Gå til innhold

Lånetelefon fra elkjøp


Anbefalte innlegg

Er det ikke også slik at kunden har rett på et "låneprodukt" hvis ikke hans produkt blir reparert innen rimlig tid?

 

Først kan man jo definere rimlig tid. Så kan man tenke på om butikkene virkelig har plikt til å gi ut lånetelefon. Slik jeg ser det er vel dette en slags "bonus" de fleste butikker idag gir?

 

Eller tar jeg helt feil nå?...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke også slik at kunden har rett på et "låneprodukt" hvis ikke hans produkt blir reparert innen rimlig tid?

 

Først kan man jo definere rimlig tid. Så kan man tenke på om butikkene virkelig har plikt til å gi ut lånetelefon. Slik jeg ser det er vel dette en slags "bonus" de fleste butikker idag gir?

 

Eller tar jeg helt feil nå?...

5302095[/snapback]

 

ltså; står at dersom en avskråes i mer enn en uke så skal en få stilt lånegjenstand til disposisjon. Rimelig tid mener forbrukerrådet er 2 uker, forhandlere 3-4 uker.

Lenke til kommentar
Er det ikke også slik at kunden har rett på et "låneprodukt" hvis ikke hans produkt blir reparert innen rimlig tid?

 

Først kan man jo definere rimlig tid. Så kan man tenke på om butikkene virkelig har plikt til å gi ut lånetelefon. Slik jeg ser det er vel dette en slags "bonus" de fleste butikker idag gir?

 

Eller tar jeg helt feil nå?...

5302095[/snapback]

 

ltså; står at dersom en avskråes i mer enn en uke så skal en få stilt lånegjenstand til disposisjon. Rimelig tid mener forbrukerrådet er 2 uker, forhandlere 3-4 uker.

5302523[/snapback]

 

Ok, takker for rettelsen :)

Men lurer da bare på en ting; står det rimelig tid, eller 1 uke i loven?...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er ikke sånn at du har krav på en telefon først etter en uke. Du har krav på lånetelefon om service/behandlingstiden er forventet å vare over en uke.

 

Ser diskusjonen om hvilken lånetelefon forburkeren skal ha krav på. Til de som mener at de skal ha krav på en tilsvarende, eller like god telefon; Dere kan umulig vite hva dere snakker om. Det får være måte på hvilke kostnader en forhandler skal ha pga at telefonen din skal inn en ukes tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...