Kvaster Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Jeg fikk mitt ASUS A8N32-SLI Deluxe kort i gang i går, jeg oppdaterte biosen til siste verson, alt så ok ut, og jeg fikk beskjed om å starte maskinen på nytt. Da jeg startet på nytt fikk jeg opp en boot block, som sa at det var feil checksum. Det er innebygget en CrashFree program som gjør at man kan restore biosen fra cd eller diskett. Jeg satt inn cden med den orginale biosen, får beskjed om at alt er ok og at jeg skal starte på nytt, men da jeg startet på nytt kommer samme beskjed opp. Har resatt Cmos, tatt ut batteri, men ingen ting hjelper. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Spørs om bootblock ble oppdatert når du oppdaterte biosen. Markerte du av for det? Lenke til kommentar
Kvaster Skrevet 30. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Det husker jeg ikke, har i alle fall snakket med ASUS support, og jeg måtte sende inn kortet. Håper jeg får det tilbake før jul Lenke til kommentar
JensL Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Jeg fikk faktisk samme feilmelding da jeg prøvde å oppdatere BIOS'en via Windows (ikke i DOS). Prøvde også de samme tingene som deg, og fikk samme feil igjen. Men... Da jeg prøvde på "gammelmåten", altså lage bootdisk og bruke det dosbaserte oppdateringsprogrammet til ASUS, da funka det faktisk. Det virker som alle andre metoder feila under oppdateringa, selv om det står at det gikk bra. Det kan ha vært en tilfeldighet, men det funka hos meg ihvertfall. Lenke til kommentar
Kvaster Skrevet 30. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Da jeg prøvde på "gammelmåten", altså lage bootdisk og bruke det dosbaserte oppdateringsprogrammet til ASUS, da funka det faktisk Hvordan lager du en sånn? kan du zippe den disken og sende til meg? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Jeg har aldri stolt på ett Windows basert BIOS flash program. Flasher alltid fra DOS som er det sikreste. For folk uten diskettstasjon (som meg), så går det an å bruke en bootbar CD med DOS på. Du kan laste ned slikt fra nettet (ISO image). Lenke til kommentar
JensL Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Da jeg prøvde på "gammelmåten", altså lage bootdisk og bruke det dosbaserte oppdateringsprogrammet til ASUS, da funka det faktisk Hvordan lager du en sånn? kan du zippe den disken og sende til meg? 5229605[/snapback] Hele prosedyren er ganske enkel, egentlig. Bare følg det som står i manualen på sidene 4-1 til 4.4. Les det nøye, så går det bra. Jeg kan ikke garantere at dette funker på kortet ditt, men det er verdt et forsøk. Endret 30. november 2005 av JensL Lenke til kommentar
Nightmare[NAF] Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Jeg fikk mitt ASUS A8N32-SLI Deluxe kort i gang i går, jeg oppdaterte biosen til siste verson, alt så ok ut, og jeg fikk beskjed om å starte maskinen på nytt. Da jeg startet på nytt fikk jeg opp en boot block, som sa at det var feil checksum. Det er innebygget en CrashFree program som gjør at man kan restore biosen fra cd eller diskett. Jeg satt inn cden med den orginale biosen, får beskjed om at alt er ok og at jeg skal starte på nytt, men da jeg startet på nytt kommer samme beskjed opp. Har resatt Cmos, tatt ut batteri, men ingen ting hjelper. Noen som har noen forslag? 5223972[/snapback] Jaja da sitter vi samme båt men mitt kort tente ikke skjermen en gang bare viftene som gikk så nå har jeg satt inn mitt asus a8n premium kort det hele startet med at jeg skulle kjøre 3 dmark test og under mother nature testen slo hele maskina seg av akkurat som å dra ut stikk kontakta Skulle da flashe fra windows og alt så ut til å være greit men den gang ei...... du får hvertfall en eller annen feil meld i motsetning til meg med svart skjerm Jeg fikk kjørt gjennom en 3dmark test og den visste at jeg fik ca 1000 poeng mer i 03 så nå beholde rjeg mitt a8n premium kort i stede samt at på a8n 32 en idiotisk plassering av pcie slottene Endret 30. november 2005 av Nightmare[NAF] Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 1. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2005 ja det samma skjedde her, skjermen vil ikke på en gang. eneste jeg gjorde var og ta en tur innom BIOS`en for og se om alt var ritkig med mem timingsene. skifta boot rekke følgen så plutselig tok den kvelden. Det er surt med tanke på at jeg nå har gledet meg hele uka til og sette den opp... :S Men vil prøve den floppy saken, nå er selfølgelig asus nede på download sia så kunne noen være så snille og sende meg den over zip på PM? Det haster! Takk for all hjelp folkens Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 1. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2005 vær så snill noen... trenger hjelp her... Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 1. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2005 ja da er den herved død det mest dårligste hovedkortet noen sinne gjennom tidenes gang som er laget! Uff må ringe impulsdata i morra og høre hva jeg kan gjøre... dette er latterige greier Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 2. