Gå til innhold

Beste PC for å spille WOW?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en snart 2 år gammel HP, som er oppdatert på alle drivere, BIOS, windows etc. Alikevel blir jeg disconnected i gjennomsnitt hvert 3.minutt med feilmeldingen #132! (ååå, hvor jeg hater det tallet) PCen tilfredstiller alle krav til WOW.

1. periode dette skjedde var etter ny patch i juni. Da varte problemene ca.2 måneder før de forsvant. I mellomtiden hadde jeg gjennomført mange tiltak som Blizzard foreslo, uten at de hjalp. Et par uker etter at jeg gav opp den gangen begynte plutselig disconnectingen å gi seg igjen.

Nå virket spillet utmerket frem til begynnelsen av november, da disconnecting med feilmelding #132 igjen så smått begynte. Men onsdag for 14 dager siden satte det igang igjen for fullt. Sikkert etter en mini patch fra Blizzard. Jeg akter ikke denne gangen å bruke hele livet mitt på å lete etter en "feil" som jeg sansynligvis ikke klarer å finne. Derfor vurderer jeg alvorlig å gå til innkjøp av en ny PC. Jeg forespurte Blizzard om hvilken PC de ville anbefale med alle tekniske data, men de svarte bare med det runde svaret: "Any machine that meets the minimum requirements on the box for the game should be able to play it. However, the problem you are experiencing can be caused by many things, please try the following steps to resolve your issue." Og her følger listen over saker og ting jeg gjorde i juni, og som ikke hjalp det døyt.

Atså, jeg lurte på om det var noen der ute som vil anbefale en PC, drivere, annet utstyr, alle tekniske detaljer inkludert, som aldri har gitt noe wow relaterte problemer. PCen bør være relativt ny. Om dere husker ca.pris og hvor dere kjøpte den så nevn gjerne det også. Jeg kjøper sannsynligvis min på ComputerCity i Sandvika/Bærum.

Jeg vet at det er en jobb for dere å skrive ned alle dataene, og jeg vil i såfall bli veldig takknemlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja si det?

Har fått feilmelding error 134 en del ganger ved innlogging, den 132 feilen hadde jeg en del før. Vet ikke hvorfor, den er bare borte nå.

134 feilen kommer som sagt bare ved innlogning, så det bryr jeg meg ikke så mye om.

SÅ det jeg mener er kanskje ikke sikkert det er din pc som lager feilen.

Kjører med en 1,5 år gammel Dell pc 3ghz pentium, 2gb minne ATI Radeon 9800 xt pro.

Har hatt Dell før og, anbefaller deg å kjøpe der hvis du ikke skal bygge selv :)

Skrevet

Ene minuset med Dell er at du ikke kan oppgradere den etterpå men noe negativt har jeg ikke å si om Dell siden de skaper noen av verdens råeste kjøle og kabinettløsninger. Vis meg en Dell maskin som bråker ! Vis meg en Dell maskin som har problemer med varme ! Det finnes ikke !

Men billigere og best å kjøpe selv og sette sammen.

Skrevet

Lag deg en pc på komplett

Under 10.000 ?

1.0 Gb Minne, helst Corsair Value.

3,0 eller 3,2 ghz

geforce 6800 eller 6600

et nogenlunde hovedkort

Over 10.000 ?

1,5 gb minne

3,2 eller 3,4 ghz

gfx 7800 512mb minne

et bra skjermkort.

Husk, kjøp PCI-EXPRESS maskin.

Skrevet

Ikke kjøp dell er mitt bud. For det første mister du garantien med en gang du åpner den.

I tillegg om du ikke bor i et sterilt labratorium kommer det til å støve som faen inni den, og den kommer til å overophetes med mindre du beslutter å bryte garantien.

Jeg var så heldig å miste grafikkortet til støvet..

Men om du ser på www.datakjeden.no så ser du et godt tilbud med en HP-PC til 12.5k. Skulle du kjøpt disse delene for seg selv hadde du endt på 14k eller noe slikt.

Ellers har du jo netshop der du kan sette sammen det du føler du har bruk for, så sender du dem en mail og sier at de skal sette sammen for deg så får du en fiks ferdig ekspertmontert data i posten :thumbup:

Skrevet (endret)
HP er no ræl med teite løsninger.
Host. . .se på denne.

Etter mitt syn er dette, HP hos datakjeden, det beste tilbudet på PC i Norge i dag. Det er kanskje litt ”overkill” for WOW, men da får du i hvert fall en ekstremt bra PC for en billig penge.

Pris: 12 495,-

Spesifikasjoner:

HP Pavilion w5296

AMD 64 X2 4200+

2048 MB Minne

• 250 GB S-ATA Harddisk

• 256 MB Geforce 7800GTX DVI/TV-out

• 16x DVD-brenner Lightscribe

• 10/100 Mbits Nettverkskort

• Firewire og USB 2.0 ( 6 stk )

Creative SBS X-Fi 7.1 lydkort

• Minnekortleser

TV-tuner og FM-radio med fjernkontroll

• Trådløst nettverkskort IEEE 802.11g

• Microsoft Windows XP Home

Edit: Hvis du ikke liker HP kan du bare rive ut alle komponentene og sette de i et annet kabinett og du har fremdeles den billigste PC’n med disse spesifikasjonene på markedet.

Endret av Dr.Ittsekk
Skrevet (endret)
Jepp den ser helt vill ut!

5243053[/snapback]

Ja, jeg tror det er en kampanje fra HP grunnet alt for store lager. Prisen er latterlig i forhold til det man får, etter mitt syn. Det er nesten slik at jeg skulle ønske jeg hadde en dårlig PC slik at jeg hadde en unnskyldning for å kjøpe denne.

Edit: leif

Endret av Dr.Ittsekk
Skrevet
Ene minuset med Dell er at du ikke kan oppgradere den etterpå men noe negativt har jeg ikke å si om Dell siden de skaper noen av verdens råeste kjøle og kabinettløsninger. Vis meg en Dell maskin som bråker ! Vis meg en Dell maskin som har problemer med varme ! Det finnes ikke !

Men billigere og best å kjøpe selv og sette sammen.

5242017[/snapback]

Ikke oppgradere en Dell??

Jøss, det er da ingen problem med min, eller den som jeg hadde før :)

Skrevet

Du har vel fremdeles garantien på komponentene intakt?

Det virker svært useriøst å selge en PC som mister garantien hvis man åpner kabinettet. Med tanke på størrelsen på Dell som selskap regner (håper) jeg med at dette ikke kan stemme.

Skrevet

takk til alle som har kommet med innspill :)

Jeg har lest dem nøye, undersøkt hos forhandlere, og ramlet ned på den PCen som ble forelått av dr.Ittsekk (nær slektning av dr.Akula?) :!:

HP Pavilion w5296

Ser ut til å være en råtass til en svært rimelig penge!! :thumbup:

Gleder meg til å få orden på spillingen min igjen .. hehe

Skrevet
Du har vel fremdeles garantien på komponentene intakt?

Det virker svært useriøst å selge en PC som mister garantien hvis man åpner kabinettet. Med tanke på størrelsen på Dell som selskap regner (håper) jeg med at dette ikke kan stemme.

5243730[/snapback]

Tror ikke det der er riktig.

Dell selger jo oppgraderinger til sine maskiner på sine hjemmesider.

Og det er mange valg der med service, utvidet garanti osv. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...