Gå til innhold

Hvilken filmer ser du frem til i 2006?


Dotten

Hvilken film ser du mest frem til i 2006?  

301 stemmer

  1. 1. Hvilken film ser du mest frem til i 2006?

    • Superman Returns
      11
    • X-Men 3
      18
    • Istid 2
      43
    • Da Vinci Koden
      26
    • Sin City 2
      49
    • Die Hard 4.0
      28
    • The Pirates Of The Caribbean: Dead Mans Chest
      61
    • Mission Impossible III
      15
    • Saw 2
      14
    • Underworld 2
      8
    • A Scanner Darkly
      2
    • Aeron Flux
      2
    • Fast & Furious 3
      12
    • Che
      3
    • Paris, je t'aime
      1
    • The Departed
      2
    • V for Vendetta
      4
    • Inglorious Bastards
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lenge vært litt skeptisk til Indiana Jones 4. Tror den kan bli en flopp. Harrison begynner å bli gammel, og slike atpåklatt-oppfølgere har en tendens til å feile. Terminator 3 er en av mange som beviser dette (Batman Begins beviste at noen ganger kan atpåklatter gjøre det bra).

Gleder meg på en måte til den nye Indiana Jones filmen. Elsker de gamle filmene og synes det er en skam at de ikke kom med ti flere mens de holdt på, men samtidig frykter jeg at denne filmen kan ødelegge mye for de gamle filmene.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg vet, ble T3 laget med det som mål at den skulle være humoristisk, fordi teamet visste godt at de aldri kunne nå opp til T1 eller T2. Jeg synes det var en bra tanke. Hvorvidt det ble godt nok gjennomført er det jo delte meninger om, men den solgte jo til gull uansett.. for god underholdning er det. Skulle jeg måtte velge mellom de tre, ville jeg nok plukket T1 eller muligens 2.

 

Batman Begins så jeg her om dagen, og den var så bra at jeg ble sittende med et dumt glis hele veien :) totalt positiv overraskelse.

 

Indiana Jones har jeg aldri hatt noe spesielt forhold til, men det er jo et bra eventyr. Kan ikke riktig se for meg oldingen i en ny film nå. Kanskje han stavrer omkring med en innfløkt gåstol mens han bjeffer ordre til sine vakre kvinnelige slaver eller noe :D Kanskje jeg kjøper samleboksen når den kommer om en ti års tid eller noe.

 

Edit:

Blir Harrison For med i den i det hele tatt, og i samme skikkelse?

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Sundiver

Indiana Jones har jeg aldri hatt noe spesielt forhold til, men det er jo et bra eventyr. Kan ikke riktig se for meg oldingen i en ny film nå. Kanskje han stavrer omkring med en innfløkt gåstol mens han bjeffer ordre til sine vakre kvinnelige slaver eller noe  Kanskje jeg kjøper samleboksen når den kommer om en ti års tid eller noe.

 

 

Harisson J Ford er jo bare 62 år, og er en av de bedre skuespillere der ute.

Hva med Sylvester Stallone som er 59 å skal spille i en ny rocky film.

Tror ikke det er Rocky 6 kampen om rullestolen.

Lenke til kommentar
0

Tror den kan bli en flopp. Harrison begynner å bli gammel, og slike atpåklatt-oppfølgere har en tendens til å feile. Terminator 3 er en av mange som beviser dette (Batman Begins beviste at noen ganger kan atpåklatter gjøre det bra).

5267376[/snapback]

Unnskyld, når ble Batman Begins en "atpåklatt"? Batman Returns var en oppfølger til Batman, begge av Tim Burton. Batman & Robin var en oppfølger til Batman Forever. Batman Begin er en helt ny film, med en ny Batman, ny regissør, ny manusforfatter og ny look. Den er altså IKKE en oppfølger. En evt ny film fra Nolan med Bale i hovedrollen kan kalles en oppfølger, men BB var en nyinnspilling av et konsept hentet fra en tegneserie, ikke en oppfølger (legg merke til at historiene i de forskjellige filmene ikke passer sammen) til en av de tidligere filmene.

Lenke til kommentar

Joda, du har et poeng der. Men likevel, det er noe med den gamle (hysterisk dårlige - og morsomme) filmen som gjør til at den ikke passer helt inn i Batman-legacy'en. Samme som den gamle Catwoman filmen fra 60-tallet. Man tenker jo ikke at den nye er en oppfølger.

 

Uansett, vil ikke dere da si at Batman Forever er en oppfølger av Batman Returns?

Jeg vil nå synes det, og jeg vil synes at Batman Begins er en "oppfølger" til alle Batman-filmene samlet. Det er som en prequel.

Det ER jo en grunn til at Nolan la til Jokeren på slutten av Batman Begins da. Han vil jo selv at Batman Begins skal være filmen som "kom før" Batman, selv om at flere detaljer (som hvem som drepte foreldrene) er endret. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Batman-filmene med Michael Keaton må ifølge denne tankegangen også regnes som atpåklatter, siden det kom Batman-filmer på 60-tallet.

5268986[/snapback]

 

Hehe kjøpte Batman: The movie (holy special edition) Noe av det festeligste jeg har sett!

 

Ser forsåvidt fram til Evil dead.. Mine favorittfilmer over alle får en film til i serien!

Lenke til kommentar
Uansett om det er en aldri så annerledes film så er det en Batman-film og siden den kom en god del år etter de andre Batman-filmene er jo denne en atpåklatt (det var forøvrig også Batman Forever)!

5268970[/snapback]

Beklager, det du sier nå er rett og slett ikke logisk. Å ta utgangspunkt i Batman er som å ta utgangspunkt i Vietnamkrigen eller JFK-mordet eller Elvis; man kan lage så mange filmer man vil om emnet, uten at de trenger å være avhengig av hverandre.

 

Batman og Batman Returns, av Tim Burton, er Burton sine Batman-filmer. Batman Returns er en oppfølger.

Batman Forever og Batman & Robin, av Joel Schumacher, er Schumacher sine Batman-filmer. Batman & Robin er en oppfølger.

Batman Begins, av Chris Nolan, er Nolan sin Batman-film. Det finnes ingen oppfølger, og den er ingen oppfølger. Den er ihvertfall ikke en attpåklatt, da den ikke tar utgangspunkt, refererer, nevner eller bruker på noen slags måte de tidligere filmene. Alle aspektene kommer direkte fra bøkene, ulikt Batman Returns (som er i samme stil som Batman), og det samme med Joel sine flopper.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...