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2005 ja da er den herved død det mest dårligste hovedkortet noen sinne gjennom tidenes gang som er laget! Uff må ringe impulsdata i morra og høre hva jeg kan gjøre... dette er latterige greier 5239150[/snapback] Sjekk evt også på Asus' forum - kan du opplyse om revision nr? Skulle stå nær cpu og ram sokkel... 1.00 eller 1.01 Har selv bestilt et slikt kort og ble veldig i tvivl om jeg bare skal returnere den med det samme... dårlig jobb Asus har gjort denne gangen - har bare kjørt Asus hovedkort i jobb-pc siste 8 år uten et eneste problem, men hvis de er begyndt å sløse med kvaliteten, så skal de få den tilbake. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 2. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2005 Har hatt ASUS selv en del og gjennom årene. Dønn stabile kort uten noen problem fram til nå.. Altså, når du går inn i BIOS for og se om alle innstillinger er riktig. Som timings osv med kortet og går ut igjen uten og skifte på noe så kræsjer bios seg selv.. Det er latterlig! Å noe så frystrerende. Et godt kort i seg selv, men elendig gjennomført det der BIOS sakene. Tror det har noe med den kretsen "chrash free bios" som ikke er helt god. Men men, du får vurdere det selv... Men ha det i bakhue hvis ikke blir dagen din og ødelagt slikmin ble. Har forresten levert den tilbake og fått igjen penga. Teknikkern sa, "ah den er defekt" Neeeiiii virkelig.. Synd! Lenke til kommentar
Nightmare[NAF] Skrevet 2. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2005 Har hatt ASUS selv en del og gjennom årene. Dønn stabile kort uten noen problem fram til nå.. Altså, når du går inn i BIOS for og se om alle innstillinger er riktig. Som timings osv med kortet og går ut igjen uten og skifte på noe så kræsjer bios seg selv.. Det er latterlig! Å noe så frystrerende. Et godt kort i seg selv, men elendig gjennomført det der BIOS sakene. Tror det har noe med den kretsen "chrash free bios" som ikke er helt god. Men men, du får vurdere det selv... Men ha det i bakhue hvis ikke blir dagen din og ødelagt slikmin ble. Har forresten levert den tilbake og fått igjen penga. Teknikkern sa, "ah den er defekt" Neeeiiii virkelig.. Synd! 5241927[/snapback] Enda en til som har problemer.... lurer på hvor lang denne tråden kommer til å bli Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 2. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2005 The never ending treath.. hehe vel vel, blir vel en Asus premium på meg da selv om jeg synes det er litt surt.. Venta så lenge på ingen ting... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2005 Er veldig glad i Asus selv, men jeg er veldig skeptisk til og kaste meg over så fort kortet er sluppet. Disse problemene dere har høres jo usedvanelig allvorlig ut, men min erfaring med Asus hk av nyere dato er at de er ganske dramatisk mye "dårligere" med første biosene som kommer ut. Har litt tro på dette kortet jeg, men etter å ha lest denne tråden kommer jeg i alle fall ikke til å endre min vane med å vente noen mnd før jeg evnt prøver det ut... Har noen av dere fått noen tilbakemld fra support om hva som er problemet eller? Lenke til kommentar
Nightmare[NAF] Skrevet 2. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2005 Er veldig glad i Asus selv, men jeg er veldig skeptisk til og kaste meg over så fort kortet er sluppet. Disse problemene dere har høres jo usedvanelig allvorlig ut, men min erfaring med Asus hk av nyere dato er at de er ganske dramatisk mye "dårligere" med første biosene som kommer ut.Har litt tro på dette kortet jeg, men etter å ha lest denne tråden kommer jeg i alle fall ikke til å endre min vane med å vente noen mnd før jeg evnt prøver det ut... Har noen av dere fått noen tilbakemld fra support om hva som er problemet eller? 5242361[/snapback] Jeg anbefaler deg et a8n premium kort av maaange årsaker : 1. får brukt mer enn en pci slott ved kjøring av to 7800gtx 512 2. ca 2-3% bare lavere score i tester 3. Kortet er dønn stabilt 4. Kortet har vært ute en stund og blitt kvitt barne sjukdommene sine Jeg har selv prøvd som du sikkert har lest lengre opp her det samme kortet som feiler...... Jeg skulle ta en bios update og alt var greit helt til jeg skulle reastarte og det tente ikke skjermen en gang Så jeg putta tilbake a8n premium og det kommer til å sitte der Pcen slo seg plutselig helt av akkurat som å dra ut stikk kontakta når jeg satt å spilte eller kjørte en 3dmark test.... skulle da bare oppdatere bios Vell det var det kortet lissom Nei kjøp deg et premium kort du Lenke til kommentar
Kvaster Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 Er det noen som har funnet løsningen på problemet? eller har dere sendt inn kortene? Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 ingen løsning, sendt inn kortet fått penga tilbake.. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 För den som vill så kan jag hotflasha bioschippet åt er. PM mig i så fall så ska jag i alla fall prova. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå