Gå til innhold

Ny flerbruks PC ca6000-7000kr


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg ny pc og da fortrinsvis i deler, all den tid jeg får mer ut av det enn ved å kjøpe en ferdig pakke. Delene har jeg plukket ut fra de anbefalingene som ligger på hardware.no Handlevognen ser for tiden slik ut:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=21375

Jeg lurer nå på om noen har gode eller dårlige erfaringer med noen av produktene eventuellt om noen har tips om andre komponenter jeg bør velge i steden for de jeg har på listen.

Jeg bruker PCen til litt av hvert, (skolearbeid, mp3 ripping, internett og spill). På spillfronten trenger jeg ikke nødvendigvis det siste innen grafikk, da jeg for det meste spiller Football Manager, men det er jo greit å kunne spille andre spill også med god oppløsning uten at det "hakker". MAnager krever jo sitt av minne og prosessor.

Det er ikke noe absolutt krav at det skal være en Intel prosessor, jeg har valgt den i min sammensetning fordi det er Intel jeg har brukt tidligere, og derfor den jeg var mest komfortabel med da jeg selv skulle velge ut prosessor.

Kabinett, skjerm, tastatur, høytalere og DVD-rw har jeg allerede.

Totalt planlegger jeg å bruke 6000-7000kr på maskinen.

Håper noen kan komme med noen innspill på dette slik at jeg ikke kjøper katta i sekken.

Hilsen Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag:

 

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 1995 kr (eventuellt en Opteron om du vil overklokke.)

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 795 kr

Hovedkort: EPoX EP-9NPAJ SLI,nForce4 SLI,Socket-939 ATX, S-ATA 2, GbLAN, DDR,PCI-Ex16 969 kr

Skjermkort: Sapphire Radeon X1600PRO 256MB DDRII, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail 1279 kr (eller du kan velge GeForce 6600GT om du vil)

Harddisk: Western Digital Caviar SE 200GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM 750 kr (Jeg har en slik selv, og den lager nesten ikke en lyd, samtidig som den er veldig god)

Strømforsyning: Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W 120mm Vifte, SATA, 20/24pin 549 kr

Totalt: 6337 kr.

 

Her får du en prosessor som er bedre til spill enn Pentium 4.

 

Jeg kommer ikke innpå handlevognen til leifeinar, så det kan hende at jeg anbefaler noe av det samme.

Lenke til kommentar

skjønner ikke noe av den J.....a handlevogna, deler og oppdaterer den hver gang jeg lager ei og ingen av de virker :thumbdown: men vi har ikke lagd samme oppsett :no:

 

her er mitt: linker til butikken som var billigst

 

OPTERON 144

 

ARTIC COOLING KABB

CORSAIR VALUE RAM

MSI k8n neo4-f

 

X800XL skjermkort

SAMSUNG 200gb hdd

 

 

mitt forslag :yes: svakere cpu en det erfikkan anbefalte men sterkere grafikk, så du for bestemme

Lenke til kommentar

må jo inrømme at jeg hadde en liten baktanke med valg av cpu :whistle: det fine men prosessorer er at man kan kjøpe en cpu til 1200 kr og få den til og bli som en som koster 7000,-

 

hadde det bare vårt slik med skjermkort også.... kjøpe 6600 gt overklokke til 7800 gtx :thumbup: det er jeg med på.

 

valgte også et hk som er med på ting hvis du vil prøve. men slik oppsettet er nå så er ikke cpu noen flaske hals.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Takker for gode innspill.

Bare noen spørsmål til slutt.

Er den 350W strømforsyningen i kabinettet leifeinar foreslår nok?

Ser at effikan foreslår en IDE ATA disk, hvis en slik er mulig å bruke, så kan jeg muligens fortsette å bruke den jeg allerde har, en WD av samme type, bare 120gb, da dette, i alle fall for øyeblikket, er nok plass. Spørsmålet blir så, er det mye å hente på å bytte disken jeg nå har med en SATA disk? Hvis ikke trenger jeg ikke ny harddisk og har litt mer peng å bruke på annet snacks.

Håper på enda litt mer god hjelp :)

Anders

Lenke til kommentar

har den psu jeg linka til.... synest den er syyyykt sterk til og være 350 watt.

 

hva mener du med snacs :whistle:STØRRE SKJERMKORT? 7800 gt er et meget bra kort. og svært kraftig. og er mere enn nokk til alt i dag

 

ang denne disken så tror jeg 97% sikkert at den skal passe, men jeg tør ikke påstå noe,

så det må du få klart svar på....

 

 

ender opp på 6720,- hos komplett.no hvis jeg fjerner hdd og slenger på7800 gt

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...