Gå til innhold

Uoriginale blekkpatroner av høy kvalitet!


Anbefalte innlegg

Jeppsann.

 

Jeg skrev tidligere om blekksystem som man kan fylle selv. Jeg har nå brukt dette et års års tid, og tilslutt skjedde jo selvfølgelig det som alle advarer mot, nemlig at dysene begynte å tette seg. Jeg er imidlertid strålende fornøyd. Så lenge printeren varte har jeg spart blekk tilsvarende 10 nye printere, fordi printeren var veldig billig i innkjøp og epson bare ville sko seg på blekksalg.

 

Jeg ville med andre ord aldri kjøpt billig blekk dersom jeg hadde hatt en dyr skriver...

 

En interessant oppdagelse i etterkant er likevel forskjellen mellom designet til produsentene av skriverne.

 

Epson har ofte selve skriverhodet med dysene som en fast del av skriveren du kjøper. Dersom du tetter dysene er det så komplisert og kostbart at du like godt kan kjøpe ny skriver. Dette betyr at blekkpatronene som selges kun er en liten plastbeholder med blekk, og burde av den grunn kostet mye mindre.

 

HP skriverne har som oftest skriverhodet som en integrert del av patronene som byttes ut hver gang. Dette skulle bety at om du tetter dysene i patronene med lavkvalitetsblekk, kan du bare investere i nye originalpatroner for at skriveren skal fungere utmerket igjen. Det er likevel ille å tenke på hvor mye unødvendig store patroner med dyser osv som havner på dynga hver dag.

 

Nå har jeg kjøpt en A3-skriver fra HP. Tror jeg skal investere i et fyllesett, blekk og en chip-resetter sånn at jeg slipper å kaste haugevis med patroner på dynga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå har jeg kjøpt en A3-skriver fra HP. Tror jeg skal investere i et fyllesett, blekk og en chip-resetter sånn at jeg slipper å kaste haugevis med patroner på dynga.

9193827[/snapback]

 

Hei, et spørsmål ifra en grønnskolling - det står at disse uorginale patronene selges UTEN chip, vil dette si at man må løsne disse på orginalpatroner og overføre de til de uorginale? Er dette "komplisert"? :blush:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Nå har jeg kjøpt en A3-skriver fra HP. Tror jeg skal investere i et fyllesett, blekk og en chip-resetter sånn at jeg slipper å kaste haugevis med patroner på dynga.

9193827[/snapback]

 

Hei, et spørsmål ifra en grønnskolling - det står at disse uorginale patronene selges UTEN chip, vil dette si at man må løsne disse på orginalpatroner og overføre de til de uorginale? Er dette "komplisert"? :blush:

9202837[/snapback]

Har en Pixma IP5000, og jeg finner rett og slett ingen chip på de orginale patronene. Har lest både norsk og engelsk manual, men bildene er ufullstendige og viser at chipen er på et sted hvor det kun er plast på mine patroner. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Foruten det faktum at garantien på skriveren ryker (og det gjør den), så har du potensielle problemer med kvalitet på utskriftene, og ikke minst holdbarhetsproblemet. Det stilles ingen garanti for hvor lenge utskriften din vil se bra ut (falme/skifte farge), hvis den overhodet gjør det. Hold deg til originalt papir og originalt blekk. Hvis du synes det blir for dyrt bør du heller shoppe rundt etter en billig butikk. Binders selger f.eks veldig billig blekk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skal dere ha billige orginalpatroner anbefaler jeg shopping4net.com. Her får du tilsent blekkpatronen som skrymmande brev (egen størrelse på brev i sverige). Kostet meg ca. 5 kr i porto sist jeg bestilte derfra.

 

Kan slenge meg på den anbefalingen.

8 patroner til Epson R800 koster 830kr derfra, om jeg skulle kjøpt de i butikk hadde det kommet på 1225kr.

 

Om man kun skal ha bilder til eget bruk kan man vel bruke uoriginalt blekk, men om man har planer om å gi bort eller selge noen bilder tar jeg ikke sjansen på annet enn originalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...