Gå til innhold

overklokkings / gamer pc


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny pc, har skjerm osv.

 

Jeg tenkte på å kjøpe

Hovedkort: DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert ATX/8x S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394/

Skjermtkort: GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Skjermkort

 

CPU:AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0 Ghz BOXED

 

MINNE: OCZ 2GB Dual Channel Minnebrikker PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L.

 

HARDDISK: Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

 

brenner: Plextor DVD-brenner PX-712SA/T3 Bulk- SATA 12x4x16x DVD+R/RW, 8x4x16x DVD-R/RW

 

Kabinett: Antec Performance One P180 Sølv

 

Jeg har allerede en Hiper 580w strømforsnyning jeg tenkter å bruke.

Burde jeg kjøpe inn diverse vifte? Hva burde jeg kjøle f.eks cpu med for å dra den langt.

Er det forskjellig hvor mye x2 3800 hvil klokkes?

 

Håper på litt hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe meg ny pc, har skjerm osv.

 

Jeg tenkte på å kjøpe

Hovedkort: DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert  ATX/8x S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394/ 

Skjermtkort: GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Skjermkort

 

CPU:AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0 Ghz BOXED

 

MINNE: OCZ 2GB Dual Channel Minnebrikker PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L.

 

HARDDISK: Western Digital Raptor 74GB S-ATA  8MB cache 10000RPM 

 

brenner: Plextor DVD-brenner PX-712SA/T3 Bulk- SATA 12x4x16x DVD+R/RW, 8x4x16x DVD-R/RW

 

Kabinett:  Antec Performance One P180 Sølv

 

Jeg har allerede en Hiper 580w strømforsnyning jeg tenkter å bruke.

Burde jeg kjøpe inn diverse vifte? Hva burde jeg kjøle f.eks cpu med for å dra den langt.

Er det forskjellig hvor mye x2 3800 hvil klokkes?

 

Håper på litt hjelp...

5200882[/snapback]

 

 

 

 

Netshop selger x2 3800 med Venice/Toledo kjerner, tror de skal klokke bedre en manchester.

Lenke til kommentar

Oppsettet ser bra ut det.

 

Skal du overklokke høyt bør du nok vurdere en ny vifte, selv om 3800 nok også lar seg klokke bra med standardvifte. Selv bruker jeg Zalmans 120mm kobberkjøler, og kan i aller høyeste grad anbefale det. Vannkjølingssettet du linker til ser jo selvfølgelig glimrende ut. Men det er vel et økonomisk spørsmål... (Jeg hadde sjekket tester og slik før jeg kjøpte det, riktignok.)

 

Hva angår 3800, så varierer det hva folk har fått den opp i, men det er mange gode erfaringer. Du er altså ikke sikker, men det er et godt valg.

 

Man kan riktignok spørre seg om du er tjent med en dobbelkjerneprosessor, særlig i spilløyemed, siden det ennå ikke finnes spill som drar nytte av det. Det gjenstår å se i hvor stor grad spill som UT2007 faktisk tjener på dobbelkjerne. Det er lagt ifra sikkert at det har noen vesentlig effekt. Slik sett ville det ikke være urimelig å anbefale deg en billigere enkelkjerneprosessor heller, f.eks. 3700+.

 

Jeg tror det følger med vifter til Antec-kabinettet du linker til. Det skal være bra, men det passer for de som vet hvordan man skal utnytte det, for å si det slik. For den jevne bruker har det neppe særlig mye å si. Antec lager billiere kabinett som faktisk er svært gode. Kjøleevnen til SLK3000B er omtrent like gode som p180, jf. silentpcreview sin side.

 

Skjermkortet er også et godt valg.

Lenke til kommentar
Oppsettet ser bra ut det.

 

Skal du overklokke høyt bør du nok vurdere en ny vifte, selv om 3800 nok også lar seg klokke bra med standardvifte. Selv bruker jeg Zalmans 120mm kobberkjøler, og kan i aller høyeste grad anbefale det. Vannkjølingssettet du linker til ser jo selvfølgelig glimrende ut. Men det er vel et økonomisk spørsmål... (Jeg hadde sjekket tester og slik før jeg kjøpte det, riktignok.)

 

Hva angår 3800, så varierer det hva folk har fått den opp i, men det er mange gode erfaringer. Du er altså ikke sikker, men det er et godt valg.

 

Man kan riktignok spørre seg om du er tjent med en dobbelkjerneprosessor, særlig i spilløyemed, siden det ennå ikke finnes spill som drar nytte av det. Det gjenstår å se i hvor stor grad spill som UT2007 faktisk tjener på dobbelkjerne. Det er lagt ifra sikkert at det har noen vesentlig effekt. Slik sett ville det ikke være urimelig å anbefale deg en billigere enkelkjerneprosessor heller, f.eks. 3700+.

 

Jeg tror det følger med vifter til Antec-kabinettet du linker til. Det skal være bra, men det passer for de som vet hvordan man skal utnytte det, for å si det slik. For den jevne bruker har det neppe særlig mye å si. Antec lager billiere kabinett som faktisk er svært gode. Kjøleevnen til SLK3000B er omtrent like gode som p180, jf. silentpcreview sin side.

 

Skjermkortet er også et godt valg.

5201797[/snapback]

 

Takk for svar.

 

Jeg er ute etter stillhet der det er mulig, og hører/leser at p180 leverer varene sine der. Derfor p180 iforhold til andre løsninger fra antec.

 

Jeg driver med en del programmer, og ønsker derfor x2, og betaler gjerne penegene for 3800, men skulle ønske det var en måte å finne ut hvilkene serier av dem som klokker best.

Lenke til kommentar

Det minner meg på denne prosessoren:

 

AMD Opteron 165, 1.8GHz, Socket 939, 2MB, BOXED m/vifte

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313936&cks=SER

 

Den er basert på en svært overklokkbar kjerne, husker ikke hvilken dog..

 

Legg merke til at den er for Socket 939 og ettersom komplett legger vanlig pc3200 minne som tilbehør så antar jeg at man ikke trenger ecc/reg minne. (har lest det samme også)

 

Den har også 2x1mb l2 cache istedetfor 2x0,5mb l2 cache, og 1,8 istedet for 2,0 ghz. Klokkehastigheten tenker jeg har lite å si. Det eneste problemet er tilgjengeligheten :p

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Netshop selger x2 3800 med Venice/Toledo kjerner, tror de skal klokke bedre en manchester.

5201177[/snapback]

 

Øhh, hvor har du dette fra? Link evt. til bevis for at X2 finnes med Venice/Toledo.

5205916[/snapback]

 

 

Her er en link: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14735

Disse har CD som er er venice/toledo - ADA3800CDBOX

Hvis dette ikke er bevis nok for deg kan du jo bruke google. Det skal vel sies at jeg har en slik selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...