olefiver Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 offofftopic "qoute" knappen brukes når du vil sitere flere innlegg på en gang, når den er rød vil korresponderende innlegg bli sitert når du trykker "svar nå" Vil du kun sitere ett innlegg bruk "svar" knappen /offofftopic Jeg ser det armslag argumentet ditt. Venner og fiender både her og der og en har kanskje ikke plass til å svinge sverdet. Da stikker en selvfølgelig. Men type rustningen spiller også inn for hvordan det er enklest å bekjempe en fiende. Husk at en ikke må stikke hull på rustningen for å få en fiende i kne. Dæljer du til en ridder i full platemail og han detter, kommer ikke han opp igjen før du har trukket dolken din og slått den gjennom nyrene hans x antall ganger Ringbrynjer er lette å stikke gjennom, så når smedene ble lure nok til å lage fullplate rustning ble de ofte smidd slik at stikkangrep skulle "skli av" lett. En følge var at større, tyngre våpen ble mer populære. Jeg mener forsatt at det er lettere å treffe en fiende godt ved å svinge et langsverd fremfor å stikke. Duelparet står på et humpete jorde eller liknende; piler, hester, venner og fiender flakser forbi til tide og utide; duellparet beveger seg mye; anfall, parering, finte, feilangrep, triks. Alt monner til at sjansen for å treffe ved å svinge er betydelig større enn ved å stikke, fordi en må sikte mer og være mer presis. Svinger man sverdet i en halvsirkel har man en 180 graders treffsone. Stikker en sverdet har man (max, tror jeg) 5 grader av de 180 grader treffsone. Dog ved stikk er sonen konisk, som en iskremkjeks med spissen mot deg.
kenlee Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Jeg ser det armslag argumentet ditt. Venner og fiender både her og der og en har kanskje ikke plass til å svinge sverdet. Da stikker en selvfølgelig. Men type rustningen spiller også inn for hvordan det er enklest å bekjempe en fiende. Husk at en ikke må stikke hull på rustningen for å få en fiende i kne. Dæljer du til en ridder i full platemail og han detter, kommer ikke han opp igjen før du har trukket dolken din og slått den gjennom nyrene hans x antall ganger Ringbrynjer er lette å stikke gjennom, så når smedene ble lure nok til å lage fullplate rustning ble de ofte smidd slik at stikkangrep skulle "skli av" lett. En følge var at større, tyngre våpen ble mer populære. Jeg mener forsatt at det er lettere å treffe en fiende godt ved å svinge et langsverd fremfor å stikke. Duelparet står på et humpete jorde eller liknende; piler, hester, venner og fiender flakser forbi til tide og utide; duellparet beveger seg mye; anfall, parering, finte, feilangrep, triks. Alt monner til at sjansen for å treffe ved å svinge er betydelig større enn ved å stikke, fordi en må sikte mer og være mer presis. Svinger man sverdet i en halvsirkel har man en 180 graders treffsone. Stikker en sverdet har man (max, tror jeg) 5 grader av de 180 grader treffsone. Dog ved stikk er sonen konisk, som en iskremkjeks med spissen mot deg. 5545792[/snapback] Snakket akkurat med far til en kompis av meg som er historiker og har studert vikinger og du har helt rett , de vikinger som brukte to hånds sverd og stor øks gikk gjerne først og svingte disse over hodet , meide ned folk og det som måtte være i veien. og for å få med begge sider av saken så sa han også at det var ett utmerket stikkvåpen når det var mulig. men jeg står fortsatt fast på at langsverd egentlig er to hånds våpen, men kan brukes som en hånds. takk for "quote" guide og ha en god helg!
anal_fabet Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 (endret) Hehe, hvorfor diskutere sverd bruk og teknikk som om det bare er en måte å bruke de? Det er et våpen og alle vet (håper jeg) at i kamp skjer ikke ting etter regler (med mindre det er kamp sport). Et sverd som er designet for å hukke med går fortsatt ant å stikke med så lenge tuppen er spiss. det alt kommer ned til er hva som er mest effektivt og hva som komer mest naturlig. Jeg vet faktisk ikke om så mange våpen som bare har en måte å bli brukt på. eneste jeg kommer på i farta er en stilett som bare kan stikkes med. Resten er brukd det på den måten som passer der og da i kampens hete. Tilogmed pistoler kan brukes til å slå med. Endret 4. februar 2006 av anal_fabet
Blue--Sky Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Hehe, hvorfor diskutere sverd bruk og teknikk som om det bare er en måte å bruke de? Det er et våpen og alle vet (håper jeg) at i kamp skjer ikke ting etter regler (med mindre det er kamp sport). Et sverd som er designet for å hukke med går fortsatt ant å stikke med så lenge tuppen er spiss. det alt kommer ned til er hva som er mest effektivt og hva som komer mest naturlig. Jeg vet faktisk ikke om så mange våpen som bare har en måte å bli brukt på. eneste jeg kommer på i farta er en stilett som bare kan stikkes med. Resten er brukd det på den måten som passer der og da i kampens hete. Tilogmed pistoler kan brukes til å slå med. 5549088[/snapback] Cod2 hehe ;P
Daysleeper Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 Jeg ender alltid opp som ond i RPG, spesielt gjaldt dette i KOTOR-spillene Kommer nok derfor til å starte med en skikkelig shady assassin-karakter. Så kommer turen for å oppleve den andre siden av historien, nemlig den "gode." (KOTOR-spillene MÅ spilles gjennom som både god og ond, ellers har du ikke opplevd hele spillet ) Lukter noe paladin-aktig, da det er lenge siden jeg har spilt karakterer med heavy armor og store sverd Litt magi skader som oftest heller ikke...
