Gå til innhold

Må det alltid være ho- og hankjønn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Greia med 2 kjønn var vel bare å variere genene så mykje som mulig, dette gjer til at genetiske sjukdommar blir skjeldnare og mutasjoner som kan føre til meir levedyktigt avkom øker.

 

Edit: Er noken sopparter med haugevis av kjønn og foresten.

Endret av Tygg3n
Lenke til kommentar

Ein tvekjønnet eller ikkje-kjønnet personer er vel eit slags "nytt kjønn" om eg ikkje tar heilt feil.

Ein variasjon av menneske som ikkje har samme "kjønna" form som vanlege mennesker kan være eit nytt kjønn. universet vårt er ikkje inndelt i 2 kjønn. det er bare eit begrep vi mennesker i hovudsak bruker om dei genetiske variasjonene mellom mann og kvinne, og korleis det er med befruktning. så å snakke om å lage "nye" kjønn er bare absurd.

Lenke til kommentar
Noen snegler er tvekjønnet.

 

Men er de i stand til å befrukte seg selv ?. jeg trur ikke det.

 

En fin ting med sneglene sitt system er at uansett hvilken annen snegle den møter så er det en den kan parre seg med. Med tanke på hvor raskt de forflytter seg og hvor mange de møter i sitt liv er vel dette essensielt for overlevelse.

Lenke til kommentar
Noen snegler er tvekjønnet.

 

Men er de i stand til å befrukte seg selv ?. jeg trur ikke det.

 

En fin ting med sneglene sitt system er at uansett hvilken annen snegle den møter så er det en den kan parre seg med. Med tanke på hvor raskt de forflytter seg og hvor mange de møter i sitt liv er vel dette essensielt for overlevelse.

Haha, "hvor raskt de forflytter seg" hahahaha må bare le litt av den der :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...