Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til 50k


crott_

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en golf 2, 85 mod. som er moden for utskiftning, og kunne trengt hjelp til å finne forslag til en ny. Tenkte å bruke rundt 50.000.

 

Krav:

- 95 modell eller yngre

- Ikke plaget av rust

- 4-dører

- Ikke bensinsluker (jeg er student), men heller ikke pinglebil :)

- Bør befinne seg nær stavanger

 

Noen som har fornuftige forslag? Hvordan vil dere vurdere en chrysler stratus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styr unna chrysler mener jeg.. selv om det er kurant osv. så er det vanskelige biler å skru på + det fort kan bli dyre reperasjoner... Vil anbefale:

 

Opel Vectra 95-97 (så en forhandler som solgte en til 37000) mange ligger rundt 50.000...

 

BMW 318i (kjempegode biler med masse av komfort, ikke dyre å forsikre heller.. helt grei motor. Mye bil for pengene.. men også her kan det bli dyre rep... men det kan det vel bli på alle biler

 

De eldre og billige A4`ene er ikke særlig gode kjøp mener jeg...

 

Skal du ha no snusfornuftig så kjøp toyota, mazda eller annet kurant japansk...

Lenke til kommentar
Hvis du er heldig, kan du finne en Chrysler Neon, vel og merke, den utgaven før 1996(?), den kom med 133 hester og manuell. Rykker skikkelig i fra, med 0-100 nede på 8sek?

 

Bmw 5 serie går jo også ann (520 med 24v, ikke kjøp den gamle 2liters motoren, den er søppel).

5209098[/snapback]

Har hørt at noen chrysler av den typen flasser lakken av... særlig på taket.

Lenke til kommentar

Chrysler er definitivt ikke noe værre bil å skru på enn franske - eller andre biler for den saks skyld. Chrysler Stratus med manuell er dessuten en bil uten de større feilene, sjekk bare med NAF.

 

Har selv en Chrysler Sebring som er arvtakeren til Stratus. Min har nå gått 156.000km uten et knyst. Nå skal det sies at jeg tar vare på bilen min, skifter olje hver 8000km og bruker KUN kvalitetsolje fra Pennzoil. Jeg er også nøye med oljeskift på girkassa, samt generelt smørninger i forstillingen.

 

Synd folk har klart å spre så mye stygge rykter om bilene, for Stratus er virkelig en flott bil å kjøre og til prisene man får dem til i dag, er det virkelig varp. Masse utstyr (blandt annet AC originalt).

Lenke til kommentar
BMW 318i (kjempegode biler med masse av komfort, ikke dyre å forsikre heller.. helt grei motor. Mye bil for pengene.. men også her kan det bli dyre rep... men det kan det vel bli på alle biler

 

5211740[/snapback]

 

Jeg kan gå god for den, angrer ikke et sekund på mitt kjøp av en 318i, en knall bil å kjøre.

 

Men som nevnt er det litt dyrere med reprasjoner på bmw. Skal bytte eksosen nå, det koster 7000 totalt

Lenke til kommentar
Chrysler er definitivt ikke noe værre bil å skru på enn franske - eller andre biler for den saks skyld. Chrysler Stratus med manuell er dessuten en bil uten de større feilene, sjekk bare med NAF.

 

Har selv en Chrysler Sebring som er arvtakeren til Stratus. Min har nå gått 156.000km uten et knyst. Nå skal det sies at jeg tar vare på bilen min, skifter olje hver 8000km og bruker KUN kvalitetsolje fra Pennzoil. Jeg er også nøye med oljeskift på girkassa, samt generelt smørninger i forstillingen.

 

Synd folk har klart å spre så mye stygge rykter om bilene, for Stratus er virkelig en flott bil å kjøre og til prisene man får dem til i dag, er det virkelig varp. Masse utstyr (blandt annet AC originalt).

5215922[/snapback]

 

 

Stratusen har ganske elendige kjøreegenskape i forhold til mange andre synes no jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...