Gå til innhold

NextGenTel åpner nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja - ja - vi som bruker Nextgentel fikk jo den gledelige beskjeden om hastighetsøkning. Jeg har et Bravo abonnement som nå skal gi 2500kbit/s inn. Den hastigheten har jeg hatt frem til nå. I dag har imiddlertid hastigheten ligget på ca 2200kbit/s i hele dag. (hastigheter ifølge IT avisen speedometer). Når jeg prøver å få sendt de en mail så er jo kontaktsiden på deres webside også borte? ! ? Jeg gir opp det firmaet.

Jeg har hatt tre enkle saker med Nextgentel tidligere i år og alle disse har endt med timer i telefonen. Mail er nytteløst. Jeg har sluttet å anbefale de til bekjente og vurderer sterkt å finne en annen leverandør.

Web shopen skal i hvert fall få fred for meg!!

Endret av larsi
Lenke til kommentar
I dag har imiddlertid hastigheten ligget på ca 2200kbit/s  i hele dag. (hastigheter ifølge IT avisen speedometer). Når jeg prøver å få sendt de en mail så er jo kontaktsiden på deres webside også borte? ! ? Jeg gir opp det firmaet.

5239946[/snapback]

 

Hadde du giddet å gå inn på kundesider og sjekke driftsmeldinger, hadde du sett at de har hatt brudd på noen fiber-linjer eller noe og måtte bruke sekundære linjer. Hastigheten min lå på rundt 1300 kbit/s (har 2500) i går, men det rablet ikke for meg av den grunn.. Rundt ca kl 2200 var alt tilbake til normalt.

 

Kanskje jeg har vært ekstremt heldig, men siden jeg ble kunde hos NGT for 4 år siden har jeg aldri hatt problemer. Bortsett fra at det tok 3-4 mnd før jeg hadde internett første gang jeg bestilte. Etter det har jeg flyttet 2 ganger og hver gang har alt gått som avtalt.

Lenke til kommentar
I dag har imiddlertid hastigheten ligget på ca 2200kbit/s  i hele dag. (hastigheter ifølge IT avisen speedometer).

5239946[/snapback]

Afaik så blir linjene oppgradert i januar. Og itavisens speedometer kan være litt missvisende. Test med en stor fil fra en rask server og sjekk hva hastighet du får der.

Lenke til kommentar
Har ett PC kjøp som "var/ble" en 60 Mhz Pentium fra en TCI forhandler. Kan ikke si annet enn at de har ett normalt og velfungerende serviceapparat. Men det har nå blitt med det ene kjøpet, så jeg har ingen andre erfaringer å referere til.

 

Det ble jo helst selvbygg, siden den gangen da.  :D

5237890[/snapback]

 

Og det sier vel det meste om dem, hadde dem laget den perfekte pc`n til deg hadde du vel ikke vært nødt til å gå til det skritt å bygge selv... :whistle:

 

Og jeg skjønner deg godt.. Var vel ifjor du kjøpte vidunderet... :innocent:

5237943[/snapback]

NIX, det ble anskaffet i '94. Du misforstod meg nok. PC'en ble kjøpt ferdig bygget den gang. Maskinen er ikke engang i bruk lenger. Er lite hensiktsmessig å kjøre MS-DOS 6.22 og Windows 3.11 for workgroups, OS2 Warp eller "gammaldags"-Linux lengre. Alt dette funket på denne PC'en. Alle PC'er kan ta kvelden, så det kan en ikke klandre TCI for synes jeg.

 

Din hetsing mot Nextgentel synes jeg er litt i drøyeste laget. Slik ser jeg på Nextgentel per i dag. De kjører et forsiktig løp med investeringer, det vil si at de tenker langsiktig, og du kan derfor regne med at de kommer til å henge med i "dansen" lenge. Med andre ord et selskap som neppe vil gå konkurs. Dette er vel så viktig som god kundeservice. De gjorde noen skikkelige blemmer med satsing på kundeservice, altså nok til å irritere vettet av mange kunder. Nextgentels rykte har nok fått en real knekk etter medieomtalen. Synes vi skal fokusere på viljen til å rydde opp i kundeservicetjenesten fra Nextgentel nå, heller en fortsatt hetsing.

 

De skrur stadig opp hastigheten, og har ligget hestehode foran Telenor lenge på ADSL. Telenor hadde jo noen prøveprosjekter gående på VDSL, men det ble det vel ikke så mye av ennå.

