Gå til innhold

Skoleoppgave som skulle inneholde noe med glass


Fredrik

Anbefalte innlegg

Hadde en skoleoppgave der vi skulle fotografere noe som hadde med glass i bildet, med ganske frie tøyler. Dette var det jeg endte opp med

 

post-31016-1131717078_thumb.jpg

 

Utstyr brukt:

 

Nikon D70S på stativ med 18-70mm linse

Studiolampe med grønn folie for å få grønnskjær

Produktfotograferingsbord (ikke helt peiling på om dette er det faktiske navnet :p)

 

Bildet er croppet i Photoshop.

 

 

Noen tilbakemeldinger? :hmm:

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler at toppen av bildet, detter litt ned i glasset. Kanskje litt mindre cropping i toppen? Bare et forslag!

Ville kanskje tenkt litt mer "outside the box".

Er det sprite som ligger i skyggen av glasset? Uansett syns jeg det var en forstyrrende faktor. Dog det kunne vært en ide å søle litt :p Hvis du skjønner hva jeg mener ?

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar
Føler at toppen av bildet, detter litt ned i glasset. Kanskje litt mindre cropping i toppen? Bare et forslag!

Ville kanskje tenkt litt mer "outside the box".

Er det sprite som ligger i skyggen av glasset? Uansett syns jeg det var en forstyrrende faktor. Dog det kunne vært en ide å søle litt :p Hvis du skjønner hva jeg mener ?

5138880[/snapback]

 

Går ut i fra det er Sprite. :( Irriterer meg over at jeg ikke så det før etterpå. Var såpass dunkel belysning grunnet det grønne at jeg ikke la merke til det. Ser hva du mener med croppingen.

 

Angående om jeg skjønte det med sølingen, ikke helt. :blush:

Lenke til kommentar

Halla Fredrikrb! :)

Går du medialinja eller?

 

Det der er et fint bilde Fredrik. Grunnen til at alle kommer med litt negative ting angående bildet er fordi de tror du er proffotograf ;) Med en gang man ser det bildet så tenker man at det er en veldig god en som har tatt bildet (siden bildet er såpass stilig) og da prøver man å finne feilene.

 

Jeg likte bildet veldig godt jeg Fredrik :) Fargen falt veldig i smak og sitronen passet godt inn. Som sagt var det litt utbrent oppi glasset og bildet var litt for mye beskjært overnifra. Samt at skyggen burde gått litt mer bakover i bildet. Ellers veldig bra :) Hadde du bare fiksa på de småtinga hadde bildet nesten vært skrivebordsbakgrunn hos meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk, takk, Andy.

 

Går andre året på MK, ja.

 

Det med cropping er ikke det største problemet, originalbildet har jeg, og det er jo omtrent ingenting som er gjort i photoshop, så det er bare å croppe annerledes.

 

Er veldig kjedelig det med sølet, men var ikke noe jeg så når jeg tok det, ikke det beste lyset å legge merke til det i, i tillegg til at det var litt tidspress den dagen.

 

Takk for fine tilbakemeldinger. :)

Lenke til kommentar

Bildet kunne nok hatt godt av en liten tur innom PS ja(mulig det har vært innom allerede, men da skulle det vært jobbet bedre med)

Skyggen ødelegger mest, og det hadde ikke tatt mange minuttene å fikse. De utbrente områdene er verre, men man kunne definitivt fått de bedre.

 

For meg ser det også ut som om hele glasset er bittelitt ute av fokus, noe som irreterte meg veldig etter en liten stund. Dette kunne kanskje ha blitt ålreit rettet opp i PS med bruk av smart sharpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...