Gå til innhold

For oss som kjøpte 7800gtx 512 xxx xfx


simalarion

Anbefalte innlegg

Powered by nVIDIA's new 7800GTX 512MB GDDR3

 

* 7800GTX 512MB GDDR "XXX-version"

* 512MB, 256bit GDDR3 memory

* PCI-Express 16x

* 580 MHz core clock (550MHz is standard)

* 1.73 GHz memory clock (1.7GHz is standard)

* Fill Rate; 13,2 billion pixels/sec

* RAMDACs: 400

* 24 pixel pipelines

* SLI - Ready

* nVIDIA Intellisample 4.0

* nVIDIA CineFX 4.0

* UltraShadow II

* DirectX 9.0c Shader Model 3.0 support

* Open GL 2.0 Support

* Pure Video

* Dual-DVI and Video-in/out, HDTV Support

* Software ; Far Cry, Moto GP2, X2 The Threat

* Requirements; PCI-Express16x and minimum 450W system power

 

Da er julen reddet :w00t: , men svarte for en kjip bundle til dette kortet! 7800gt xfx får Cod2 så får vi dette, 3 gammle sure spill hehe.

 

minnium 450 w står det jeg har ocz 420 w burdet holdet det?

 

xfx 7800gtx 512 test

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest diverse steder at den krever 450W, pågrunn av den ville hastigheten og minnet. Men det går sikkert bra. Men begynner den og resten av systemet ditt og fuske veit du nok hvorfor :)

 

Gleder meg til du får kortet! Ser fram til bench og 3Dmark på det kortet ditt :dribble:

Snart skal jeg kjøpe mitt og da er det vill spilling men bånn gass grafikk! :D

 

Hvis det er greit for deg poster jeg mitt og på denne siden når jeg får det sånn vi kan se "hvem som er best" hehe

 

Neida men spennende og poste ut uansett ;)

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Ok takk for svar!

 

For dere som ikke rakk å kjøpe har de en fantastisk pris (i forhold) på databutikken nå!! , billigste jeg har sett

 

7800gtx 512 til 5370kr

 

:hmm: her lukter det faktisk litt angrefrister med en så bra pris! , det er 1326kr mindre en kortet jeg bestilte :dontgetit:

 

 

edit:haha kortet kom til omlastnings kontoret 19.30, da burdet de klare å få kortet de siste metrene i morgen? (håp)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jeg får det ikke før i morgen, tester først alt fra 01 til 05 stock så skall det overklokkes etterpå, poster resultatet på denne posten, da min gammle ble brutalt stengt   ;)

 

Men har noen fått med seg om det holder med feks ocz 420 w som jeg har?

5157486[/snapback]

 

Ja her blir det mye spennende lesing de neste dagene .........Har jo bestilt meg et system som låter slik.... 2stk xfx 7800 gtx 512.. 1 stk fx55 med 680 power og får vel kortene på torsdag jeg vell :dribble:

 

Gleder meg virkelig :tease:

Endret av Nightmare[NAF]
Lenke til kommentar
les at 7800gtx 512mb  trekk  22a på 12v    :ohmy:

5159222[/snapback]

 

22A på 12v skulle tilsvare et effektforbruk på 264W, noe jeg tviler sterkt på, selv om dette nok ligger godt over de andre GTX-kortene.

 

 

 

PSU'n din leverer 30A på 12V'n noe som er ok, litt lavt men ok.

Er vel for det meste HD'r, skjermkort og noen kabinettvifter som bruker 12v.

5159949[/snapback]

 

30A er veldig mye på 12v, akkurat dobbelt så mye som NorthQ 400W gir på 12 (15A).

 

 

nVidia oppgir selvfølgelig så kraftig forbrukskrav, da de vet at mange 450W på markedet slettes ikke er 450 ekte Watt, langt derifra. En OCZ på 420W er nok bedre rustet mot et GTX 512 enn mange PSUer på 500W og over.

Lenke til kommentar
Det står "and minimum 450W system power" , men har lest det du skriver også så jeg får bare regne med at min 420w holder mål.

 

Kortet er bare i stokke  :cry: , noen som har fått kortet?

5158954[/snapback]

 

 

Omlastningsterminalen i Stokke er faenmeg så treig.. mitt tips er å sjekke pakkesporing, så fort du ser at den dumper ned på postkontoret skriver du ned kollinr. og stikker ned...utleveringsblanketten kan godt drøye på seg en dag i forhold til når pakken ligger på postkontoret...så mye tålmodighet har iallefall ikke jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...