Gå til innhold

X800XL problemer - Reklamasjon/Garanti - Netshop


mabbutt

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I går kveld fikk jeg heftige artifacts etter å ha spilt Battlefield 2 et par timer. Da jeg sjekket GPU temp var denne 95 grader, og da jeg åpnet kabinettet så jeg at viften på skjermkortet hadde stoppet. 15.11.05 er det nøyaktig to måneder siden jeg tok det i bruk.

 

Jeg antar at flere har vært i samme situasjon, og det jeg lurer på er: Hva er normal prosedyre hos Netshop i tilfeller som dette? Jeg har allerede skrevet mail og fått saksnr., men har ikke fått svar av naturlige grunner (det er jo helg). Får man igjen penger, repareres kortet som leveres inn eller får kunden tilbud om et tilsvarende produkt om det testes defekt?

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg i "samme slengen" gjerne vil bytte til et 7800GT. Jeg får jo vite det på mandag, men spør allikevel siden jeg lider av nysgjerrighet.... :roll::whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet skal du vel få tilbake et nytt kort av samme type, så frem det lar seg gjøre, eller et tilsvarende kort. Dette er vel det man har krav på.

Så får du jo spørre Netshop om å kunne kjøpe et 7800GT mot et mellomlegg, og om de vil gå med på det, er vel opp til dem ut fra hvor praktisk det er, at de ikke får et erstatningskort fra Sapphire/PowerColor osv, som de igjen må selge som demovare og dermed tape en liten slant.

 

Dersom det er aktuelle varer (fortsatt på lager/mulig å få tak i), og man leverer inn all emballasje (eller tilnærmet alt), skulle det ikke være så stort problem for den enkelte butikk å ordne et mellomlegg til en dyrere vare. Men dette blir vel i så fall ut fra dagens pris på varen, om den skulle ha sunket 200,- f.eks.

Lenke til kommentar

Hei.. Har ATI Sapphire X800XL jeg også... Men det med at viften har stoppet har jeg aldri hatt noe prob. med.. Har hatt skjermkortet i ca 2 mnd nå... Funker bra enna såfall... Ikke no problemer med det og angrer ikke på kjøpet :D

 

Jeg har sett noen tester av X800XL og korte skal klare fint 110-120 grader før det ryker.. Men er vifta helt død??

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar
er det et sapphire kort?

5145864[/snapback]

 

Nei, det er et Hightech Excalibur kort.

 

Hei.. Har ATI Sapphire X800XL jeg også... Men det med at viften har stoppet har jeg aldri hatt noe prob. med.. Har hatt skjermkortet i ca 2 mnd nå... Funker bra enna såfall... Ikke no problemer med det og angrer ikke på kjøpet :D

 

Jeg har sett noen tester av X800XL og korte skal klare fint 110-120 grader før det ryker.. Men er vifta helt død??

5146056[/snapback]

 

Jeg er veldig fornøyd med kortet! Og ja, vifta er helt død. Den omkom helt uten videre, og jeg antar at den fikk et illebefinnende? :cry:

 

Takker for svar folkens. Jeg har all originalemballasje og vil levere kortet som det var da jeg fikk det. Jeg har også fått inntrykk av at Netshop har god service etter tilbakemeldinger fra kamerater, og håper det ordner seg med et mellomlegg selv om jeg ikke har krav på dette :yes:

Lenke til kommentar

Skal du bytte det inn og få et samma kort igjen gratis? eller legge ut et mellomlegg og få et annet?? Jeg ville fått et nytt ett av det kortet du har nå azz... Du er fornøyd med det.. og det funker bra ellers.. Bare hatt et lite uhell.. Hvorfor betalle mere spenn for noe du er fornøyd med fra før??

Lenke til kommentar
Skal du bytte det inn og få et samma kort igjen gratis? eller legge ut et mellomlegg og få et annet?? Jeg ville fått et nytt ett av det kortet du har nå azz... Du er fornøyd med det.. og det funker bra ellers.. Bare hatt et lite uhell.. Hvorfor betalle mere spenn for noe du er fornøyd med fra før??

