Gå til innhold

Islam vs resten osv...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les her:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/ar...rticleID=388780

 

Quote:

 

intervjuer spør Om Norge:

Kebab svarer:

Jeg har hørt at de er Europas sommerfugler, og jeg tror fremdeles at de er det. Jeg ønsker ikke at noen skal skade hverken Norges land, dets folk, dets lovverk, dets system eller myndigheter.

 

[ Denne Melding var redigert av: ueland85 på 2002-08-27 21:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-31 22:05, iron_knuckle skrev:

Dette har jeg sagt hele tiden:

Islam er roten til alt ****skap i verden.


Neineinei. For de som styrer og steller med det hele er det helt topp :razz: .

 

Så har vi NordIrland vs England (jaja - skrev England) - vel, kanskje det er Islam, - kan du forklare det ... !

 

Så har du kvinnenes makt og urimelige dominans over vanlige menn i Norge, ved det at vi mister "all" kontroll over eget liv, - og sosial omgang, etter en stund med en kvinne, - er det Islam som ligger bak?

 

Ja - det er nok det. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Kjetil Lura skrev (2002-09-06 11:13):

Feil, Menneskene er det som er roten til alt ondskapen i verden.


Men jeg vil tørre påstå at religion har en liten finger med i spillet... :wink:

 

Men man kan jo aldri vite... Kanskje uten religion hadde menneskene funnet andre grunner til å føre krig.

Kanskje religion bare er en unnskyldning til krig...

 

Jeg personlig er ikke kristen, og er imot krigføring. Det er den verste form for problemløsning som finnes!

Lenke til kommentar

Hvis vitenskapen i morgen kunne bevise/dokumentere at det ikke finnes noen Gud, at alle religioner er basert på oppspinn, og derved avskaffet og stoppet all religion, er det noen som virkelig tror at det ville bli verdensfred umiddelbart? Det er vel mere slik at politiske og andre ledere bruker folk's religiøse tilknytning for å få kontroll over dem og til å styre dem i eventuelle konflikter med andre interesser. Feks var det Pavens kardinal Von Papen som var en medvirkende faktor for å få Hitler til makta, og Hitler lovte Vatikanet i gjenngjeld bla.annet full religiøs kontroll i Sovjet etterpå at han hadde nedkjempet komunistene , hvis han fikk katolikkenes støtte. Den historien vet vi jo hvordan den endte. I så måte er det vel ingen forskjell på Islam og den såkalt kristne del av verden, og deres herskere. De har mer eller mindre alle brukt religiøse argumenter/apeller for å kontrollere forskjellige situasjoner. Her er vel Usa i særklasse, det holdes vel ikke en eneste politisk tale på høyt nivå som ikke avsluttes med "God bless America" (På tyske soldaters beltespenne sto det "Gud med oss) uten sammenligning forøvrig.

 

[ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-09-06 12:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Jimmy Pop skrev (2002-09-06 11:26):


Men man kan jo aldri vite... Kanskje uten religion hadde menneskene funnet andre grunner til å føre krig.

Kanskje religion bare er en unnskyldning til krig...


Jeg personlig er ikke kristen, og er imot krigføring. Det er den verste form for problemløsning som finnes!



 

Jeg tror at menneskets trang for individualitet er grunnen til krig. Hadde alle vært like så hadde vi ikke hatt noen krig....hehe

 

nei alvorlig, Religion og spesielt kristendommen og dyslektikere er grunnen til at det er krig i verden!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-06 13:57, Killer_DT skrev:


Nei det er religionen som fører en mørk skygge over mennesket det har tatt over, og den tar fullstendig kontroll! Det er akkurat som en parasitt!


Etter mitt skjønn, har du både rett og feil.

 

Rett: På 1300-tallet og videre, under den katolske epoke Inkvisisjonen ble det f.eks. utviklet redskap ( jada, jeg har sett den ) til å føre opp i vagina på mistenkte, og klippe ut deler som ble nøye gransket, og beviste at djevelen hadde slått seg til.

 

Feil: Under WW1 hadde tyskerne inngravert på beltespenna 'Gott mit uns' ( Gud er med oss ). I enhver krig forøvrig, brukes områdets gudsnavn for å styrke motet i soldatene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...