Gå til innhold

Spill-PC, rundt 16000kr, noe jeg mangler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eneste jeg vil foreslå er at du bytter ut hitachi med western digital. min erfaring er at WD er de med minst problemer. (desuten bråker ikke WD diskene lengre)

5175328[/snapback]

 

Blir det så jeg bestiller alt fra Databutikken (Big SturL, de billigste X1800XL hos PSData er ubekreftet, desember..), så har jo uansett ikke de inne Hitachi.

Tenkte da litt på Samsung, men er WD et bedre valg?

 

Edit: Med X1800XL har jeg jo ikke bruk for SLI-hovedkort, kanskje jeg kan spare inn litt der?

Endret av AFireInside
Lenke til kommentar

Blir det så jeg bestiller alt fra Databutikken (Big SturL, de billigste X1800XL hos PSData er ubekreftet, desember..), så har jo uansett ikke de inne Hitachi.

Tenkte da litt på Samsung, men er WD et bedre valg?

 

Edit: Med X1800XL har jeg jo ikke bruk for SLI-hovedkort, kanskje jeg kan spare inn litt der?

5176274[/snapback]

Nå ble jeg litt usikker på hva du velger å gjøre... :hmm:

Skal du gå for X1800XL? Joa, Samsung og WD er vel like gode disker det. Samsung lager visstnok de mest stillegående diskene, mens WD er en smule raskere.

Lenke til kommentar

Blir det så jeg bestiller alt fra Databutikken (Big SturL, de billigste X1800XL hos PSData er ubekreftet, desember..), så har jo uansett ikke de inne Hitachi.

Tenkte da litt på Samsung, men er WD et bedre valg?

 

Edit: Med X1800XL har jeg jo ikke bruk for SLI-hovedkort, kanskje jeg kan spare inn litt der?

5176274[/snapback]

Nå ble jeg litt usikker på hva du velger å gjøre... :hmm:

Skal du gå for X1800XL? Joa, Samsung og WD er vel like gode disker det. Samsung lager visstnok de mest stillegående diskene, mens WD er en smule raskere.

5176428[/snapback]

 

Ble ganske usikker jeg også.

Hightech Excalibur X1800XL koster 3483kr, 47kr mindre enn ASUS 7800GT, burde jeg gå for X1800XL?

 

Har hørt det samme om Samsung jeg også, så jeg tror jeg kommer til å gå for 2 Samsung-disker.

Eller kunne det gått greitt å ta en WD og en Samsung?

Lenke til kommentar
dersom du skal gå ned på cpu fra 4400+, så drop 4200+, og velg heller 3800+.

 

dersom du vil overklokke, og vurderer et x1800xl kort, så er vel dfi nf4 ultra d et greit valg. har det selv og det funker fint her :)

5176502[/snapback]

 

Skal jeg først gå ned fra 4400+, så har jeg lyst til å velge Opteron.

 

Såg det DFI-kortet hadde fått gode kritikker, og det hadde jo vært litt interessant å prøvd å overklokke en Opteron på det, litt mer enn jeg egentlig hadde tenkt på i starten.

Lenke til kommentar
Anbefaler ikke NEC. Da jeg har sett den i en PC jeg bygged, den bruker lang tid på å lese platene.

 

Av HD, ta WD Raptor 74GB som systemdisk, og en Samsung 250GB SATA 300/MBs som vanlig

 

Ta OCZ som strømforsyning.

 

La ved en ny handle liste jeg: Si ifra hvis noe mangler.

5176561[/snapback]

 

Siden hovedkortet ikke ser ut til å komme på lager med det første, og siden jeg har hørt at Gainward bråker litt mer enn andre 7800GT, særlig ASUS, forandret jeg litt hos deg og satte jeg opp et nytt forslag til meg selv med X1800XL: (Trenger jo egentlig ikke mer enn 75GB til OS og spill når jeg tenker meg om.)

post-48687-1132413032_thumb.jpg

Lenke til kommentar

1. Prosessor:

Du investerer såpass mye i dette her, at det nok vil være hensiktsmessig med et dobbelkjernesystem. Om du kjøper 3800+, om du overklokker 3000+, kjøper 4200+ eller 4400+, vil det uansett være mer enn nok for dagens spill. Morgendagens spill, derimot, vil som kjent ta i bruk støtte for dobbekjerne, og da er det sikkert greit å være på den sikre siden. Men, alle dobbelkjerneprosessorer er overpriset unntatt 3800-modellen. Så gå for den. Den vil også sannsynligvis kunne overklokkes til 4400+ytelse ++.

 

2. Skjermkort:

Du stiller opp to varianter, et dyrt 7800GT-kort og et litt dyrere 7800GTX-kort. Noen anbefaler dessuten X1800XL. Siden sistnevnte utelukker SLI, vilel jeg satse på ett av de første, i alle fall så lenge du skal ha det hovedkortet, som jeg anbefaler deg å kjøpe. Men jeg vilel enten kjøpt et billigere 7800GT-kort eller kjøpt 7800GTX-kortet. Ikke 7800GT-kortet som koster 400,- mindre.

På den annen side: nå har du spart inn 2000,-. Jeg ville satt dem på et 7800GTX-kort med 512MB minne. Hvis det var spill-PC du ville ha, er det det du får.

Lenke til kommentar
Anbefaler ikke NEC. Da jeg har sett den i en PC jeg bygged, den bruker lang tid på å lese platene.

 

Av HD, ta WD Raptor 74GB som systemdisk, og en Samsung 250GB SATA 300/MBs som vanlig

 

Ta OCZ som strømforsyning.

 

La ved en ny handle liste jeg: Si ifra hvis noe mangler.

5176561[/snapback]

 

Siden hovedkortet ikke ser ut til å komme på lager med det første, og siden jeg har hørt at Gainward bråker litt mer enn andre 7800GT, særlig ASUS, forandret jeg litt hos deg og satte jeg opp et nytt forslag til meg selv med X1800XL: (Trenger jo egentlig ikke mer enn 75GB til OS og spill når jeg tenker meg om.)

5176720[/snapback]

 

Joa, men som bureaucrator sier. Det DFI kortet er SLI, og da tror jeg det lønner seg å kjøpe nVIDIA. Hvis du da vil skal ha et X1800XL. Ta heller dette kortet.

Lenke til kommentar
1. Prosessor:

Du investerer såpass mye i dette her, at det nok vil være hensiktsmessig med et dobbelkjernesystem. Om du kjøper 3800+, om du overklokker 3000+, kjøper 4200+ eller 4400+, vil det uansett være mer enn nok for dagens spill. Morgendagens spill, derimot, vil som kjent ta i bruk støtte for dobbekjerne, og da er det sikkert greit å være på den sikre siden. Men, alle dobbelkjerneprosessorer er overpriset unntatt 3800-modellen. Så gå for den. Den vil også sannsynligvis kunne overklokkes til 4400+ytelse ++.

 

2. Skjermkort:

Du stiller opp to varianter, et dyrt 7800GT-kort og et litt dyrere 7800GTX-kort. Noen anbefaler dessuten X1800XL. Siden sistnevnte utelukker SLI, vilel jeg satse på ett av de første, i alle fall så lenge du skal ha det hovedkortet, som jeg anbefaler deg å kjøpe. Men jeg vilel enten kjøpt et billigere 7800GT-kort eller kjøpt 7800GTX-kortet. Ikke 7800GT-kortet som koster 400,- mindre.

På den annen side: nå har du spart inn 2000,-. Jeg ville satt dem på et 7800GTX-kort med 512MB minne. Hvis det var spill-PC du ville ha, er det det du får.