Gunfreak Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 er redd for at karakterene i oblivion kommer til å være like godt laget som i KOTOR, og da kommer jeg aldrig til å grie å drepe folka som jeg kanskje må drepe. tenk om de begynner å be om nåde og alt det der...
OnetroM Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 er redd for at karakterene i oblivion kommer til å være like godt laget som i KOTOR, og da kommer jeg aldrig til å grie å drepe folka som jeg kanskje må drepe. tenk om de begynner å be om nåde og alt det der... 5578167[/snapback] I spill som KOTOR klarer jeg ikke bli ond. Har prøvd i flere spill, men ender alltid opp som en gullunge. Nå har jeg kanskje lært og går inn for å bli supergod med det samme. Paladin er vel kanskje mitt kall da.
Gunfreak Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 detre jo ikke noe direkte paladin klasse i morrowind.. du kan jo lage en warrior med gode healing skills, det er vel det nærmeste du kommer. har blitt litt usikker på hva jegskal lage. først var jeg helt sikker på å ble en thief/archer type. men har veldig lyst til å kunne inchante våpen, og det er forbeholdt mage guild'n så hadde vært drit fett med en battle-mage..
olefiver Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 er redd for at karakterene i oblivion kommer til å være like godt laget som i KOTOR, og da kommer jeg aldrig til å grie å drepe folka som jeg kanskje må drepe. tenk om de begynner å be om nåde og alt det der...5578167[/snapback] DET hadde vært kult da. Mener å ha hørt noe om dette i forbindelse med Radiant AI, at NPC faktisk kan komme til å gi seg / stikke av. Noen som vet sikkert? BTW: ikke avinstallert KOTOR fordi du fjerner selve eksistensen til alle disse karakterene du ikke klarte å drepe in-game. Og det er værre en å drepe
Are.......... Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Har lyst til å bli en slags Aragorn type. Imperial med bue, long sword, skjold og fin ridder rustning.
MiSP Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Mener å ha hørt noe om dette i forbindelse med Radiant AI, at NPC faktisk kan komme til å gi seg / stikke av. Noen som vet sikkert? 5582611[/snapback] Stemmer nok det, ja.
Dʋgɢtung Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Jeg har alltid spilt en kriger-lignende character i samtlige rollespill jeg spilte, før jeg ble hektet på World of Warcraft. Begge level 60 characterene jeg rakk å skaffe meg før jeg sluttet med WoW var faktisk warriors i en eller annen form. (Dwarf Warrior og Human Paladin). Selv om jeg har foretrukket harde characters, har WoW hjulpet meg veldig med å få innsikt i de andre classene også, så jeg regner med at jeg kommer til å starte meg en character som blir noe lignende rogue i World of Warcraft. Om jeg skal gå for snill/ond aner jeg ikke. Ikke har jeg tenkt å bestemme meg enda heller, siden jeg må se an alternativene for hver enkel quest.
MiSP Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 (endret) Her er min foreløpige liste (direkte kopiert fra Notepad): -------------------------- 1. Paladin -------------------------- Race: Nord/(Redguard)/(Imperial) Gender: Male Skills: Blade, Heavy Armor, Block, Speechcraft, (Restoration) Alignment: Helping others -------------------------- 2. Thief/Marksman/(Assassin) -------------------------- Race: Wood Elf Gender: Female Skills: Marksman, (Blade), Light Armor, Sneak, Security, Mercantile, (Illusion) Alignment: Exploiting others -------------------------- 3. Mage -------------------------- Race: High Elf/Breton/Argonian Gender: Male/Female Skills: Destruction, Conjuration, Unarmored Alignment: (Neutral) -------------------------- 4. All-rounder -------------------------- Race: Dark Elf Gender: Male Skills: Blade, Destruction, Security, Sneak, Light Armor/(Unarmored), (Illusion), (Conjuration) Alignment: Evil Endret 9. mars 2006 av MiSP
slash Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 En av karakterene mine skal jeg prøve å få til å ligne mest mulig på Valgerd Svarstad Haugland. Hun skal være en OND mage, med hovedskills i illusion, necromancy og speechcraft. Navn? Valgerd. Var ikke det egentlig litt selvsagt?
