Gå til innhold

Salg av TG-billetter starter snart


Anbefalte innlegg

Jo, men sett at man faktisk er FØRST til å registrere seg. For så å bare havne på venteliste?

 

Dette systemet er ikke rettferdig etter min mening, det belønner alle de som ikke gidder å stå i kø.

 

Skulle man feks gjort det samme på store filmer på kino? "Flink du som sov noen dager i kø - men du får ikke billett alikevel, den ble tatt av han som kom kl 12 på dagen etter vi hadde åpnet billettsalget".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig med Alastor, et simpelt køsystem er mye bedre. De som sitter lengst i kø skal bli belønnet for det.

 

Personlig synes jeg det er litt gøy å sitte i kø. Hukser spesielt billettkøen på TG03, jeg og alle mine kompisser satt nærmere 10 timer i kø, og snakket vannvittig mye på IRC. Det var utrolig deilig når jeg endelig kom gjennom og fikk mine etterlengtede billetter. En herlig følelse.

 

 

Uansett så trur jeg det at hvis du er vedlig gira på å få billetter, så er det ikke noe spesielt vanskelig. Både jeg og alle jeg kjenner har fått billetter vært eneste år vi har prøvd.

Lenke til kommentar

Problemet med et simpelt køsystem er at det alltid har brutt sammen pga. for mye pågang av alle folkene som trykke oppdater hele tiden. Mens nåværende system er det bare å trykke en gang og så får man en mail når det er din tur. Syns det er greit. Men skjønner ikke store problemet. Vært år er det folk som selger billettene sine til latterlig lave priser ukene før TG pga. folk finner ut at de ikke gidder allikevel. Har aldri hatt noe problem med å skaffe billetter til TG selv om jeg ikke har stått i kø.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker brøt svært lite sammen i fjor? Tilogmed ellers strenge artikkelforfattere her på hw.no skrøt av systemet - om noen opplevde problemer - så fiks disse problemene da? Ikke lag noe helt nytt når det i fjor faktisk fungerte enormt bra.

 

Poenget med en KØ ligger i ordet - de som er først - skal få først. Alt annet blir jo bare rart.

 

Bare for å poengtere - i fjor var det slik at man regga seg inn i systemet - fikk et nr i køen og fikk mail når det var din tur - lite last på systemet.

 

I år så er det, i følge artikkelen, slik at du regger deg inn i systemet - men IKKE får noe nr i køen, og det er helt tilfeldig om du får billett eller ei blant de som regger seg inn i systemet. Altså kan jeg (i prinsippet) være nr 15 000 som setter meg opp på lista - og allikevel få billett FØRST.

 

Hvor er rettferdigheten?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Hva om flere personer registrerer seg som "kjøpere" enn det er tilgjengelige billetter? Vil ikke dette bety at den som registrerer seg først i praksis kan ende opp uten billett?

 

Når du registrerer deg har ingenting med om du får kjøpe billett eller ikke. Om 10000 personer registrerer seg for å kjøpe en billett hver vil 5400 av dem, tilfeldig valgt, få tilbud om å kjøpe billett.

 

Det blir ikke stort mye mer rettferdig enn dette, spør du meg. :)

 

PS! Denne måten å selge billetter på har Assembly (www.assembly.org) brukt i mange år, og det fungerer helt utmerket.

Lenke til kommentar

I fjor var jeg nummer 1500 på venteliste, og kom faktisk inn i shoppen og kunne kjøpe billett, men jeg dro heller til mexico... :blush:

 

Dette systemet er litt rart, håper de har regnet litt på hvor mange som faktisk fullfører sitt kjøp av billett til TG og kommer. :hmm:

 

Hvis ikke så minner jo dette systemet mer om LOTTO enn noe annet... :nei:

Endret av briktern
Lenke til kommentar

det er jo ikke rettferdig i det hele tatt!

og se for deg scenarioet med at dere er 5 kompiser som vil inn...

med ett tilfeldig system da så kan det ende med at 2-3 av dem kanskje får bilett, mens de 2-3 andre IKKE får bilett, selvom de satt og ventet sammen.

jeg veit at jeg ikke hadde giddi å dratt på TG alene ihvertfall!