 

Min forhistoriske TCI PC hadde følgende spec:

 

NOSTALGI 1:

Pentium 60 Mhz

ATI Winturbo 64 tror jeg det het, med 2MB VRAM (VideoRAM)

8 MB RAM SIMM moduler

540 MB SCSI harddisk fra Quantum

NCR 53c810 SCSI kontroller uten BIOS

Gigabyte hovedkort med noe av det tidligste PCI revisjonen du kan tenke deg, mener jeg. Den var ikke helt plug and play akkurat, for det var masse BIOS valg for PCI slottene. Hovedkortet hadde 4 PCI slotter.

Den kom uten lydkort, uten CD-ROM stasjon, men med floppydiskst.

Keytronic tastatur. Funker fint ennå. Helt fritt for Windowstasten :thumbup:

En seriell mus som til slutt måtte gi opp på den ene museknappen. Men den varte i nesten 10 år.

Noen kort for gameport/parallellport og RS-232 porter fulgte også med på 2 stykk ISA kort.

 

NOSTALGI 2:

Denne CPU'en hadde den spesielle floatingpoint feilen som Intel dro ut med det lengste om å innrømme feilen på. TCI byttet CPU'en til en ny revisjon av CPU fra Intel uten å krangle. Innbytteprogrammet til Intel var allerede blitt annonsert på Usenet for noen uker siden, da dette ble utført . Vil egentlig si at TCI Computer i Bergen har gitt meg ihvertfall en eksemplarisk service når jeg ba om å få fikset på noe.

 

:D

 

Vil på ingen måte forsvare verken Nextgentel eller TCI Computer. Jeg har bare delt med dere mine erfaringer med selskapene.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ok G....

 

Ver ikke ment som hetsing, har ikke ngt.. Eneste erfaring jeg har med ngt var at jeg hadde en samtale med salg da jeg skulle ha internett, og uten at jeg hadde bestillt eller no så fikk jeg brev at installatør var på vei..

 

Skjønte fort at dette ikke var et firma jeg ville ha noe å gjøre med og fikk ordnet opp uten noe problem egentlig..

 

Det som irriterer meg er at et firma kan drite så mye i kundebehandling over så lang tid uten at noen griper inn..

På meg virker det som dem t.o.m begynner å gå forbi telenor på listen over mest forhatte bedrifter, og DET sier litt....

 

Som sagt, på meg virker det som det sitter hobby økonomer/ledere hos ngt, for det skulle da ikke være så problematisk å fikse problemene de har om de virkelig ønsket det...

 

 

Edit.. og en ting til G, spøkte bare om pc`n da... skjønte du hadde kjøpt den da den var ny...

 

 

Gi meg 1 måned så skulle t.o.m jeg klart å fikse kundesenteret... ;)

 

********

 

Og til deg under meg, telenor er ikke bare forhatt pga tidligere monopol status, du må ikke glemme den arrogansen dem har fremvist over flere år... :hmm:

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Javel.. nå blir det vel ennda høyere responstider på nextgentels kundeservice..

 

og ja.. jeg leste at de ikke skule ta seg av kundehåndteringen, men dette må sies å være naivt.. Kunder kan være ufattelig dumme og kommer garantert til å ringe nextgentel hvis de får noen problemer eller lurer på noe. Jobber i kundeservice selv hos en annen leverandør, så jeg vet hva jeg prater om..

 

Ellers en god ide, men dette blir enda mere kaos for nextgentel... :no:

 

********

som svar for deg "over meg" Skal gi deg TO grunner til at telenor ikke er best likt.

 

1- Mange, mange flere kunder enn andre.

2- Tidligere monopolstatus som folk ikke skjønner er vekk.. (resulterer i, at telenor IKKE kan være billigst. Folk tenker, pris, pris, pris. Men de driter i om de får en vare som ikke "leverer" det den skal!

Endret av Neo_mandal
Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke hvorfor folk klager slik over prisen,, selvfølgelig er de dyrere enn alle andre butikker der ute,, men det får en jo tilbake i form av god kundeservice og hvem vil ikke betale litt extra for å oppleve kundeservicen til NGT??  :yes:

5238795[/snapback]

 

:green:

 

Jeg forstår ikke hvorfor alle klager så sinnsykt på nextgentel. Kundeservicen suger ikke fordi man må vente mellom 15-20min( er ikke slik nå lenger).

