Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf V8... Mulig i Norge?


joka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler så altfor mye på at du ville fått det der godkjent i norge.

Er vel ikke en helt trygg bil å kjøre heller vil jeg tro.

 

Ihvertfall.. om du skule vere så heldig å få den godkjent så måtte du ihvertfall ha bygd om hele bilen før du fikk lov

Skrevet

dette blir desverre underkjent.. ettersom om golf 2 kun er laget med 4sylindra motorer...

 

finnes dog noen godkjente vr6'er i norge, hvordan de har blitt godkjent er meg ukjent.. men kan tyde på at det er noe humbug en plass med det!

 

uansett.. ville blitt forferdelig framtungt, og farlig og kjøre med!

Skrevet

har sylinder antallet på bilene så mye å si? det finnes ford granada, volvo 240 og opel rekord godkjent med v8.

jeg mener og det også skal finnes en mb 230 med corvette zr1 motor...

dette er jo større biler, og det er vel "enklere" enn med en golf?

 

framtung blir den.. men det er vel fordi motoren må stå lengre fram? vekta er ikke så tung... hva veier en vr6 motor? den cadillac motoren er av aluminium og veier "less than 500 pounds fully loaded" (ca 220 kg) med girkasse?

ref: www.v8mr2.com

 

den siden er forresten en worklog om en -87 toyota mr2 med cadillac v8.

Skrevet

Ford Granada, Volvo 240 og opel rekord er store biler

som har bakhulsdrift og kan modifiseres på en tilfredstillende

måte til å imøtekomme kravene fra veimyndighetene, en Golf

med en V8 motor kan rett å slett ikke greie disse kravene.

Skrevet

BMW 316i compact med V12'er fra 850CSi da?

 

En jeg kjenner har bygd en sånn her, å den går på hvite skilt...

 

Bilen har vært i Bilsport blandt annet, og går under navnet ///M356 ;)

Skrevet

Å få godkjent en golf2 med vr6 er ikke så ille, fordi man kan flytte over understellet fra golf3 vr6. Dette er plug'n'play rett og slett. Det gjør ting litt lettere med engang. at bilene blir tunge i nesa og grusomme å kjøre er ett kapitell for seg selv men.

 

Alt er vel mulig, men jeg ville sørget for GOD dialog mellom bygger og biltilsynet FØR man satte igang med noe slikt.

 

Magnus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...