Gå til innhold

«Kan du ikke bare bruke den opp?»


Daniel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Diesel krever vel mye høyere temperatur for å antenne, så vidt jeg vet.

5259520[/snapback]

Grunnen til at Diesel antenner i silynderen er at det er så høy kompresjon!

Hvis man fyller bensin på en diesel motor vil bare diesel pumpa i motoren gå i stykker! :innocent:

Jeg har hørt at Diesel motorer også kan gå på en blanding av matolje og White sprit! Dette er bare testet på en gammel Volvo.

Det finnes også en miljøvennlig erstatning for den ordinære dieselen! Nemlig Bio-Dieselen!

Gleder meg til Hydrogen-bilene kommer! Tenk det at det eneste som kommer ut av avfallstoffer er vann! :!: Dette har jeg testet ut, og det ser ut til å stemme! Bland Hydrogen og Oksygen, da får du knallgass. Tenn på, og poof, og en dråpe vann renner ut..

Lenke til kommentar
Diesel krever vel mye høyere temperatur for å antenne, så vidt jeg vet.

5259520[/snapback]

Grunnen til at Diesel antenner i silynderen er at det er så høy kompresjon!

Hvis man fyller bensin på en diesel motor vil bare diesel pumpa i motoren gå i stykker! :innocent:

Jeg har hørt at Diesel motorer også kan gå på en blanding av matolje og White sprit! Dette er bare testet på en gammel Volvo.

Det finnes også en miljøvennlig erstatning for den ordinære dieselen! Nemlig Bio-Dieselen!

Gleder meg til Hydrogen-bilene kommer! Tenk det at det eneste som kommer ut av avfallstoffer er vann! :!: Dette har jeg testet ut, og det ser ut til å stemme! Bland Hydrogen og Oksygen, da får du knallgass. Tenn på, og poof, og en dråpe vann renner ut..

5357380[/snapback]

 

 

As i said:

 

Diesel fungerer slik at drivstoffet blir presset sammen i stempelet for så at dieselen eksploderer.

 

 

Satt på med en kar på fjellet en gang som merkverdig nok glemte å fylle diesel. Det man da gjorde var å pakke opp bagasjen og helle på litt whitesprit.. Skal si det ble fart i bilen da gitt :D

5274124[/snapback]

 

 

Det var gøy.. Han endte dog opp med 14000 spenn for skifting av sylindere og pakninger og det som er.. Men gøyalt var det :)

 

EDIT- Dette var en Peugeot(?) 406 Diesel..

Endret av Marc91
Lenke til kommentar

Hehe... Han fyren på min lokale Esso-stasjon sa at det ikke skader motoren om man fyller litt diesel på tanken til en bensindrevet bil, men om man fyller litt bensin på tanken til en dieseldrevet bil, så er man nødt til å tømme. Ellers blir det dyrt.. ;)

Så det var egentlig ikke et dårlig forslag å bare "kjøre til det er tomt"...

Lenke til kommentar
Hehe... Han fyren på min lokale Esso-stasjon sa at det ikke skader motoren om man fyller litt diesel på tanken til en bensindrevet bil, men om man fyller litt bensin på tanken til en dieseldrevet bil, så er man nødt til å tømme. Ellers blir det dyrt.. ;)

Så det var egentlig ikke et dårlig forslag å bare "kjøre til det er tomt"...

5412722[/snapback]

Det som skjer når man fyller bensin på en diesel, er at Diesel pumpa blir ødelagt..

Lenke til kommentar
Hehe... Han fyren på min lokale Esso-stasjon sa at det ikke skader motoren om man fyller litt diesel på tanken til en bensindrevet bil, men om man fyller litt bensin på tanken til en dieseldrevet bil, så er man nødt til å tømme. Ellers blir det dyrt.. ;)

Så det var egentlig ikke et dårlig forslag å bare "kjøre til det er tomt"...

5412722[/snapback]

Det som skjer når man fyller bensin på en diesel, er at Diesel pumpa blir ødelagt..

5427639[/snapback]

 

Ja, som sagt... Hvis man fyller bensin på en dieseltank, så sliter man.... =)

Lenke til kommentar
Hehe... Han fyren på min lokale Esso-stasjon sa at det ikke skader motoren om man fyller litt diesel på tanken til en bensindrevet bil, men om man fyller litt bensin på tanken til en dieseldrevet bil, så er man nødt til å tømme. Ellers blir det dyrt.. ;)

Så det var egentlig ikke et dårlig forslag å bare "kjøre til det er tomt"...

5412722[/snapback]

Det som skjer når man fyller bensin på en diesel, er at Diesel pumpa blir ødelagt..

5427639[/snapback]

 

Ja, som sagt... Hvis man fyller bensin på en dieseltank, så sliter man.... =)

5428170[/snapback]

 

I "gode gamle dager" var det faktisk slik at man brukte bensin i dieselen på vinteren for at motoren skulle starte lettere! Min første bil, en Opel Record 2,1 Diesel 1973mod, så fulgte det faktisk med en tabell som forklarte hvor mye bensin som skulle blandes i dieselen, avhengig av temp ute. Ved lavere enn -40C så kunne blandingsforholdet være 40% bensin og 60% diesel! Dette slipper man i dag, da dieselen er "renere", og at motorene er bedre (mer presis bygd).

Hvis jeg i dag hadde ved et uhell fylt litt bensin i dieseltanken, så hadde jeg kompensert ved å fylle på litt to-takts olje (er par dl. på en full tank). To-takts olje er foresten kjempegreier på gamle biler,(biler som før brukte 98okt) da det gir bedre smøring og skaper bedre tetting mellom stempel/ringer og sylinder. Men ikke overdriv! En dl. på små biler og 2dl på større biler, i en full tank bensin. Hjelper faktisk en del mot kondens også :)

Lenke til kommentar
Hehe... Han fyren på min lokale Esso-stasjon sa at det ikke skader motoren om man fyller litt diesel på tanken til en bensindrevet bil, men om man fyller litt bensin på tanken til en dieseldrevet bil, så er man nødt til å tømme. Ellers blir det dyrt.. ;)

Så det var egentlig ikke et dårlig forslag å bare "kjøre til det er tomt"...

5412722[/snapback]

Det som skjer når man fyller bensin på en diesel, er at Diesel pumpa blir ødelagt..

5427639[/snapback]

 

Ja, som sagt... Hvis man fyller bensin på en dieseltank, så sliter man.... =)

5428170[/snapback]

 

Søstra til en kompis av meg fylte full tank med bensin på en diesel bil.. en ganske ny audi vel å merke..

Det endte faktisk opp med ett bra smell :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

åh ikke få oss til å begynne å snakke om kvinners store dåder når det kommer til bil :cry:

 

det gjøre meg noen ganger bare oppriktig trist....

 

som da en vennine av meg satt i en bil til en kompis, bile begynt å trille, alle ropte dra opp handbrekket, vel hun slapp det ned :blush: vel reiv opp døra å drog det opp, sporte hvorfor hun slapp det ned, det gikk ikke lengre opp?? :hmm:

 

åh nok om det... :whistle:

Endret av Ztaal3
Lenke til kommentar
Hehe... Han fyren på min lokale Esso-stasjon sa at det ikke skader motoren om man fyller litt diesel på tanken til en bensindrevet bil, men om man fyller litt bensin på tanken til en dieseldrevet bil, så er man nødt til å tømme. Ellers blir det dyrt.. ;)

Så det var egentlig ikke et dårlig forslag å bare "kjøre til det er tomt"...

5412722[/snapback]

Det som skjer når man fyller bensin på en diesel, er at Diesel pumpa blir ødelagt..

5427639[/snapback]

 

Ja, som sagt... Hvis man fyller bensin på en dieseltank, så sliter man.... =)

5428170[/snapback]

 

I "gode gamle dager" var det faktisk slik at man brukte bensin i dieselen på vinteren for at motoren skulle starte lettere! Min første bil, en Opel Record 2,1 Diesel 1973mod, så fulgte det faktisk med en tabell som forklarte hvor mye bensin som skulle blandes i dieselen, avhengig av temp ute. Ved lavere enn -40C så kunne blandingsforholdet være 40% bensin og 60% diesel! Dette slipper man i dag, da dieselen er "renere", og at motorene er bedre (mer presis bygd).

Hvis jeg i dag hadde ved et uhell fylt litt bensin i dieseltanken, så hadde jeg kompensert ved å fylle på litt to-takts olje (er par dl. på en full tank). To-takts olje er foresten kjempegreier på gamle biler,(biler som før brukte 98okt) da det gir bedre smøring og skaper bedre tetting mellom stempel/ringer og sylinder. Men ikke overdriv! En dl. på små biler og 2dl på større biler, i en full tank bensin. Hjelper faktisk en del mot kondens også :)

5451662[/snapback]

 

 

vell i nordnorge er det helt normalt at diselen du kjøper på pompa er "kuttet" med parafin for og hindre den i og fryse på vinteren , jo kaldere det er jo mere parafin er det i den .

 

 

 

btw hvordan virker en multifule motor da? , det er jo samme prinsippet som disel , kompresjon som "antenner" hva en du putter på tanken , så lenge det er i nærheten av brennbart kan jo motoren gå på det .

Lenke til kommentar
åh ikke få oss til å begynne å snakke om kvinners store dåder når det kommer til bil  :cry:

 

det gjøre meg noen ganger bare oppriktig trist....

 

som da en vennine av meg satt i en bil til en kompis, bile begynt å trille, alle ropte dra opp handbrekket, vel hun slapp det ned  :blush:  vel reiv opp døra å drog det opp, sporte hvorfor hun slapp det ned, det gikk ikke lengre opp?? :hmm:

 

åh nok om det...  :whistle:

5571847[/snapback]

 

 

Hæ??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...