Gå til innhold

Western special edition disk


Erad

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat kjøpte en western digital 80 gigs special edition!

Men..

 

når jeg putter den inn i maskina så finner biosen den men maskina blir helt ***** og vil bare gå inn i managed pc boot agent og prøve og starte opp maskina fra et nettverk (som jeg ikke har)!

 

maskina vil ikke ta i mot oppstarts diskett og ikke nytter det og sette inn winxp cd og innstallere fra den! Prøvde en gammal compaq harddisk og den funka fett så det er ikke maskina som det er noe feil med!

Har også satt jumperne riktig og plassert ide kabelen riktig!

 

er kanskje hovedkortet mitt som er for gammalt?? tviler! jeg har et asus A7M266 kort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-30 17:47, mr|k skrev:

Hei


Bruker du kun en hardisk? Da skal du ikke ha noe pin .


Hvis du skal koble en hardisk til da setter du den tilbake.


Håper du skjønte hva jeg mener:-) Les bak på hardisken så skjønner du hva jeg mener



 

Mye bedre å kjøre Cable Select, så slipper man å tenke så mye på om jumperen står rett. Den er jo satt til CS i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

mener å ha vært borti noe lignende slik at maskina prøver å boote via nic'et, men mener jeg løste det slik at det var en jumper som sto på feil innstilling. WD-disker er slik at står de som master alene er det en annen jumper-setting enn hvis disken er master med slave.

 

ville tro det er jumpersettingene som det er noe feil, men er ikke 100% sikker...

 

bertie

Lenke til kommentar

Vis jeg husker rett så skall den røde striplete ledningen mot støm intaket på HD. standar regel vis jeg husker rett :grin:

og vis du har såtte i biosen at den skall bote på A:

C: og cdrom etter rekefølge og du har en boot disk og den prøver å bote på lan da er det noe som er galt.

Husk å bruke Fdisk :grin:

Før du prøver å installere win 98.

Lenke til kommentar

Hehe, nei det er ikke kabelen eller jumperne som var feil!

 

 

det var rett og slett nettverkskortet som var i mot meg denna gangen! det kom alltid opp slik managed pc boot ting! til slutt blei jeg så irritert at jeg dro ut hele kortet og da starta xp cd'n med en gang!

 

flate så teit at det kortet meiner at den skal styre maskina mi!!

 

er et slik complete pc management kort, er vel sikkert derfor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...