Gunfreak Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 (endret) -------------------------- 1. Thief/Marksman/(Assassin) -------------------------- Race: Wood Elf Gender:Male Skills: Marksman, (Blade), Light Armor, Sneak, Security, Mercantile, (Speechcraft) så vil jeg har det helt omvente -------------------------- 2. Warrior -------------------------- Race: Nord/Redguard/Imperial Gender: Male Skills: Blade, Heavy Armor, Block, Armorer, Sercurity Endret 10. mars 2006 av gunfreak19
Whalecore Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Jeg syns det med alkemi og gift virker interessant så jeg går nok for noe som dette: Dark Elf (mulig jeg går wood elf) Agility, Speed (mulig jeg går intellegence) Sneak Marskmanship Alchemy Blade (mulig jeg går destruction) Light Armor Athletics Security Jeg kommer altså hovedsaklig til å bruke bue med gift-piler. Gleder meg til å gå ut i skogen for å plukke ingredienser til å lage gift.
OnetroM Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Interessant karakter du tenkte på xantir. Jeg har ikek orket å sette meg inn i alle mulighetene, spilte aldri Morrowind og blir således fersk i gamet. Er redd for at det blir i overkant mye valgmulighter og fallgruber.. Håper dere har såpass innsikt at jeg kan beskrive spillestilen min og dere komponerer karakter når den tid kommer
hugRmunR Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Har tenkt å være en ranger... Rase: Nord Attributter: Agility og speed Skills: Marksman (agi), blade(str), stealth(agi), light armor(spd), acrobatics(spd), security(agi) og athletics(spd) Syns dere da? =)
olefiver Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 (endret) Hermer litt etter MiSP jeg, til og med når det gjelder Notepad -------------------------- 1. Hruggek Axehand -------------------------- Rase: Nord Klasse*: Barbarian Kjønn: Man med stor M ^_^ Skills: Axe, Heavy(medium) Armor, Block, (Speechcraft), (Sneak), (Security) Hruggek er en kynisk og misstroisk barbar, ganske nær stereotypisk fantasy barbar. Han har liten respekt for sivilisasjonen, eneste positivt med byer er hvor lett en kan skaffe nyttige ting (som klær, mat, våpen og horer), og eneste grunnen til at han har en viss respekt for lover og regler er at soldatene er flere enn ham. Han vil gå til store ytterligheter for å hjelpe en annen Nord, selvom han kanskje forrakter personen for at personen har slått seg til ro i sivilisasjonen. En barbar som lever for kamp og krig, nøler ikke Hruggek med å leie ut øksa si, så lenge han ser gull nok. Og ja, han har en småsykelig kjærlighet for (singlehand) økser... -------------------------- 2. Fotsoldaten (intet navn ennå) -------------------------- Rase: Imperial/Redguard/Dunmer/Bosmer?? Klasse: Kriger/Warrior Kjønn: Male/Female Skills: Shortsword, Spear/Polearm?, Light Armour, Marksman?, Athletics, (Restoration/Alteration)? HVIS Oblivion får en god implementasjon av polearm, vil min andre karakterer bli en fotsoldat; lett infanteri med fokus på fart og smidighet; våpen: en eller annen polearm, kortsverd/dolk, armbrøst. Kjøre hit'n'run taktikk for å utnytte armbrøsten og den (forhåpentligvis) økte rekkevidden med en polearm. Hvis jeg tar med magi, vil han bruke defensiv og/eller helse magi. -------------------------- 3. Sjamanen (intet navn ennå) -------------------------- Rase: Khajiit Klasse*: Sjaman (skal sannsynligvis bygges på sjamanene i AD&D ) Kjønn: Kvinne (mest sannsynlig) Skills: Hand to Hand, Light Armour, Sneak, Illusion?, Mysticism?, Alchemy?, Speechcraft En Khajiit sjaman. Ingen våpen, lett armor, masse magi. Hvis jeg lager og spiller denne skal jeg friske opp på hva som er sjaman magi i de gamle AD&D bøkene mine. En sjaman har også vanligvis høy speachcraft, skal en lede en stamme spirituelt bør en kunne snakke for seg. -------------------------- 4. Nercomancer (intet navn ennå) -------------------------- Rase: High Elf/Breton/Argonian Klasse*: Magiker/Nightblade/el. Kjønn: Male/Female Skills: Destruction, Conjuration, Necromancy? En Necromancer. En ond trollmann som bruker andres kropper til å kjempe for seg, stjeler sjeler og er generellt creepy, ond magiker. EDIT: Tenker litt rundt denna. Må en Necromancer være ond? Skal fundere litt rundt det når jeg får Oblivion og kan teste ut klasser. *Klasse og klasse fru blom. syns det er greit å bruke de ferdig oppsatte klassene, men må kanskje "mekke" sjøl... Endret 13. mars 2006 av olefiver
akristina92 Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Litt off-topic, muligens, men hvor kan jeg finne ut hva de forskjellige tinga gjør? Altså, skills f.eks. Så kan jeg planlegge litt jeg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå