Gå til innhold

kommer ikke inn i bios med NF7s20


alkazelters

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har akkurat byttet kabinett og prosessor. Har Abit Nf7s 2.0 hovedkort. Prosessoren jeg har satt inn er en Amd Sempron 2800. Jeg sjekket Abit sine sider og fant ut at Biosen måtte oppgraderes for støtte for denne prosessoren. Dette gjorde jeg i forkant. Opggraderingen av bios gikk fint. Når jeg i dag byttet prosessoren og startet opp, skjer følgende. Første oppstart får jeg beskjed "Cpi is unworkable or has changed, Recheck Cpu softmenu". Når jeg trykker del for å komme inn i bios får jeg en svart skjerm med en blå stripe nederst på skjermen, her er det intet annet å gjøre enn å restarte. Jeg utfører "reset Cmos" og ved oppstart får jeg følgende beskjed: "Cmos Checksum error, Default loaded". Her kan jeg videre velge trykke "del" for Setup, eller F1 to continue. Velger jeg del og setup får jeg den samme svarte skjermen med den blåe stripen. Velger jeg continue får jeg startet Windows med prosessoren på kun 1200 Mhz. Dette er litt kjedelig, noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten oppfølger.. Det er mulig jeg kom borti noe jeg ikke skulle når jeg rota i kabinettet, men da synes jeg det er rart pcen funker. Noen som har prøvd å oppdatere bios gjennom windows? Jeg veit det står man ikke skal gjøre det, men er nesten lysten på å prøve, da jeg snart regner hovedkortet for tapt likevel....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...