Gå til innhold

Problemer Med IBM Deskstar 120GB IDE 7200RPM 120GPX


Anbefalte innlegg

setter opp min splett nye pc, og hva skjer??!!! JO: hd'en vil ikke registreres!!!(ibm deskstar 120gb). jeg setter i win2000 cd. alt virker fint til det skal installeres. har prøvd med win98 oxo!! det som skjer er at når ting skal installeres, slår pcen seg av!!! er det noen som vet om noen løsning på mitt "lille" problem? På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


evig bygger skrev (2002-08-27 22:35):

setter opp min splett nye pc, og hva skjer??!!! JO: hd'en vil ikke registreres!!!(ibm deskstar 120gb). jeg setter i win2000 cd. alt virker fint til det skal installeres. har prøvd med win98 oxo!! det som skjer er at når ting skal installeres, slår pcen seg av!!! er det noen som vet om noen løsning på mitt "lille" problem? På forhånd takk!!


 

Høres mer ut som det er noe annet som sliter. Sjekket alle kabler? Dyttet RAM brikken(e) godt ned? Hva er tempen på cpu? Montert cpukjøleren riktig? Brukte du goop?

 

Mange feilkilder, ikke nødvendigvis harddisken.

Lenke til kommentar

Jeg ser du har ny PC, men det kan hende du trenger en BIOS oppdatering. Jeg vet ikke, men det kan hende hovedkortet ditt ikke støtter så stor HD. Forsøk å sette jumperen på HD'en på 32GB (hvis det finnes) og se om det hjelper.

 

Hvis ingenting nytter, tror jeg at jeg hadde tatt HD'en med til en kamerat og testet HD'en der. Skulle det vise seg at den ikke blir funnet av BIOS der heller, ville jeg konkludert med at HD'en var gåen. Eventuelt sendt den tilbake for sjekk.

Skulle HD'en bli funnet av BIOS her, er konklusjonen at problemet ikke er HD'en, men f.eks. kabel, hovedkort, IDE-kontroller eller et eller annet.

 

 

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Quote:


evig bygger skrev (2002-08-28 14:46):



hd'en er ikke formatert. biosen finner ikke hd'en!!! tror ikke at strøm er problemet!! nytt chiftec kab!!



Har du fått det til, Er en stund siden du har postet her nå, Men det som eg lurte på er hvordan du har satt ide kabelen, Siden bios ikke finner hd kan du ha satt ide kabelen feil. Har du en disk/brenner/dvd??
Lenke til kommentar

Velkommen til club IBM... Vi har kjøpt 3 stk ibm deskstar 120gb xp. Ingen vil starte. Har kontrollert kabler, jumper, strømforyning osv i alle 3 PC ene. Bios vil ikke finne noen av dem. Noen som har et skikkelig godt forslag?

Har en 60 gb ibm deskstar som går fint, kan det være noe med stor størelse osv?

Lenke til kommentar

hm... ser komplett selger 80 GB deskstar for 850 spenn nå... Ser vel ut som de er redd for å brenne inne med haugevis av ubrukelige hd'er :smile:

 

De som påstår deskstar-serien har vært det beste som IBM har trillet ut av produksjonslokalene bør krype tilbake i hullet de kom ifra..

 

Hilsen enda en misfornøyd IBM HD bruker.. :sad:

 

(den holdt i ca 4 mnd.. )

Lenke til kommentar
Quote:


aurstad skrev (2002-09-02 20:19):

hm... ser komplett selger 80 GB deskstar for 850 spenn nå... Ser vel ut som de er redd for å brenne inne med haugevis av ubrukelige hd'er :smile:


De som påstår deskstar-serien har vært det beste som IBM har trillet ut av produksjonslokalene bør krype tilbake i hullet de kom ifra..


Hilsen enda en misfornøyd IBM HD bruker.. :sad:


(den holdt i ca 4 mnd.. )



Er bare dere som er uheldig med ibm. :razz:
Lenke til kommentar

Det virker ikke sånn, og uansett... tre disker, tre forskjellig maskiner... på samme bestilling... det er ikke vanskelig å trekke slutninger av det.

 

På toppen av det hele ville ikke DVD-spilleren spytte ut luka mer enn halvveis, og web-kameraet var "dinglete" på foten...

 

Snakk om fiasko... Det er alt for dyrt for PC-komponenter til å godta sånt.

Lenke til kommentar
Quote:


[email protected] skrev (2002-09-03 00:46):

Det virker ikke sånn, og uansett... tre disker, tre forskjellig maskiner... på samme bestilling... det er ikke vanskelig å trekke slutninger av det.


På toppen av det hele ville ikke DVD-spilleren spytte ut luka mer enn halvveis, og web-kameraet var "dinglete" på foten...


Snakk om fiasko... Det er alt for dyrt for PC-komponenter til å godta sånt.


Det var merkelig ja, Men eg har 4 ibm disker som er 21måneder nå og har ikke hatt noen problemer med mine, Enda. Du har hatt max uflaks det er sikker. Er du sikker det ikke er noe annet som er galt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...