Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Vw Golf 1986 (Mds Golfen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan fikk du godkjent blå parklys?

Blei stoppa pga. det med bilen min men fikk bare en advarsel da (natt til juleaften)

 

Skulle hatt godkjent mine også :)

5545773[/snapback]

 

Kjenner en som er snut :blush:

 

Jeg har blåe hetter på parklyspæra, og så lenge jeg kun har de på når jeg står parkert så har ikke "onkel blå" noen ting de skulle ha sagt! Samme gjelder neonlys...

 

Men så fort du begynner å kjøre med de på så kan de stoppe deg og gi deg bot! <-OBS OBS!

Lenke til kommentar

De er en del av lysa som er obligatorisk på bil, og da skal de være enten gule eller hvite, klar beskjed og blei ikke fira en millimeter på..

 

Fikk beskjed om at noen kunne feiltolke bilen min å tro det var et romskip..

 

Neonlys er ikke av de lysa som MÅ være på bilen og kan brukes når bilen er parkert..

Politiet bruker det bare for et argument for å sjekke bilen generelt om de kommer bort til deg..

Det jeg fikk beskjed om når jeg sto med mine på :)

Parklysa derimot :no:

Lenke til kommentar
Vet ikke om noen har spurt om det før. Men disse dørhåndtakene, er de "bolt on"

eller må de tilpasses. Dyre?

5546429[/snapback]

 

Ja de er "bolt on", håndtakene kom ferdig innstilt og det eneste man trengte å gjøre var å bytte låsesylinderen over fra det gamle, så de er rimelig enkle å montere! :D

 

De koster 399,- og du kan kontakte Tomas Aadland <[email protected]> for å kjøpe de...

 

De er en del av lysa som er obligatorisk på bil, og da skal de være enten gule eller hvite, klar beskjed og blei ikke fira en millimeter på..

 

Fikk beskjed om at noen kunne feiltolke bilen min å tro det var et romskip..

5546566[/snapback]

 

Hmmm, må være forskjellsbehandling rundt omkring i de forskjellige politidistrikt? :hmm:

 

Men hvis de tror på ufo'er så er de vel rimelig kokt ifra før? Hehe :!:

Lenke til kommentar
du var innom Vangsvika i dag du? :p:P:P  var med skolen da du stod i krysset og kjørte ned den veien ved siden av hovedveien.

5548346[/snapback]

 

Jepp! :cool:

Det stemmer nok det! Sklei faktisk forbi krysset for det kom så brått på, er så sjeldent der så...

 

Holdt faktisk på å kjøre på 3 elger som sto i Vangsvik-krysset når jeg kom dit, og tror du ikke de står midt på veien når jeg skal tilbake? Hehe...

 

Heldigvis gikk det bra!

Lenke til kommentar
haha, stod det 3 elger ved butten? :p

 

det var fint det gikk bra da :)

5552451[/snapback]

 

Ja tre eller fire, jeg så tre av dem og de andre som satt på så fire elger... men så var de nå fulle alle sammen så jeg vet ikke! Hehe... :!:

 

Det skumle var jo at elgkua begynte å vandre ut på veien for sannsynligvis å jage bilen bort! Først når jeg traff dem oppe i krysset så girte jeg bare ned og ga full pinne videre for ikke å treffe kua, men på hjemtur stoppet jeg og lot dem krysse veien før jeg kjørte videre... :innocent:

 

BTW: var forresten innom (T)vangsvik idag (lørdag) og rånet en stripe, lite liv der... :roll:

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Syns bilen ble penere uten alt klistere, jeg...

5554220[/snapback]

 

Er ikke helt enig, men så er jo jeg vant til at de er der... Man må nesten se bilen i virkeligheten for å forstå det, er jo sånn speilbilde effekt av dekalene og når bilen ikke er skitten så gir det en fin effekt når man kjører forbi... :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
VELDIG lite liv her ja....... ! ingenting å gjøre. 

 

 

EDIT: Er du han jeg så i dag som kasta en snøball til en hund? :p lyst eller stripa hår?

5554615[/snapback]

 

Ehh, nå er det jo 13 dager siden så jeg husker ikke, men jeg har ihvertfall bleket hår... Kan godt hende det var jeg som lekte med hundene utenfor...

 

Noe nytt har ihvertfall skjedd siden sist, har byttet støtdempere (til 2-veis refleksdempere) bak, så nå er den noe lavere framme og jeg digger det! bro-skjøtene på gisundbroa har også blitt MYE mer komfortable å kjøre over!

 

Har også byttet toppdekselpakning så nå er motoren nesten potte tett når det gjelder oljelekkasjer! :w00t:

 

Har bare igjen å få det godkjent så jeg ikke mister skiltene i teknisk kontroll... :ermm::scared:

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Har også byttet toppdekselpakning så nå er motoren nesten potte tett når det gjelder oljelekkasjer!  :w00t:

 

Har bare igjen å få det godkjent så jeg ikke mister skiltene i teknisk kontroll... :ermm::scared:

5624567[/snapback]

 

Nesten tett? :) Holder det da? Må da få den helt tett.. Er du medlem i VW-Audi Club Norwegen btw?

5629149[/snapback]

 

Såvidt jeg vet så er den potte tett, men man kan jo aldri være 100% sikker på at det ikke er noen som helst lekkasjer, ihvertfall når jeg ikke har vasket motoren! Hehe... :whistle:

 

Men ifra toppdekselet er det ihvertfall ikke noen lekkasjer siden jeg har byttet til helstøpt toppdeksel-pakning... Det er altså bankers! :w00t:

 

Jeg har tenkt og melde meg inn, men så er jeg ikke noen helfrelst "diehard" Volkswagen entusiast så jeg er litt usikker der... Men Audi hater jeg! Synes ikke noe om dem, de er for dyre i forhold til hva man får... :thumbdown:

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...