 

virker som ett meget kjipt opplegg! er meningen av de som er mest "på" skal bli belønnet. det gjelder overalt ellers i livet og!

Lenke til kommentar
det er jo ikke rettferdig i det hele tatt!

og se for deg scenarioet med at dere er 5 kompiser som vil inn...

med ett tilfeldig system da så kan det ende med at 2-3 av dem kanskje får bilett, mens de 2-3 andre IKKE får bilett, selvom de satt og ventet sammen.

jeg veit at jeg ikke hadde giddi å dratt på TG alene ihvertfall!

 

Hvor får du det fra at folk ikke skal kunne bestille fem billetter? Det har vært et maksimum av fem billetter per person tidligere og jeg ser ingen grunn til at dette skal bli endret i år - gjør du?

 

Dessuten har tidligere års billettsalg vært tilnærmet lik like tilfeldig, med servere som blir overbelastet og nettlinjer som går ned - problemstillingen du skisserer er da vitterlig like aktuell for de tidligere årenes billettsalg som med dette nye systemet.

 

Tidligere har det også vært "et supertriks" ved at man kunne bruke HTTPS-linken direkte for å få en større sjanse for å komme inn i PTN - synes du det er rettferdig at de som har kjøpt billetter tidligere skal ha en større sjanse for å kunne dra på TG? Er det rettferdighet når enkelte har fortrinn overfor andre? Jeg synes ikke det - dessuten er det kjipt for TG om det aldri kommer nytt blod inn på partyet også, eller hva? :)

Lenke til kommentar
det er jo ikke rettferdig i det hele tatt!

og se for deg scenarioet med at dere er 5 kompiser som vil inn...

med ett tilfeldig system da så kan det ende med at 2-3 av dem kanskje får bilett, mens de 2-3 andre IKKE får bilett, selvom de satt og ventet sammen.

jeg veit at jeg ikke hadde giddi å dratt på TG alene ihvertfall!

 

Hvor får du det fra at folk ikke skal kunne bestille fem billetter? Det har vært et maksimum av fem billetter per person tidligere og jeg ser ingen grunn til at dette skal bli endret i år - gjør du?

 

Dessuten har tidligere års billettsalg vært tilnærmet lik like tilfeldig, med servere som blir overbelastet og nettlinjer som går ned - problemstillingen du skisserer er da vitterlig like aktuell for de tidligere årenes billettsalg som med dette nye systemet.

 

Tidligere har det også vært "et supertriks" ved at man kunne bruke HTTPS-linken direkte for å få en større sjanse for å komme inn i PTN - synes du det er rettferdig at de som har kjøpt billetter tidligere skal ha en større sjanse for å kunne dra på TG? Er det rettferdighet når enkelte har fortrinn overfor andre? Jeg synes ikke det - dessuten er det kjipt for TG om det aldri kommer nytt blod inn på partyet også, eller hva? :)

5228606[/snapback]

 

Okei, sorry, skulle sagt 6 (eller flere) billetter/kompiser! Poenget var at med det kø systemet det er snakk om nå så blir det jo rett og slett ett lotto spill om man får billett. JA, det var/blei en smule random ifjor/tidligere år også, men da var det ihvertfall kniving mellom de mest interesserte (de som *jeg* synes fortjener de mest siden de da er såpass ivrige), og ikke ett lotto spill mellom 40 tusen mer eller mindre interesserte. å komme diltende inn å legge inn bestilling to uker etter at billett salget åpnet (nei, jeg sier IKKE at det nødvendigvis er åpent så lenge som 2 uker, aner ikke hvor lenge de skal ligge for salg før de selges) så er det like stor sjanse for han slappingen som kanskje kunne tenkt seg å stikke innom tg hvis han tilfeldigvis skulle få en bilett, som for han som har sett frem til neste TG helt siden sist TG. da vil jeg heller "belønne" de som står på å prøver å få seg bilett som tidligere. de fleste jeg kjenner fikk seg billett hvis dem bestilte første dagen, men ikke hvis man kom 3 dager etter.

