Bakkeklorin Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Hei. Lurte på om noen kunne hjelpe meg med et problem. Jeg har nettopp kjøpt meg nytt hovedkort. Dette har 2 IDE innganger for hard disk. Jeg regnet med at jeg kunne bruke bare en av disse, men hovedkortet nekter å bruke bare en disk og tvinger meg til å koble til en til for å lage en RAID løsning. Men jeg har bare en hard disk og ønsker heller ingen RAID løsning. Hvordan kommer jeg rundt dette?
endrebjo Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Går det ikke an å sette kun én harddisk i arrayet? Det skal gå an å bruke bare én disk. Kanskje flytte denne til 'Hardware' -> 'Lagringsmedier'?
Alastor Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Nei, dette er et hovedkortproblem - jeg vil si den er hjemme i rett kategori . Trådstarter. Har du prøvd å slå av raid i bios? En svært stor andel av hovedkort i dag kommer med raid slått på som default i bios.
Bakkeklorin Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 Nei, dette er et hovedkortproblem - jeg vil si den er hjemme i rett kategori . Trådstarter. Har du prøvd å slå av raid i bios? En svært stor andel av hovedkort i dag kommer med raid slått på som default i bios. 5159824[/snapback] Prøvde å slå av RAID i bios, men det fungerte dårlig. Syns det er merkelig. Får ikke valgt en disk i array. den ber meg om å sette i to. Virker som om de vil at S-ATA diskene skal være standard boot disk siden det er 4 utganger for sata.. Men jeg VIL ha EN IDE disk..
endrebjo Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Kanskje du må sette jumperene på harddisken på en spesiell måte? Har du lest gjennom manualen til hovedkortet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå