Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Burde jeg bestille ADSL fra NGT?


Anbefalte innlegg

Hei jeg har lenge kun hatt mulighet for å bruke Telenor sine linjer.

Sjekket her om dagen NGT og oppdaget at jeg har fått tilgang der.

Men jeg er litt skeptisk til hastigheten de kan gi meg og hvor mye av det kundeservice forteller meg som er sannhet eller riktig.

Jeg vil ha Nextphone Delta 4650\750,har sendt inn mail til kundesrvice flere ganger og har fått svar på det meste.Fikk bekreftet at jeg kunne motta 4650\750 på mail.

Ringte inn til kundeservice og ventet nesten ikke,fikk svar på diverse spørsmål og beskjed om at linjen min tålte 5000 inn og at boksen lå ca 3000 meter unna.

Nå er det slik at når jeg tester Telenor sin Kapaks info web kanal så viser den at boksen er ca 3000 meter fra meg,altså er det sikkert samme boks som NGT bruker,og at mulig produktklasse er ADSL 4864/512.

NGT sa 5000 ned det er omtrent det samme som Telenor sin test viser derfor mistenker jeg at NGT leier boksen til Telenor og ikke kan gi meg større hastighet enn Telenor,dessuten nevnte de ikke maks hastighet opp.Kundeservice hos NGT opplyste ikke om jeg kunne få 750 opp,kanskje for at det ikke er mulig?

Har lest om en del misnøye med kundeservice og dårlige hastigheter hos NGT at jeg begynner å lure på om de vil tilby meg en produktklasse jeg ikke kan få.

De sier at de bruker eget utsyr og egne linjer i forhold til denne boksen som er 3000 meter fra meg.

Burde jeg få et skriftelig brev fra de om at garanterer denne hastigheten og at bindingstiden ikke gjelder hvis ikke prduktet jeg vil bestille ikke virker?Hva med IP telefon fra NGT er den ok?

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fornøyd NGT-kunde! :thumbup: Wohoo!

 

Neida, slem nå. De har visstnok jobbet hardt for å komme

ned fra 1.plassen på forbrukerombudets liste over selskaper

med flest klager. Virker som de prøver nå i alle fall.

 

Dårlige hastigheter?

Jeg har hatt ngt i ett halvt år nå og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt.

Farten er god (Mer enn jeg betaler for)

stabilt

Null nedetid osv..

 

Har vert plaget med å måtte vente 10-15 minutt for å komme igjennom telefonkøen 1 gang og ikke mer..

Anbefaler deg å kjøpe ngt ;)

5200510[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg får borettslagtilbud fra Telenor så økonomisk er ikke NGT billigere.

Men NGT gir bedre hastigheter,

Tviler ikke på at mange er fornøyd med hastigheten sin fra NGT.

Men som det står i spørsmålet så lurer jeg på om NGT bare kan gi meg samme hastighet som Telenor pga av boksen og at de nevnte en maks hastighet ned på rundt 5000 og ikke oppga opp hastigheten i telefonen,glemte å spørre.

Leier NGT bokser av Telenor noen steder hvor de bare kan benytte seg av hastighetene til Telenor?.Syntes rundt 5000 ned hørtes lite ut.

Har akkura sendt en mail hvor jeg ber NGT bekrefte skriftelig at jeg kan få 4650\750 og at hvis det ikke går så gjelder ingen bindingstid og de skal betale porto for retur av utstyr.Så får vi se.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Hvor stor fart vil du ha da? Telenor girte forresten akkurat opp hastigheten igår/idag da,

opptil 6000/500 til 499 kroner. Det kan godt hende både NGT og Telenor har

utstyr i samme sentralen. Vanligvis finner du ut om du kun er på Telenor-sentral

dersom du i NGT's nummersøk blir tilbudt "Surf" abonnement - som er et videresalg

av Telenors.

 

Jeg får borettslagtilbud fra Telenor så økonomisk er ikke NGT billigere.

Men NGT gir bedre hastigheter,

Tviler ikke på at mange er fornøyd med hastigheten sin fra NGT.

Men som det står i spørsmålet så lurer jeg på om NGT bare kan gi meg samme hastighet som Telenor pga av boksen og at de nevnte en maks hastighet ned på rundt 5000 og ikke oppga opp hastigheten i telefonen,glemte å spørre.

Leier NGT bokser av Telenor noen steder hvor de bare kan benytte seg av hastighetene til Telenor?.Syntes rundt 5000 ned hørtes lite ut.

Har akkura sendt en mail hvor jeg ber NGT bekrefte skriftelig at jeg kan få 4650\750 og at hvis det ikke går så gjelder ingen bindingstid og de skal betale porto for retur av utstyr.Så får vi se.

5200743[/snapback]

Lenke til kommentar
Vanligvis finner du ut om du kun er på Telenor-sentral

dersom du i NGT's nummersøk blir tilbudt "Surf" abonnement - som er et videresalg

av Telenors.

