Gå til innhold

1gb ram til ? Verdt de 1000kr'ene ?


Bimmelom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle likt å se folk spille wow glatt med full grafikk med 512mb minne, der er det 1gb minne som trenges..

BF2 er vel bevist og testet ut at det kjører best med 2gb minne..

Tror de fleste spillene som trenger 2gb er onlinespill, og det blir jo flere av dem hele tiden..

Men uansett, mer minne er bra, man kan ha for lite, men ikke for mye.

Lenke til kommentar
Skal du spille de beste spillene framover "må" du ha 2GB ram.

5171047[/snapback]

Har du grunnlag for dette utsagnet?

 

Så vidt meg bekjent er det framleis folk som har 512MB minne.

5171209[/snapback]

Grunnlag og grunnlag.. Har selv spilt på samme system både med 1gb og 2gb ram, syntes det gikk bedre med 2gb! Dette vil jo da si alle nyere spill..

Lenke til kommentar
1Gb var for lite for WOW hos meg (men så hadde jeg ting som kjørte i bakgrunnen som spiste rundt 400Mb av minnet også da). Oppgraderte og nå går det som en drøm.

 

Jeg kjører 1600 x 1200 oppløsning og fulle detaljer i WOW ja.

5172759[/snapback]

Det jeg skrev i forrige innlegg er uti fra at man ikke kjører noe i bakgrunnen selvfølgelig. Man kan godt få det til å gå ujevnt med 2GB også hvis man prøver. ;)

Lenke til kommentar

Skal man spille battlefield 2 med full grafikk MÅ man ha 2gb med ram! (hvist man ikke har et grafikk kort med 512 mb ram på da)

 

Dette kan jeg bekrefte fordi jeg selv har testet det. Med 2 gb ram så ble spillet laggfitt fra første stund selv med ALT på max (aa x6 også) og merk dere at jeg har bare 128mb ram på mitt skjermkort

 

 

 

 

2gb ram er å anbefale! :thumbup:

Lenke til kommentar

Spiller vel omtrent alt. CS, BF2, Fear, NFSUMW, og WoW.

 

Det jeg lurer på er om det egentlig er vits i det ? Jeg spiller jo de fleste spill uten problemer i det hele tatt på 1280z1024.

 

Så, burde jeg heller satse på en 200gb HDD ? :p Har desverre kun 10 gb igjen. Men, så skal det sies at jeg har en del dritt inpå. Som Joey episoder osv.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg oppgraderte nettopp fra en maskin med 1Gb til en ny maskin med 2Gb (se profilen) og er det en ting som er klart er det at 2Gb er bedre enn 1Gb men ikke dobbelt så bra i alle tilfeller. Jeg merker det særlig godt når jeg spiller spill som BF2 da jeg med 2Gb kan svitche mellom spillet, XFire, Char, Internet Explorer helt sømløst og uten venting. Men 1Gb var det å trykke med alt-tab et mareritt da maskina brukte over minuttet på å veksle mellom f.eks. BF2 og et annet program.

 

Jeg driver også med mye videoredigering og Adobe Photoshop og her er mye minne bra!

 

Du vil derimot ikke merke mye dersom du kjører mindre krevende applikasjoner. Jeg synes mer minne høres ut som en god ide uansett.

 

muthe

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg oppgraderte nettopp fra en maskin med 1Gb til en ny maskin med 2Gb (se profilen) og er det en ting som er klart er det at 2Gb er bedre enn 1Gb men ikke dobbelt så bra i alle tilfeller. Jeg merker det særlig godt når jeg spiller spill som BF2 da jeg med 2Gb kan svitche mellom spillet, XFire, Char, Internet Explorer helt sømløst og uten venting. Men 1Gb var det å trykke med alt-tab et mareritt da maskina brukte over minuttet på å veksle mellom f.eks. BF2 og et annet program.

 

Jeg driver også med mye videoredigering og Adobe Photoshop og her er mye minne bra!

 

Du vil derimot ikke merke mye dersom du kjører mindre krevende applikasjoner. Jeg synes mer minne høres ut som en god ide uansett.

 

muthe

5195671[/snapback]

Ja, det er snakk om den lille ekstra ytelsen. Du kan godt kjøpe en P4 på 3,6GHz til 3500kr som tar "alt", men du kan også legge på 1500kr og kjøpe en 3,8GHz som yter det lille ekstra. Om minne er viktig er alt etter om man ønsker den lille forbedringen til den ekstra kostnaden.

 

Du kan jo kjøpe en 512mb brikke. Da får du litt ekstra ytelse for relativ lav pris. Eventuelt en harddisk også. :)

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
Skulle likt å se folk spille wow glatt med full grafikk med 512mb minne, der er det 1gb minne som trenges..

BF2 er vel bevist og testet ut at det kjører best med 2gb minne..

Tror de fleste spillene som trenger 2gb er onlinespill, og det blir jo flere av dem hele tiden..

Men uansett, mer minne er bra, man kan ha for lite, men ikke for mye.

5171264[/snapback]

 

Jeg spiller WoW glatt på full grafikk med 512 mb ram. Eneste som lagger er når jeg flyr inn i byene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...