5147346[/snapback]

 

Jeg ble bare litt lysten på å kjøre det eneste spillet jeg spiller på så høy kvalitet som mulig, og dette mener jeg X800XL kortet ikke helt klarer. Dette er det mest sannsynlig delte meninger om.

 

Når det gjelder hva jeg forventer etter å ha levert inn kortet, er det å få et tilsvarende eller kortet jeg leverer reparert. Jeg kommer nok uansett til å spørre om å få kjøpt et 7800GT mot et mellomlegg om dette ikke skaper unødvendige problemer eller for mye ekstra jobb for dem.

 

 

send en mail til netshop og fortell dem om problemet. da sender de deg nok en ny vifte, skal du se :)

5147379[/snapback]

 

Dette har jeg faktisk ikke tenkt på, og det kan vel fort hende at dette er måten de løser problemet mitt på. Mail ble sendt på fredag så jeg fikk meg et saksnr automatisk i retur, og jeg vil dra innom Netshop på mandag siden jeg allikevel skal "forbi". Det ordner seg nok, og jeg har fått mange fine svar, så jeg er fornøyd!

Lenke til kommentar

synes også netshop er raske. Bare ikke alltid best på priser.

har bestilt meg hovedkort og cpu fra mpx. Bestilte det på fredag (kl 07:41 på morran) og det har enda ikke blitt levert til posten :mad:

arhg!!

 

EDIT: Rettelse: pakken ble akkurat registrert i stokke (kl 14:47). Hjelper å skrive om sånne problemer her gitt, kanskje mpx spionerer her:P

Endret av garfunk
Lenke til kommentar
synes også netshop er raske. Bare ikke alltid best på priser.

har bestilt meg hovedkort og cpu fra mpx. Bestilte det på fredag (kl 07:41 på morran) og det har enda ikke blitt levert til posten  :mad:

arhg!!

 

EDIT: Rettelse: pakken ble akkurat registrert i stokke (kl 14:47). Hjelper å skrive om sånne problemer her gitt, kanskje mpx spionerer her:P

5152148[/snapback]

 

Haha, ja ;)

 

Jeg husker jeg hadde bestilt hovedkort og cpu fra mpx, skjermkort fra netshop og kabinett fra digitalimpuls. MPX varene kom fredag, skjermkortet fra netshop ble sendt til horten (postnr 3291 - mitt postnr er 3292) fordi posten føkka opp (skulle vært hos meg fredag), og kabinettet kom kl 08 eller noe på mandag (skulle også vært hos meg fredag ved "normale" omstendigheter).

 

Snakk om å gå glipp av en helg med morro!

Lenke til kommentar
synes også netshop er raske. Bare ikke alltid best på priser.

har bestilt meg hovedkort og cpu fra mpx. Bestilte det på fredag (kl 07:41 på morran) og det har enda ikke blitt levert til posten  :mad:

arhg!!

 

EDIT: Rettelse: pakken ble akkurat registrert i stokke (kl 14:47). Hjelper å skrive om sånne problemer her gitt, kanskje mpx spionerer her:P

5152148[/snapback]

 

Haha, ja ;)

 

Jeg husker jeg hadde bestilt hovedkort og cpu fra mpx, skjermkort fra netshop og kabinett fra digitalimpuls. MPX varene kom fredag, skjermkortet fra netshop ble sendt til horten (postnr 3291 - mitt postnr er 3292) fordi posten føkka opp (skulle vært hos meg fredag), og kabinettet kom kl 08 eller noe på mandag (skulle også vært hos meg fredag ved "normale" omstendigheter).

 

Snakk om å gå glipp av en helg med morro!

5152279[/snapback]

 

 

Ja den er passe kjip :tease:

Hadde egentlig håpet på at mine varer skulle komme lørdag (forigårs) siden de har klart å levere så kjapt før. Men gleder meg uansett :D

 

PS: Mabutt: Hva syntes du om Hightech Excalibur X800XL kortet? funker det bra i spill og sånn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...