Gå til innhold

Exige Media Center - SisteUpdate - ny ramme


Anbefalte innlegg

Så lenge det ikke er veldig tygge aluminiumsplater veier jo ikke det metallet stort og er lett å både kutte å forme.

 

Så på discovery at dersom du varmer aluminiumsplater såvidt med litt varme kan du bøye det som smør.

 

hvor mange grader og hva slags tykkelse de brukte på tanken veit jeg ikke, men siden du får metallet gratis, så kan du kanskje forsøke deg frem.

 

Dersom du er nøye med kutting og montering tror jeg det blir mindre arbeid og bedre en glasfiber.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å bruke stikksak på noe såpass kritisk er ikke lurt overhode etter min mening, du skal ha en temmelig god stikksag, og temmelig godt håndtlag for å få de rene glatte kuttene et slikt møbel av en pc fortjener.

 

hvis du har en sirkelsag tilgjengelig, eller stikker innom en skole med sløydsal, er dine problemer løst.

jeg fikk aluminium kutta opp på skola med bånnsag husker jeg.

fine kutt ble det og.

 

-Marius

Lenke til kommentar

Jaha sirkelsag på 4mm aluminium? Da ville jeg sagt takk og farvel til den sirkelsagen i hvertfall... Og båndsag, kan godt være det, men da er bladet sløvt som ett uvær etter på, hvis det da ikke er laget for metall. Men hvis sidene ikke er altfor store, så ville jeg prøvd meg hos en blikkenslager, der har dem store maskiner som lager helt rene kutt. Bruker vel noe sånt som 20 tonns trykk for å "klippe" gjennom plata. Vet habi(stavanger) driver med sånt, de holder til ute på forus.

 

EDIT: Og er det litt kvalitet på stikksaga, så er det jo fullt mulig å legge opp anlegg slik at sidene blir helt rette.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Nå synes jeg denne tråden begynner å dra over stokk og stein.

Det er vel og bra at man kommer med gode råd, men de bør ikke prege en worklog.

For meg kan det det ut som om trådstarter kanskje har forhastet seg litt mtp dette prosjektet, som langt fra oppfyller kriteriene for en worklog.

 

randomhero, du bør nok lese litt mer om regler for worklogs, spesielt avsnitt 4.

Jeg foreslår at du jobber litt mer med prosjektet ditt, slik at du kan legge ut bilder og forklaringer til det du holder på med.

Slik det nå ser ut, er dette mer en spørrespalte enn en worklog.

Selvsagt kan man be om innspill fra omverdenen, men ikke hele tiden!

 

Om det ikke strammes inn litt her, så risikerer du at tråden stenges......

Lenke til kommentar

da var pop-nagler og poppe-tang kjøpt inn, så skal prøve å få poppa sammen rammene iløpet av helga;)

 

endringer i prosjektet:

*topp og side plater skal bøyes av en stor 2 mm aluminiums plate som en solid bit

*viftehullene foran skal byttes ut med to firkanta lister av aluminium, med en dobbel 5 1/2 vanntak på hver side;)

*exige logoene på sidene skal byttes ut med 2 radiatorgriller i airplex EVO 360 stil ;)

 

for de som ikke har skjønt det ennå skal jeg kjøre vannkjøling i htpc'n min ;D om det blir er system eller et for cpu og et for gpu og chipsett gjenstår å se;)

 

wassercooling.gif

Endret av randomhero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...