Gå til innhold

Forlenger til IDE kabel? (eventuelt ekstra lange)


Anbefalte innlegg

Finnes det forlengere til IDE/ATA kabler?

 

Eventuelt ekstra lange?

 

Driver med et xbox modde prosjekt der jeg skal ha vanlig pc dvd-rom i en ekstern boks, men da trenger jeg å få kabler ut av kabinettet og inn i den eksterne.

 

Grunnen til dette er at jeg skal kunne bruke all media uten problemer.

 

90cm er det lengste jeg har sett men vil helst ha litt bevegelsesfrihet for den eksterne boksen og kabelen må gå ut av kabinett til pc dvd-rom og så inn igjen til HDD.

 

Hovedproblemet er at original dvd-rom i xbox må være koblet til for at maskinen skal fungere så den kan jeg ikke bare fjerne.

Kan eventuelt legge den bak xboxen og tilpasse pc dvd-rom inni kabinettet, men da vil ikke xboxen sin eject knapp fungere og da blir det jo enda et problem..

 

Håper noen kan hjelpe her :hmm:

 

(om denne er feilpostet så må jeg bare unnskylde)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ide som slo meg er å bruke SATA til PATA adapter inne i xboxen din, slik at du kan bruke SATA disk og kabel? Tynnere ledning, mere fleksibel, og spesifikasjonen sier at maks lengde er 1 meter (sammenlignet med 45cm for PATA-kabler). Burde være mulig å finne sata-kabler som er lengre enn spec'en.

Endret av Skee
Lenke til kommentar
En ide som slo meg er å bruke SATA til PATA adapter inne i xboxen din, slik at du kan bruke SATA disk og kabel? Tynnere ledning, mere fleksibel, og spesifikasjonen sier at maks lengde er 1 meter (sammenlignet med 45cm for PATA-kabler). Burde være mulig å finne sata-kabler som er lengre enn spec'en.

5137413[/snapback]

Hmm, en xbox er ganske kresen til hva som brukes av utstyr, vil regne med den stopper opp ganske raskt der, og den har allerede en 200gb IDE som jeg ikke har tenkt å bytte ut.

Lenke til kommentar
På Computercity, der jeg jobber, selger vi 150cm IDE-kabler...

5137541[/snapback]

Dette virket ok, kanskje litt dyrt eneste, ca 400kr inkl frakt.. Men verdt å tenke på.

 

Elfa selger kabler i ønskede lengder og plugger til å sette på.

 

Lag en kabel selv.

5137620[/snapback]

Har elfa nettbutikk? Har ikke noe sånt hvor jeg bor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...