 

 

Jeg har ikke fått dratt på TG de siste 2 årene grunnet utdanning og skal ikke i år heller, samme grunn, men ville fortsatt blitt sur hvis jeg ikke hadde fått biletter rett og slett fordi jeg ikke var heldig i "lotto" trekninga. det er faktisk ikke ett kommunist sammfunn vi lever i! (enda ... :dontgetit: ) enn så lenge så belønnes man faktisk i norge for å stå på og gjøre sitt beste. (les: i dette tilfellet å sitte i kø)

 

Nytt blod er vel og bra det, men jeg vil heller se en "pc nerd" som forguder pc'en sin på TG, enn en fjortiss som vil spille CS/BF2 med pappas Compaq.

JEG (jepp, MIN mening) synes ikke at han sistnevnte bringer så veldig mye verdi til TG.

Lenke til kommentar
Dere må bestille 5 og 5 inviduelt.. Så setter de andre deg som seater.

5228847[/snapback]

 

men hvis man planlegger å ha 12 stykker som skal sitte sammen... blir rimelig bingo om man er heldig nok til å få til det da.

Det som kommer til å skje i realiteten da er jo at 6 av de 12 bestiller 5 biletter hver så *kanskje* 3 av dem får de, så avbestiller de / selger på "svarte børsen" resten av bilettene... :|

Lenke til kommentar

Digg bilde.. :) Det er jeg som sitter med Ferrarien der i fronten!

 

Btw eFikkan: Jeg led i fjor av pleuritt. Jeg fikk betennelse i lungehinna, fordi det var dårlig luft der inne. I lufta der svever det ufattelige mengder betong støv. Er du astmatiker anbefaler jeg deg selvfølgelig å reise, men ikke sov å hallen. Bestill hotellplass i tide :) Pleuritt er _vondt_. (og jeg er ikke astmatiker (!))

Endret av runeah
Lenke til kommentar
Dere må bestille 5 og 5 inviduelt.. Så setter de andre deg som seater.

5228847[/snapback]

 

men hvis man planlegger å ha 12 stykker som skal sitte sammen... blir rimelig bingo om man er heldig nok til å få til det da.

Det som kommer til å skje i realiteten da er jo at 6 av de 12 bestiller 5 biletter hver så *kanskje* 3 av dem får de, så avbestiller de / selger på "svarte børsen" resten av bilettene... :|

5234869[/snapback]

 

I år reserverte jeg plasser ca 3 dager etter de var muligheter for det, og da var det opptil 10 rader som var helt tomme. Så det er ingen grunn til å se på dette som noe problem :)

Lenke til kommentar

De kunne ha gjort sånn at man må betale for eksempel 50 kroner for å være med i trekningen om å få kjøpe billett... Da ville bare de som er interesserte melde seg på (pluss de rike). Hehe. Også synes jeg at de som har vært på TG før bør få økt sannsynlighet for å vinne, ved hjelp av en fast brukerkonto. Så miljøet ikke blir revet i stykker, liksom. Kanskje til og med noen kan få økte sjanser ved å vinne turneringer og sånt.

 

Det er jo artig hvis dette blir en diskusjon om hva som er riktigst av sosialistisk og liberalistisk (eventuelt sosialdarwinistisk) rettferdighet. Men det er jo tross alt temmelig subjektivt i bunn og grunn. Jeg mener at utgangspunktet for hvert menneske er urettferdig, og at forskjellen derfor bør utjevnes, men samtidig at det for fellesskapets beste skal lønne seg å arbeide. Jeg er vel kanskje sosialliberal i så måte. Men det er utenfor emnet, er det ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...