 

Nei ikke noe surf tilbud men jeg synes 5000 er lite til å være NGT,kanskje fordi jeg bor over 3000 meter fra sentralen og borettslaget telefonlinjer er fra 1967.

Lenke til kommentar
NGT er et godt tilbud, bare sørg for å kontakte dem for å finne makshastigheten de kan levere til deg. En kamerat av meg skal egentlig ha 4mbit, men får bare halvparten. Han bor i et sentralt strøk.

 

 

Hastigheten har jeg spurt om på mail.Har de mulighet for å sjekke ut nøyaktig hastighet før jeg bestiller?

Lenke til kommentar

Hvordan kunne de i telefonen si at jeg kunne få 5000 ned hvis linjen må prøves ut først?

Hvis jeg ikke får den hastigheten jeg bestiller har jeg da reklamasjonsrett slik at bindingstiden ikke gjelder,og kan jeg i tilfelle kreve at NGT betaler porto for tilbakelevering av utstyr?

Grøsser litt av historiene om kundeservicen også,virker som de gir fullstendig f..n ut i fra det jeg leser noen ganger.

Angående IP telefonen til NGT,noen som kan si noe positivt om den?

Lenke til kommentar
Hvordan kunne de i telefonen si at jeg kunne få 5000 ned hvis linjen må prøves ut først?

Hvis jeg ikke får den hastigheten jeg bestiller har jeg da reklamasjonsrett slik at bindingstiden ikke gjelder,og kan jeg i tilfelle kreve at NGT betaler porto for tilbakelevering av utstyr?

Grøsser litt av historiene om kundeservicen også,virker som de gir fullstendig f..n ut i fra det jeg leser noen ganger.

Angående IP telefonen til NGT,noen som kan si noe positivt om den?

5204818[/snapback]

 

Fordi man går ut fra visse data om linjen og antar den greier det, det er ingen ISP som garanterer en viss hastighet på en kobberlinje rett og slett fordi det er alt for mange usikkerhetsmomenter når man bruker en så utdatert teknologi som xDSL på gammelt telenett.

Og ingen ISP vil gi noen slik garanti og jeg tviler på du kan reklamere med mindre avviket er vesentlig, jeg tror utfra dine spørsmål og krav om ditt og datt at du bør bli der du er da ingen vil gi deg slike granter eller lovnader, eventuellt meld deg på hvis det er en fiberutbygging i området.

Lenke til kommentar
Fordi man går ut fra visse data om linjen og antar den greier det, det er ingen ISP som garanterer en viss hastighet på en kobberlinje rett og slett fordi det er alt for mange usikkerhetsmomenter når man bruker en så utdatert teknologi som xDSL på gammelt telenett.

Og ingen ISP vil gi noen slik garanti og jeg tviler på du kan reklamere med mindre avviket er vesentlig, jeg tror utfra dine spørsmål og krav om ditt og datt at du bør bli der du er da ingen vil gi deg slike granter eller lovnader, eventuellt meld deg på hvis det er en fiberutbygging i området

 

Da blir jo dette bare en en ting som må prøves ut,får gjøre en avtale med de hvor hastigheten utprøves.

Har ikke fått svar på mailen med mine krav så det ble nok for mye hodebry for kundeservice.

Hastigheten blir sikkert ikke dårligere enn den er så får jeg spare inn eventuelt dyrere linje ved å gå over til IP telefonen til NGT samtidig,håper jeg snart kan høre noe positivt om den telefonen.

NGT har sagt de bruker egene linjer til meg så da er vel oddsen til stede for at opp hastigheten kan bli litt større enn hva Telenor kan tilby?

Hadde de brukt samme boks\utstyr\linje som Telenor hadde jeg vel kun fått surf tilbudet,er det riktig?

Finnes det noen regler for hastighet\tap av ytelse pr.km fra boks,eller er kvaliteten på kobberet like avgjørende?

Altså med mine ca 3200 meter fra boks,går det å regne ut en maks\minimum hastighet jeg kan få ut i fra 6500/750 hastigheten ved å regne ut i fra avstand\kobberkvalitet

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Er det noe ISP gjør,,så er det å ikke garantere deg hastighet. Det kan ingen. Nøkkelen ligger i inntakskabelen til huset ditt og til sentralen.

 

3000m kan faktisk være på den dårligste kabelen...Det kan du sjekke i kapaks.

Dinensjon 04 til 06.

 

3000m på 06 hele veien= knall linje..

3000m på 04 kabel...= kremt...no go....på høy hastighet...tenker du havner på Bravo.

 

:whistle:

Lenke til kommentar

Telenor har vel ikke akkurat bare rent mel i posen de heller :roll:

 

Har NGT og er fornøyd med det - har kontakt de for oppgradering til ADSL 2+ nå, håper det går i orden :)

 

Litt treg kundeservice men null nedetid og dønn stabile linjer som gir mer enn lovet på alt unntatt Echo Max (som nå ikke finnes lengre). Denne linjen lover egentlig ingenting mer enn opp til 8mbit. Selv er min router konfigurert for 6500kbit for øyeblikket, og jeg regner med at det er en grunn til det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...