Gå til innhold

Innkjøp av TwinMos brikke på Komplett.no


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ser nå på HW's nyheter at minneprisene nok en gang ligger ganske så lavt.

Så tenkte da også kanskje kjøpe med VISA siden det går under som billigere kjøpemåte enn med vanlig kontant.

 

Twinmos 512mb pc 3200 375kr på komplett.no

 

Dette er prisene betalt med VISA:

 

Velg forsendelsesmåte:

Brev uten sporing: 39 inkl. mva.

Servicepakke: 71 inkl. mva.

Ekspress (utenfor Postens kjerneområde): 169 inkl. mva.

 

Mens med servicepakke betalt med kontant kommer det på nærmere 120kr.

 

Så lurer da på om jeg kan velge *Brev uten sporing* ved mitt kjøp av 1 rambrikke.

 

Noen som er villig til å dele erfaring om dette så hadde det vært kjempefint :w00t:

 

Mhv Chief_R-W :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

brev-kravene hos Komplett er vel varer under 600,- og under en viss vekt og størrelse, så en RAM-brikke skulle gå helt fint. Twinmos-brikken blir enten levert i en minimal plast-eske, eller kun i en antistatisk pose.

 

Jeg hadde imidlertidig vært litt skeptisk til å få tilsendt en RAM-brikke kun som brev. Billig frakt, men en slik brikke er ganske avlang og tynn, så det skal ikke mye uforsiktig behandling til fra en Postman Pat før den kan knekke.

Og husker jeg riktig, har man vel ikke den samme forsikringen på brevforsendelser.

Lenke til kommentar
Twinmos 512mb pc 3200 375kr på komplett.no

 

Noen som er villig til å dele erfaring om dette så hadde det vært kjempefint  :w00t:

 

Mhv Chief_R-W  :)

5252100[/snapback]

 

Kjøpte DDR Ram hos komplett.no og fikk Twin Mos brikke som koster noe mer.

 

Tror ikke minne noengang er blitt fysisk/mekanisk skadet i posten. De jeg har mottatt har alle vært svært bra pakket.

 

Har forresten hørt at minnebrikker blir mye raskere hvis en putter de i en mikrobølgeovn noen sekunder. :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Min erfaring med TwinMos er at det ikke er verd pengene ... Uansett hvor billig det måtte være.

MSI hovedkortet mitt vil ikke engang boote med TwinMos brikker..

 

du må ikke blande twinmos ram og VIA chipset

 

Det er riktig at billig RAM kan by på problem for noen chipset/HK/Bios-versjoner.

Men det er ikke nødvendigvis almengyldig at f.eks. Twinmos er dårlige RAM-brikker.

Har brukt Twinmos (generisk/dual) i MSI-hk, med Via-chipset uten problem.

Forøvrig er ett par Twinmos BH-5 brikker noe av det bedre jeg har/har hatt av RAM.

 

Ad topic:

Brevpost er en helt grei forsendelsesmåte for RAM-brikker..

Det er ikke slik at de kommer i en liten brevkonvolutt kun liggende "slengende" løst i en tynn anti-statisk pose.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Ad topic:

Brevpost er en helt grei forsendelsesmåte for RAM-brikker..

Det er ikke slik at de kommer i en liten brevkonvolutt kun liggende "slengende" løst i en tynn anti-statisk pose.. :)

5258022[/snapback]

 

Jepp. Brevpost er bare måten den blir sendt på, ikke hva den er pakket inn i. Jeg sendete en harddisk til garanti "reparasjon" som brevpost i en godt dempet, liten eske.

Lenke til kommentar
du må ikke blande twinmos ram og VIA chipset

5254910[/snapback]

 

nForce 1,2,3, sis og via .. har dårlig erfaring med alle de chipset'ene og twinmos.

5259182[/snapback]

 

 

Det "revolusjonerende" med AMD64 er ikke 64-bits impl., men det faktum at minnekontrolleren er innebygd i CPU. Dvs. at funker minnet med AMD64 CPU'en, så funker det med alle HK som benytter denne.

 

AMD ble lei av dårlige minnekontrollere på markedet samt at int. minnekontroller i CPU gir perf. boost (mål f.eks. latency i everest).

 

TwinMOS hadde problemer med enkelte MSI nForce2 hovedkort, ja... men TwinMOS er også så mangt.

 

Legger også til; CR 1T/2T er heller ikke en minne innstilling (en minnebrikker skal ikke oppgis med specs. 2,5-3-3-7-1T f.eks), da dette styres av CPU (dvs. minnekontrolleren - som før var i HK)

 

 

Kommentar til annet innlegg; NoName er ofte TwinMOS - overalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...