Gå til innhold

Beste 2kanals lydkort for de spesielt kresne?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har lenge brukt det interne lydkorte på hovedkortet mitt men ønsker noe med mer balanse over. Bruker nå ett relativt dyrt head sett med en hodetelefon forsterker imellom.

 

Det er jo ikke altid slik att de dyreste kortene er det beste nå som jeg regner med att de godt dyre kortene på dagens marked har fokusert mer på 7.1 lyd for film og gaming hvor lyd-miljø og tillegs funsjoner er første prioritert.

 

Men det jeg leter etter er ett kort med solide 2 kanals porter med f.eks. monterings mulighet for RCA kabel, og ikke minst låter BRA.

 

Ellers takk :thumbup:

Endret av Clone baby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en lignende tråd.

 

Kort:

Valget står vell mellom Onkyo Wavio SE-90PCI og M-Audio Revolution.

 

 

Mitt valg:

Jeg har nå et Audigy kort. Dette kortet er et 7mil steg i forhold til interne lydkort. Selv om jeg bare hadde trengt 2 kanaler, så hadde jeg kjøpt et Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS. Fordi Dette kortet har frontpanel, er fremtidsrettet og har god lydkvalitet. Det er bare å ta innover seg at Creative er den største lydkortprodusenten.

 

Uansett valg (nesten), så får du bedre lyd med et seperat lydkort. Lykke til!

Lenke til kommentar
Det er bare å ta innover seg at Creative er den største lydkortprodusenten.

5229665[/snapback]

 

Derfor kan en jo vurdere kort fra E-MU, eller Creative Professional, kort med høyere kvalitet enn X-fi til en ofte lavere pris. Særlig hvis en bare skal bruke det i sterooppsett og kun ønsker avspilling i høy kvalitet og ikke minst gode analoge utganger og gode D/A-convertere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...