Gå til innhold

Recorde lyd vi USB!

BigJackW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og spiller inn musikk som jeg spiller på mitt keyboard til pc'en!

Før når jeg har recorda muskk brukte jeg en ledning på Line in på pc'en, men så kom jeg på at det var med en USB-Kabel som jeg tenkte jeg kanskje kunne ta opp med!

Finnes det noe slikt program?

Det var ikke med noe slik program med keyboarden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg driver og spiller inn musikk som jeg spiller på mitt keyboard til pc'en!

Før når jeg har recorda muskk brukte jeg en ledning på Line in på pc'en, men så kom jeg på at det var med en USB-Kabel som jeg tenkte jeg kanskje kunne ta opp med!

Finnes det noe slikt program?

Det var ikke med noe slik program med keyboarden!

5204237[/snapback]

Du kan vel bruke det samme programmet? Ellers så bruker jeg Cubase SX

Skrevet (endret)

Om det går ann å ta opp via USB-kabelen er avhengig av keyboardet og programvare/drivere som fulgte med. For å at du skal kunne ta opp, må programvaren/driverne ha installert en audio-enhet som du kan velge som opptaksenhet.

Stort sett er det vel kun MIDI-signaler som går gjennom USB for keyboards. Jeg tipper du ikke får det til. ;)

EDIT: Men du kan jo alltids ta opp MIDI-signalene...

Endret av moskus
Skrevet

Du kan bruke Cubase (som nevnt) eller Cakewalk SONAR (som jeg bruker og derfor selvfølgelig anbefaler), eller en annen sequenser.

MIDI er ikke lyd i seg selv, kun instruksjoner om hvordan ferdig-innspilte samples (som du finner f.eks. i keyboardet ditt) skal spilles av. Så du trenger en lydkilde på PCen (følger med en General MIDI software synth til Sonar som er "relativt" bra).

Fordelen med denne måten er at du kan få mange andre (og mer spennende) lyder ut ved å bruke keyboardet. Det bare sender hvilke noter du spiller til PCen, mens det er PCen som faktisk lager lyden du hører.

For å gjøre dette i "real time" trenger du et lydkort som med lav "latency" (med andre ord har gode WDM eller ASIO-drivere).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...