Gå til innhold

Problemer med klokking av 4000+


Anbefalte innlegg

Joda, har seg nå slik, at jeg lett klarte å klokke min Athlon64 4000+ fra 2.4 ghz til 2.64 ghz.. Og den har bra temp osv (maks 45 på full load og 30 på idle med standard kjøler)

 

Men prøver jeg å klokke mer, står det plutselig at den bare kjører på 2250 mhz!? BIOS sier det, Egenskaper på Min Datamaskin sier det, mens CPU-Z derimot viser 2700 mhz :?

 

Systemet er helt stabilt osv, men forstår ikke helt hvorfor BIOS og Egenskaper på Min Datamaskin sier 2700 :?

 

Hva er det riktige? 2700 mhz eller 2250 mhz? Hvis det er 2250, hvordan kan jeg rette på det? Uten å kjøre med "standard" klokk på 2.64..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stol på CPU-Z du. Det er ikke sikkert egenskapene i biosen din er laget for å forstå hvor mye du egentlig har klokket opp. Med det mener jeg at bios verdien er en kalkulert verdi basert på klokkefrekvensen på FSB'en og klokkedobleren i hovedkortet, og dersom du går over et visst antall bits, er det ikke sikkert kalkulasjonen klarer å ta hensyn til overflow. Cpu-Z derimot MÅLER hvor fort prosessoren din går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...