Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/worklog: 1989 Scorpio 2,9i Ghia *SOLGT*


eab

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått bekreftet at ca 18000kronasjer er på vei fra gjensidige til min bankkonto :woot:

 

Nå har jeg tre muligheter

 

1. Rette bulken og bruke resten av pengene på noe morsomt (kanskje alternativ 2?)

2. Turbokonvertere

3. Selge bilen og kjøpe noe annet (tenker fortsatt litt på 740turbo)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo ikke bytte ut Forden, få deg heller et sett fra Turbo Technics, så blir det bra fart på kjerra, ev. så er jo en 24v. heller ikke å forakte :)

  • 4 uker senere...
Skrevet

Det sier alle sammen (bilen er så fin/bra og whatever), men når de får tilbud om å kjøpe den så er det plutselig ingen som vil ha den :p

 

Fikk vaska luftfilterne her om dagen. Samt bytta olje+filter, etterfyllt litt olje i servoen og girkassa.

  • 3 uker senere...
Skrevet

22000 er bare en prisantydning. Åpen for bud også, hvis noen har lyst på blå ford ;)

 

Blir 740 turbo intercooler så fort forden forsvinner. Har egentlig ikke lyst til å selge, men har lyst på turbobil.

Skrevet

Er sikker på at du egentlig bare har lyst på en traktor slik at du kan ta igjen på drosjene :p

 

740 er vel ikke alt for ille, men å turboconvertere den bilen du har nå er jo mye bedre ;)

Skrevet

Nja, skeptisk.

 

Med ft/fk motor er det mulig å dra ut 280-300hk med relativt enkle inngrep, så lenge motoren er i grei stand. Sammen med m90 kasse (også fra 940) og truetrack bør det bli morsomt og billigere enn ved samme effektuttak i en scorpio.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Eu-kontroll!

 

Én 1'er feil og --wait for it-- ÅTTE 2'er feil :)

 

Høres brutalt ut, men det er ikke verre enn at følgende ble avmerka:

 

Parkbrems - lang vandring

bremser henger på - høyre foran

slakke rattakselforing

slakke i tannstang

fjernlys - sprukket glass

retningslys defekt - midten - venstre

stor foring travers bak - venstre bak

utlufting går i friluft

oljelekkasje fra motor

(motor vaskes for nermere kontroll)

forevisning for trafikkstasjon

(det er mont senkesett)

 

Blinklyset var en løs kontakt fra da drosjen rygga på bilen, sløvt av meg å ikke legge merke til det. Rattakselforing og begge de store foringene til traversen er kjøpt inn og blir bytta i ettermiddag. Motoren dynkes i avfetting og spyles fra undersida (drypper ikke, men ser jo ikke ut etter snart 20år). Note to self: husk og vask underdelen av motoren, ikke bare ovenfra. Brekkwire strammes, gliderne i caliperen smøres opp og lykteglassene byttes (har liggende). Veivhusventilasjonen jukses til ved å få tak i et t-stykke som settes mellom luftfilter og slange. Tannstanga er vel det dyreste/verste. Skal være mulig å shimse opp, hvis det ikke funker så må jeg lete tak i en brukt i bedre stand.

 

Firehjulskontroll skulle egentlig tas samtidig som eu-kontrollen, men siden for- og bakstilling ikke var helt i vater blir det en annen gang. Fortsatt noen mnd til bilen skal være godkjent.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...