CIder Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Hei alle!. Jeg har i de siste 3 ukene hatt problemer med å sende mail. Jeg bruker Thunderbird men har også testet Outlook. Jeg har en online.no-mailkonto men har bredband fra en lokal aktør her oppe i Finnmark. Har vært i kontakt med både Telenor og den lokale leverandøren. Begge sier at jeg må bruke pop.online.no for å motta mail og mail.inord.no for utgående smtp. Jeg mottar altså mail uten problemer men får ikke sendt. Får feilmelding om at "tilkobling til smtp-tjeneren mislyktes". Her også prøvd med smtp.online.no. Det skal ikke være noen problemer med e-post serverne til de respektive leverandørene. Fikk plutselig dette problemet og har i tillegg kjøpt helt ny pc og re-innstallert ALT på nytt og det funker fremdeles ikke. Har ellers nøyaktig likt oppsett som jeg alltid har hatt og det har funket knirkefritt før. Noen som har vært borti noe lignende?.
CIder Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Skrevet 1. desember 2005 (endret) Nå har jeg testet med gmail-kontoen min som standard i Thunderbird også. Det funker heller ikke. Får også ofte feil med tilkobling til serveren for innkommende mail(smtp). Men det går etter jeg refresher et par ganger. Noen ideer?. Endret 1. desember 2005 av CIder
sberg43 Skrevet 1. desember 2005 Skrevet 1. desember 2005 Hei alle!. Jeg har i de siste 3 ukene hatt problemer med å sende mail. Jeg bruker Thunderbird men har også testet Outlook. Jeg har en online.no-mailkonto men har bredband fra en lokal aktør her oppe i Finnmark. Har vært i kontakt med både Telenor og den lokale leverandøren. Begge sier at jeg må bruke pop.online.no for å motta mail og mail.inord.no for utgående smtp. Jeg mottar altså mail uten problemer men får ikke sendt. Får feilmelding om at "tilkobling til smtp-tjeneren mislyktes". Her også prøvd med smtp.online.no. Det skal ikke være noen problemer med e-post serverne til de respektive leverandørene. Fikk plutselig dette problemet og har i tillegg kjøpt helt ny pc og re-innstallert ALT på nytt og det funker fremdeles ikke. Har ellers nøyaktig likt oppsett som jeg alltid har hatt og det har funket knirkefritt før. Noen som har vært borti noe lignende?. 5231730[/snapback] Enten så tillater ikke Telenor at de som ikke er i telenor sitt nett å bruke telenor sin smtp-server til å sende med eller så er den lokale leverandør som hindrer tilgang til andre sine smtp-servere. Eller begge deler. Dette gjør man gjerne for å hindre misbruk av smtp-serverene med tanke på spam. Du må altså sende med mail.inord.no. De fleste epostprogrammer er sånn at man oppgir brukernavn/passord til sin pop-konto. Når man prøver på å sende så brukes da gjerne automatisk sammen brukernavn/passord for smtp-serveren. Men du kan jo selvfølgelig ikke bruke samme brukernavn på mail.inord.no som på smtp.online.no. I outlook: Tools - email accounts - osv Som smtp-server, før opp mail.inord.no, klikk "More settings", velg fanen "outgoing server", kryss av for "my outgoing server..." og skriv inn ditt inord brukernavn/passord.
ilpostino Skrevet 1. desember 2005 Skrevet 1. desember 2005 har du hatt virus på maskinen din er det godt mulig at Telenor har sperret alt utenom portene 80 og 110. (det har skjedd med meg).. hør med Telenor om de har gjort det....
CIder Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Skrevet 1. desember 2005 Tusen takk for svar begge to!. Setter pris på det. Har ikke hatt virus på maskinen nei. Ikke som jeg vet om iallefall. Skal kikke på dette imorgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå