KompleX Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Japp, noen som har noen formeninger om denne? Disken Ser jo søt nok ut på papairet, ikke spesielt dyr om jeg kjøper den fra MPX heller. Kom gjerne med med andre tips til disker, ikke mindre enn 250GB.
029kid Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 (endret) Japp, noen som har noen formeninger om denne? Disken Ser jo søt nok ut på papairet, ikke spesielt dyr om jeg kjøper den fra MPX heller. Kom gjerne med med andre tips til disker, ikke mindre enn 250GB. 5133332[/snapback] Å kjøpe en WD disk er noe av de siste jeg ville gjort! De støyer verre, og etter min mening ikke noe særlig gode disker heller. Seagate derimot er knall disker, meget lite støy og topp ytelse. Samsung har også noen fine disker.. men ville helt gått for seagate! Endret 10. november 2005 av 029kid
KompleX Skrevet 10. november 2005 Forfatter Skrevet 10. november 2005 (endret) Akkurat ja... Så hva med denne da? Seagate disk Samme specs, ikke SÅ mye dyrere heller, men er den bulk? Trenger kanskje ekstra kabler da mener jeg... Og siden det er så lenge siden jeg har drevet med det her, ( ) får jeg den disken til å passe i et MSI 865PE Neo2 hovedkort? Finner ikke eksakt link, men det er nesten det samme som dette . Endret 10. november 2005 av KompleX
029kid Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 yes den er mye bedre, anbefaler den glatt! ja den skal da passe, hvorfor skulle den ikke det ?
KompleX Skrevet 10. november 2005 Forfatter Skrevet 10. november 2005 yes den er mye bedre, anbefaler den glatt!ja den skal da passe, hvorfor skulle den ikke det ? 5134823[/snapback] Hehe, si det. Greit å være sikker allikevel...
ducmaster Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Dem nye WD diskene er faktisk ikke så ille, og scorer ganske bra i tester. ikke bråker dem noe særlig heller, noe dem gjorde før i tiden, sammen med Maxtor diskene. Seagate lager helt kurante disker, men har blitt skviset ned på listen på flere tester i det siste. skal du ha den roligste disken på markedet, som samtidig yter svært bra er det Samsung diskene som er de beste. Skal du derimot ha den kjappeste disken på markedet er det Hitachi diskene veien å gå. Dem er så å si like kjappe som Raptor diskene, som har 10k rpm, og som lenge har tronet s-ata markedet når det gjelder ytelse,men støyer da endel, og i tillegg har svært lite lagringsplass (36gig og 74gig) så spm er da : hvis du prioriterer støy og varmeutvikling først = Samsung. Prioriterer du Ytelse / litt mer støy = Hitachi. (bråker ikke noe særlig den heller, har brukt 3 forskjellige T7k250 Hitachi disker og er superfornøyde med dem) her har du litt info om dem : http://www.cluboc.net/reviews/hard_drives/...7K250/index.htm http://www.storagereview.com/articles/2003...25VLSA80_1.html http://www.tomshardware.com/storage/20050427/index.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå