Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital internett gjennom kabel-tv


Anbefalte innlegg

Er det noen som har dette evt. har erfaringer med Canal Digital sitt internett gjennom kabel-tv?

 

Hadde tenkt å bestille Midi (1500/500 til 347,-) nå og ville bare høre om det var neon som hadde erfaringer...

 

Tok det forresten lang tid fra dere bestilte til nettet var i boks?Vanskelig å komme seg på nett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg fornøyd så langt etter 14 dagers bruk, linja jeg har (4000/2000) leverer i overkant av hva jeg hadde trodd på forhånd, med downstream ~4500kbps og upstream ~2500. Oppkoblinga gikk greit, modemet kom i posten, stod i et lite brev at jeg skulle vente til montør kom, men hadde da ikke tolmodighet til det så jeg kobla den til sjøl siden kontakta som er i leiligheten her er i samsvar med krava til CD (slik treveis).

Siden viste det seg at montøren som skulle koble dette opp jobba i samme firma som meg så vi tok registreringen av modemet mot CD per telefon.

 

Gikk greit å koble opp pc'r, windows og linux mot modemet.

 

 

 

--

Jørn O.Nilsen

Lenke til kommentar

Jepp har Canal Digital Maxi. Vel de har sine perioder. Tidligere i år og i fjor, var det perioder med mye kluss. Nå har linjen vært stabil i ca. 2 mnd. Det er ofte håpløst å ringe kundeservice, da man ofte blir sittende ca. 1 time å høre på panpipes eller noe i den duren. De er som regel også treg når man skal bestille. Hvis du ringer og maser jevnlig, så har du kanskje nett i løpet av 1mnd tid. Dette er min personlige erfaring da.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg leilighet i februar, og samme dag som jeg signerte kjøpekontrakten ringte jeg CD og bestilte linje. Dagen etter at jeg ringte og bestilte ringte montøren og lurte på om jeg var hjemme, og det var jeg. Så gikk det ytterligere en dag eller to før jeg var på nett. Raskt levert :)

Lenke til kommentar

tok meg en uke fra jeg hadde bestillt til jeg var på nett.. har hatt det i 1mnd nå og ingenting å klage på! Har midi (1500/500) til 347,- nå må jeg bare mase på styret slik at vi får en utvidet grunnpakke.. da får jeg bedre linje(1500/1000) til 267,- i mnd!

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar

Hm, tok faktisk 2 (!) dager fra det ble bestilt til de kom, snakk om flaks. Ellers har jeg hatt en del problemer, men det skyldes mest en feil i noen kabler inn til huset. Kundeservice'en må du ALLTID ta per telefon, per e-mail er rett og slett nytteløst. Ellers må jeg si at kundeservice har vert svært nyttig, og de sendte meg et nytt modem, og noen montører til de overnevnte kablene helt gratis (som seg hør og bør, men det er noe ikke alle selskaper operer med).

 

Så alt i alt er jeg i allefall sånn passelig fornøyd (har forresten 1500/500 linja, fett nok).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kundeservice'en må du ALLTID ta per telefon, per e-mail er rett og slett nytteløst.

 

Tja, jeg fikk nå dette svaret morgenen etter jeg mailet dem (før jeg la meg om kvelden). Er forøvrig godt fornøyd med Canal Digital, forbindelsen ble litt ustabil etter hastighetsøkningen i høst, men det ble altså kjapt fikset.

 

 

Hei..

 

Takk for god og utfyllende informasjon!

modemet du har ( TJ720X ) kan være i en serie som kan være feilprodusert..

Vi bytter dette med et helt nytt thomson modem, som vi sender i posten.

 

Håper det løser problemene.

Ha en riktig god dag videre!

 

Med vennlig hilsen

Jarle

 

Canal Digital Kabel TV

Telefon: 06090

Epost: [email protected]

http://www.canaldigital.no

 

Henvendelsen din har referansenummer: (ReTag:5334922)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...