5239532[/snapback]

 

Tsk. Har NextPhone her, og det har vært svært lite heldig for stabiliten på linjen. Telefonen faller ofte ut, QoS fungerer tydeligvis ikke, fikk for dårlig hastighet, NGT oppgraderte firmware uten å spørre, som gjorde at routeren gikk i dvale og jeg måtte resette router for så å legge inn filtersettings på nytt. Siste nytt nå er DNS som ikke fungerer.

 

Ringte NGT under problemene med linjen, satt i hvert fall 40 minutter i kø hver gang, og det var bare den første køen, før man får beskjed om at det kan de ikke hjelpe deg med, og man settes over til teknisk, og en ny kø.

 

NextGenTel suger mer enn noen gang. Måtte de gå konkurs.

 

NextShop, drittbutikk når det kommer til utvalg, priser og design. Æsj.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Javel..  nå blir det vel ennda høyere responstider på nextgentels kundeservice..
Nah. Jeg ser for meg en løsning hvor man som kunde hos nextshop kan få svar på supporthenvendelser for bare 49,- i måneden. De som ikke melder seg inn i NextShopClub får etter et par måneder en oppfordring om å klage til Telenor... :D
Lenke til kommentar

Tsk. Har NextPhone her, og det har vært svært lite heldig for stabiliten på linjen. Telefonen faller ofte ut, QoS fungerer tydeligvis ikke, fikk for dårlig hastighet, NGT oppgraderte firmware uten å spørre, som gjorde at routeren gikk i dvale og jeg måtte resette router for så å legge inn filtersettings på nytt. Siste nytt nå er DNS som ikke fungerer.

 

Ringte NGT under problemene med linjen, satt i hvert fall 40 minutter i kø hver gang, og det var bare den første køen, før man får beskjed om at det kan de ikke hjelpe deg med, og man settes over til teknisk, og en ny kø.

 

NextGenTel suger mer enn noen gang. Måtte de gå konkurs.

 

NextShop, drittbutikk når det kommer til utvalg, priser og design. Æsj.

5243151[/snapback]

 

har nextphone selv og er virkelig ikke fornöyd.....enkelte ganger funker det rett og slett ikke og ringe ut og andre får ikke ringt inn her....de får ofte nr ikke i bruk eller noe...vis det faktisk funker så klager folk på skurring

 

kan ikke si jeg vil anbefale det....håper det blir forbedringer her ellers så gidd jeg ikke mer

 

ohh glemte nesten kundestötte ja...men bör jo ikke väre noen hemmelighet for folk som planlegger og skaffe seg noe fra ngt at det er drit service.....mailer må man sende flere ganger for og få svar....först når du nesten angriper dem i innhold på mailen blir den tatt seriöst og tlf er jo en evighets vent.

Endret av BitterCube
Lenke til kommentar

Vil heller ikke anbefale NextPhone til noen. Det nytter rett og slett ikke. Du skal ha jævlig god tid, og muligens god råd for å få det i orden.

 

Håper på å bli kvitt NextPhone fort som fy. DNS/HTTP-problemene eksisterer ennå, jeg har rett og slett ikke orket å ringe til NGT. Nå må routeren restartes rundt annenhver time eller noe slikt.

Lenke til kommentar

hva i helvete har ngt tenkt på når de lanserte nextphone (et retorisk spørsmål, for vi vet jo alle svaret, mer PENGER, men la meg fortsette resonnementet likevel). det kan da overhodet ikke ha foregått noen som helst testing eller pilotprosjekt for å avdekke problemer med denne ip telefoni løsningen. for det MÅTTE jo bare ha ringt en bjelle på et tidlig stadie når man ser seg rundt idag; ALLE man hører om har jo problemer med dritten. frekkheten og griskheten når telenor-høyder.

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Jeg har aldri prøvd NextPhone.

 

Er det virkelig så store problemer for alle NextPhone brukere? Hadde selv blitt irritert hvis flere omganger på kundeservice ikke løste problemet. Kunne vært interessant å fått høre hva som skaper problemet / problemene.

 

Er det noen innlegg på forumet som beskriver problemene og løsningene godt nok? Finnes det andre lenker med slik beskrivelse? Har Nextgentel.no noen god FAQ om problemet? Etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...