5176733[/snapback]

 

1. Som jeg har nevnt: skal jeg overklokke mye så går jeg for Opteron. Og det med dobbeltkjerne og morgendagens spill, har jeg sagt til meg selv hele tiden siden jeg for 2 uker siden utelukket 4000+.

 

2. Grunnen til at jeg satte opp ASUS 7800GT-kortet er at jeg hørte det ikke var noe særlig bråkete, men POV-kortet til 2899,- er kanskje ikke så værst det heller.

512MB-kort er foreløpig utelukket, p.g.a. pris og ventetid.

 

 

Edit: Hva med dette oppsettet?:

Fikk i hvert fall spart inn en god del.. (Plextor-brenneren er ubekreftet..)

post-48687-1132421374_thumb.jpg

Endret av AFireInside
Lenke til kommentar

1. Som jeg har nevnt: skal jeg overklokke mye så går jeg for Opteron. Og det med dobbeltkjerne og morgendagens spill, har jeg sagt til meg selv hele tiden siden jeg for 2 uker siden utelukket 4000+.

 

2. Grunnen til at jeg satte opp ASUS 7800GT-kortet er at jeg hørte det ikke var noe særlig bråkete, men POV-kortet til 2899,- er kanskje ikke så værst det heller.

512MB-kort er foreløpig utelukket, p.g.a. pris og ventetid.

5177141[/snapback]

 

Vei ikke om jeg helt forstår hva du sier her. Du vurderer å kjøpe en 4400+-prosessor istedenfor en 3800+-prosessor, FORDI hvis du skal overklokke kjøper du en Opteron?

Hvis du kjøper en 4400+ skal du altså IKKE overklokke, og formodentlig heller ikke hvis du kjøper en 3800+? I såfall har jeg ingenting å tilføye...

...Annet enn at jeg ikke forstår hvorfor du ikke kjøper en 3800+ og overklokker den til 4400++-hastighet, og på den måten sparer masse penger. Men det har jeg jo allerede sagt. Og hva angår 2, som allerede sagt, vil det ikke bli dyrere til sammehn hvis du kjøper 3800+... :roll:

Lenke til kommentar

1. Som jeg har nevnt: skal jeg overklokke mye så går jeg for Opteron. Og det med dobbeltkjerne og morgendagens spill, har jeg sagt til meg selv hele tiden siden jeg for 2 uker siden utelukket 4000+.

 

2. Grunnen til at jeg satte opp ASUS 7800GT-kortet er at jeg hørte det ikke var noe særlig bråkete, men POV-kortet til 2899,- er kanskje ikke så værst det heller.

512MB-kort er foreløpig utelukket, p.g.a. pris og ventetid.

5177141[/snapback]

 

Vei ikke om jeg helt forstår hva du sier her. Du vurderer å kjøpe en 4400+-prosessor istedenfor en 3800+-prosessor, FORDI hvis du skal overklokke kjøper du en Opteron?

Hvis du kjøper en 4400+ skal du altså IKKE overklokke, og formodentlig heller ikke hvis du kjøper en 3800+? I såfall har jeg ingenting å tilføye...

...Annet enn at jeg ikke forstår hvorfor du ikke kjøper en 3800+ og overklokker den til 4400++-hastighet, og på den måten sparer masse penger. Men det har jeg jo allerede sagt. Og hva angår 2, som allerede sagt, vil det ikke bli dyrere til sammehn hvis du kjøper 3800+... :roll:

5177370[/snapback]

 

Hvorfor ikke kjøpe en Opteron 165 og overklokke DEN til 4400+-hastighet?

Jeg har bare lyst til å prøve en Opteron istedet for 3800+, er det et problem?

Dessuten har jeg har aldri overklokket før, så om jeg ikke vil satse livet til prosessoren min med ekstrem overklokking, så velger jeg 4400+. Hovedpoenget med tråden var ikke å spare mest mulig, jeg har jo alt bestemt meg for å sette av 16000,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...