Gå til innhold

Hvilket antivirus program anbefaler dere?


Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg har lett rundt på nettet etter forskjellige tester av antivirusprogrammer, men alle sier noe forskellig, og ingen er heloppdaterte. Jeg har NOD32 nå, men er ikke helt fornøyd siden det ikke finner flere virus som andre online scannere finner..

 

I følge denne siden så ligger NOD32 ganske langt nede på listen over AV programmer.. Er BitDefender og PC-Cilling som ligger øverst så gode som de sies å være i denne testen?

 

Derfor har jeg lyst til å spørre dere som alle har erfaringer med forskjellige programmer om hvilket dere kan anbefale meg :)

 

Jeg trenger følgende:

 

Lite ressursbrukende

Kun antivirus (Ikke brannmur i tillegg, anti-spyware kan godt være med..)

Ofte oppdatert

Høy "virus-finne-prosent" :p

 

Erfaring slår enhver test :D

 

Jon

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd gratisversjonen av Avast, og var ganske fornøyd med den helt til den begynte å stelle til noen problemer når det gjaldt å starte enkelte programmer.. Den bare blokkerte dem fullstendig..

 

De jeg har fått best inntrykk av er PC-Cillin, Kaspersky, Panda og Avase, men hvilken av disse skal man velge? Har dere eventuelt noen andre forslag?

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd gratisversjonen av Avast, og var ganske fornøyd med den helt til den begynte å stelle til noen problemer når det gjaldt å starte enkelte programmer.. Den bare blokkerte dem fullstendig..

 

De jeg har fått best inntrykk av er PC-Cillin, Kaspersky, Panda og Avase, men hvilken av disse skal man velge? Har dere eventuelt noen andre forslag?

5209820[/snapback]

AVG Antivirus veldig bra!! Hadde det en periode, raske og gode oppdateringer, er ikke veldig systemkrevende, enkelt brukergrensesnitt og finner mange virus..

 

Du kan finne det gratis på nettet tror jeg eller så er det på Kom

puter for alle sine CDr(blad)

 

Kan det bli bedre... :nei:

Endret av quakie
Lenke til kommentar
Heisann :)

Jeg har lett rundt på nettet etter forskjellige tester av antivirusprogrammer, men alle sier noe forskellig, og ingen er heloppdaterte. Jeg har NOD32 nå, men er ikke helt fornøyd siden det ikke finner flere virus som andre online scannere finner..

 

I følge denne siden så ligger NOD32 ganske langt nede på listen over AV programmer.. Er BitDefender og PC-Cilling som ligger øverst så gode som de sies å være i denne testen?

 

Derfor har jeg lyst til å spørre dere som alle har erfaringer med forskjellige programmer om hvilket dere kan anbefale meg :)

 

Jeg trenger følgende:

 

Lite ressursbrukende

Kun antivirus (Ikke brannmur i tillegg, anti-spyware kan godt være med..)

Ofte oppdatert

Høy "virus-finne-prosent" :p

 

Erfaring slår enhver test :D

 

Jon

5209784[/snapback]

 

 

Som du ser så er det Anti-Virus Software Reviews 2006.

Anti-Virus Software Reviews 2005 så var Eset Nod32 på topp, og er ifølge min mening ennå. Skal bare bruke helt til Norton linsensen går ut, så skifter jeg til Nod32 igjen.

Lenke til kommentar
Heisann :)

Jeg har lett rundt på nettet etter forskjellige tester av antivirusprogrammer, men alle sier noe forskellig, og ingen er heloppdaterte. Jeg har NOD32 nå, men er ikke helt fornøyd siden det ikke finner flere virus som andre online scannere finner..

 

Det kan være flere grunner til dette, og den viktigste er "Falsk alarm". Det skal ikke mer til å få registrert et virus enn at 2 antivirusleverandører sier at det er det, og de tar ofte feil. I tillegg finnes det mange filer som kan se ut som virus, men koden er ødelagt så de ikke kan gjøre noe skade. Slike ting skal bli luket ut, men dessverre renser de virusdatabasen sin sjeldent, og da vil de stadig gi utslag.

En annen grunn er man har hatt virus liggende på maskina før man installerte antivirusprogrammet, og da kan det ha deaktivert deler av AV-programmet.

 

I følge denne siden så ligger NOD32 ganske langt nede på listen over AV programmer.. Er BitDefender og PC-Cilling som ligger øverst så gode som de sies å være i denne testen?

 

Utifra det jeg leser der, og har hørt ellers, skal du ikke legge så mye vekt på den testen. I NOD32-testen snakker de om sin Pentium III 650 mhz, så jeg lurer på om dette er resirkulert materiale.

 

Du kan jo se litt her:

www.av-comparatives.org/

 

I deres november-test kommer NOD32 best ut når det gjelder proaktiv deteksjon. Norton og AVG blir henholdsvis nestsist og sist.

 

 

Du nevner disse tingene som viktige:

 

Lite ressursbrukende

Her får NOD32 generelt best kritikk. I en ganske fersk test i PCWorld var forskjellen på ikke noe AV og NOD32 bare 4%. Dette gjaldt hvor lang tid det tok å åpne diverse filer. En av de andre programmene gjorde PC'en 40% treigere...

Kun antivirus (Ikke brannmur i tillegg, anti-spyware kan godt være med..)

NOD32 har ikke noen integrert brannmur, men har en meget bra antispyware-del.

 

Ofte oppdatert

Hos meg tikker det inn oppdateringer flere ganger om dagen.

 

Høy "virus-finne-prosent" :p

Her slår NOD32 alle sammen. Hos Virus Bulletin er det NOD32 som har aller flest 100% Awards, og har ikke bomma på noen In-the-wild virus siden de kom på markedet i 1998. Dette vil også si at de har kommet med så godt som null falske alarmer.

De gratis AV-programmene kommer ikke spesielt godt ut.

 

Erfaring slår enhver test :D

Helt enig!

Og etter jeg gikk fra et trøblete liv med Norton og over til NOD32 har jeg aldri hatt så lite problemer med virus og spyware. Jeg får nesten ikke spam lenger heller.

Jeg kjørte nettopp en full skann med Ad-aware, Spybot og det jeg kunne finne av antispyware-programmer, og fant bare 2-3 cookies.

 

Siden du allerede har NOD32, burde du titte på denne guiden:

http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=37509

Her finner du bra tips om hvordan man setter opp NOD32 best mulig.

 

Utifra dine krav, tviler jeg på finner noe spesielt bedre alternativ enn gode gamle Noddy. :-)

Lenke til kommentar

hadde avg norton før, men ble dypt skuffet1 det fant INGEN virus, og brukte alle resurrsene mine!:(

 

har hatt avg og var fornøyd med det.

 

men nå har jeg fått "network accosiates" har ikke funnet noen virus enda, og oppdateringene tar 2-5 sekunder:(

hva kan være grunnen til dette?

 

noen som har erfaringer med dette programmet? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...