Gå til innhold

[Løst]Hvor mange stater er det i USA?


Anbefalte innlegg

50 stater ja, og noen mener at Puerto Rico en eller annen gang kommer til å bli den 51st. da det må følge amerikanske lover osv. men de kan ikke stemme da det ikke er statsborgere, VELIDG mange menn fra Puerto Rico joiner US Marines da får de statborgerskap etter 3år(?).

veldig mange hispanic folk joiner Marines og det er noe som 30% som har spansk som første sprøk der..

 

eller har vi jo england, tidels japan og en del folk på dette forumet som sikkert også kunne inkluderes i USA

5233247[/snapback]

Folk fra Puerto Rico har allerede amerikansk statsborgerskap, noe de ifølge CIA World Factbook har hatt siden 1917, og de følger selvfølgelig amerikanske lover i og med at de er underlagt USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Puerto Rico har stemmerett og er statsborgere, men får ikke stemme ved presidentvalget. De har eget "Storting" og en guvernør som regjerer, og egen grunnlov.

 

Faktisk så leser jeg på nettet her at de stemte så sent som 1998 for å fortsette å være et "commonwealth" i regi av USA.

 

Dermed lurer jeg på om de faktisk kunne bli den 51. staten om de så ville det, men da måtte vel kanskje den amerikanske kongressen også ratifisere dette. Noe de sikkert ikke ville gjort, siden 50 er så mye finere et tall. ;)

Lenke til kommentar

Områder i regi av USA:

 

American Samoa, Baker Island, Guam, Howland Island, Jarvis Island, Johnston Atoll, Kingman Reef, Midway Islands, Navassa Island, Northern Mariana Islands, Palmyra Atoll, Puerto Rico, Virgin Islands, Wake Island

 

Den eneste av de med noe vesentlig befolkning (mer enn noen hundre tusen) er Puerto Rico, med nesten 4.000.000.

 

Dermed kan jeg forstå at kanskje noen lærere som ikke visste helt hva de snakket om kunne sagt at Puerto Rico og Washington DC var "stater".... :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det e 50, og viss nokon ikkje trur meg kan dei reise over og gå gjennom alle statane og sende eit kort heim til seg sjølve kvar gong dei kjem inn i ein ny stat (ska få sleppe å symje til Hawaii, kan få lov til å ta fly eller båt, skal ikkje vere heilt umenneskeleg her :tease: ).

Endret av hørting
Lenke til kommentar

Trodde selv at det var 52 stater når jeg gikk på barneskolen. Og det var rett og slett fordi alle sa at det var 50 stater, men så var det komt to nye. (Hawaii og Alaska)

 

Btw: Heter det skuddet i Sarajevo eller skuddene i Sarajevo?

 

Et søk på google ga meg like mange svar..

Lenke til kommentar
Men er vel flere stater som har slått seg sammen, og andre som har blitt splittet opp igjennom årene?

5397071[/snapback]

Yes, men slike ting skjedde ganske lenge siden. ;)

Skjønner nesten ikke at det går an fremdeles i 2006 å tro at det er 52 stater i USA.

Er vel kanskje enda et tegn på en frafallende skole i Norge. :!:

Lenke til kommentar
Noen som vet, uten å slå det opp, hvor mange land det er i Europa?

5398968[/snapback]

Høh høh. Vet ikke, tror vi må spørre Jugoslavia hva den har gjort med seg selv de siste 10 årene først... Og Russland... Det er jo så mange kvasi-land i Europa at det er nesten litt skummelt. :cry:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...