Gå til innhold

Soner for spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle bestille Civ4 fra Amazon.com , og fikk opp at de ikke kunne sende til meg på grunn av hvor jeg befant meg. Altså, utenfor USA/Canada + noen andre områder. Jeg vet at det ikke finnes soner når det gjelder spill på samme måte som DVD, men jeg lurer på hva dette er for noe.

Endel spill jeg har hatt tidligere har fantes i regionale versjoner.. US/UK/DE/SE++ og det har alltid vært noe knot med patcher og liknende. Så det var helt bevisst at jeg ønsket meg den vanligste og mest solgte versjonen av Civ4, nemlig den amerikanske. Så det jeg lurer på er:

HVORFOR er det så utrolig farlig for amazon og andre sjapper om noen utenfra kjøper spillet?

Hvordan kan jeg få tak i den amerikanske versjonen likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
International Addresses

The following items can be shipped to destinations outside the U.S.:

books*

DVDs

music

VHS videos

Er ikkje derfor du ikkje får kjøpt då?

Skrevet

Det finnes hauger med andre butikker du kan handle fra, som mer enn gjerne shipper til norge. Sjekk f.eks. gamestop, eller en eller annen dugelig butikk i canada. Det er rimelig mye Amazon ikke sender utenlands, inkludert penner etc.

Skrevet
HVORFOR er det så utrolig farlig for amazon og andre sjapper om noen utenfra kjøper spillet?

5130206[/snapback]

Enkelt - det er ulike utgivere som har rettigheter for ulike verdensdeler. Er litt usikker på om dette gjelder Civ4, men for en rekke andre produkter er det ulike selskaper som har rettigheter i de ulike land / verdensdeler. Butikker i f eks USA får levert spill fra sine utgivere, og de risikerer bøter eller annen straff dersom de selger sine produkter i områder hvor andre har rettigheter til.

Det er en syk, syk verden.

Skrevet

Sjekket Gamestop men der koster spillet $49 og frakten koster $24.99. Det er ganske stiv pris. Må da vel være billigere andre steder? Noen som vet om flere sjapper i USA/Canada?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...