Gå til innhold

Varmeproblemer på 360!


Xperia X10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette vil jeg tro er ikke noe problem. Da hadde vi nok hørt om det før. Et engangstilfelle vil jeg tro. Eneste jeg har hørt er den bråker litt. Siden den er vannkjølt er det grener for hvor mye 2 stk 60 mm vifter kan bråke, men en slags støy er det nok.

5189678[/snapback]

Er Xbox 360 vannkjølt? Anantech har en artikkel hvor de åpner en xbox 360. Kan ikke se noe til et vannkjølingssystem. F.eks. på dette bildet:

 

http://images.anandtech.com/reviews/system...erm_removed.jpg

 

Ser da ut som om det er helt standard luftkjøling, med en heatpipe på CPU kjøleren.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Dette vil jeg tro er ikke noe problem. Da hadde vi nok hørt om det før. Et engangstilfelle vil jeg tro. Eneste jeg har hørt er den bråker litt. Siden den er vannkjølt er det grener for hvor mye 2 stk 60 mm vifter kan bråke, men en slags støy er det nok.

5189678[/snapback]

Er Xbox 360 vannkjølt? Anantech har en artikkel hvor de åpner en xbox 360. Kan ikke se noe til et vannkjølingssystem. F.eks. på dette bildet:

 

http://images.anandtech.com/reviews/system...erm_removed.jpg

 

Ser da ut som om det er helt standard luftkjøling, med en heatpipe på CPU kjøleren.

5189824[/snapback]

Det stammer fra MS som kalte heatpipes for vannkjøling. Det å kalle heatpipes for vannkjøling er en overdrivelse.

Lenke til kommentar
Dette vil jeg tro er ikke noe problem. Da hadde vi nok hørt om det før. Et engangstilfelle vil jeg tro. Eneste jeg har hørt er den bråker litt. Siden den er vannkjølt er det grener for hvor mye 2 stk 60 mm vifter kan bråke, men en slags støy er det nok.

5189678[/snapback]

Er Xbox 360 vannkjølt? Anantech har en artikkel hvor de åpner en xbox 360. Kan ikke se noe til et vannkjølingssystem. F.eks. på dette bildet:

 

http://images.anandtech.com/reviews/system...erm_removed.jpg

 

Ser da ut som om det er helt standard luftkjøling, med en heatpipe på CPU kjøleren.

5189824[/snapback]

Det stammer fra MS som kalte heatpipes for vannkjøling. Det å kalle heatpipes for vannkjøling er en overdrivelse.

5190531[/snapback]

 

er det ikke noe flytende saker inni der som surkler rundt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dette er fra manualen, tror mange kan ha oversett det:

Prevent the Console from Overheating

Do not block any ventilation openings on the console or power supply. Do not place the console or

power supply on a bed, sofa, or other soft surface that may block ventilation openings. Do not place

the console or power supply in a confined space, such as a bookcase, rack, or stereo cabinet, unless

the space is well ventilated.

Do not place the console or power supply near any heat sources, such as radiators, heat registers,

stoves, or amplifiers.

Lenke til kommentar

Er ikke vannkjøling i xbox360. Er litt galt av MS å kalle en heatpipe-kjøler for Vannkjøling.

 

Heatpipe funker slik at det er vann(eller annen væske) som stiger opp i noen rør når det blir varmt. Helt øverst i rørene kjøles væska ned slik at den føres ned mot varmekilden igjen. Dette i en evig syklus. Forklaringen-Light =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...