Gå til innhold

Finne ut hvem som eier ip?

Ondskapen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e
Skrevet

Kjør en whois på ip'n så finner du ut hvem som eier den.

Skrevet

En whois viser kun hvem som eier den som sagt "bedrifter, universiteter og andre større ting, ikke privatpersoner"

Hvis man skal finne ut enkeltpersoner, så må man ha rettslig kjennelse, først da kan man få lov til å finne ut hvem som har/hadde en bestemt ip i et bestemt tidsrom.

Skrevet

Det er meg bekjent kun ISP som sitter på denne informasjonen, og regnes i aller høyeste grad som konfidensiell. Dette skal godt gjøres å få tak i, med mindre du har (eller selv er) en mann på innsiden.

Dette gjelder som sagt privatpersoner.

Skrevet

På NIS 2004 når noe bruke en trojansk hest e.l. så kunne jeg trykke på en link der og så kommer der opp et kart hvor denne den personen befant seg. Ikke detaljert, men fra hvilken by det kom fra. Meste parten av de som prøvde seg på min PC var fra New York og Oslo. Man kunne også anmelde angrepet. Dette har jeg ikke funnet i NIS 2005.

Skrevet

Har samme funksjonen i Sygate, mener jeg å huske. Den er dog ikke helt nøyaktig, og kan ikke finne ut nøyaktig hvor det kommer fra. En trojaner kommer sannsynligvis fra en som ikke selv er klar over at han har det også, eller via en proxy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...