Gå til innhold

Rare "prikker" inni blokken.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser definitivt ut som galvanisk korrosjon ja!

Hmm, noe av det verste jeg har sett!

Var jeg deg, ville jeg gjort noe med det så snart som mulig. Bunnen i blokka er ganske tynn, fra 0,8 til 1mm.

Såpass "heftig" som det ser ut, så kan det godt tenkes at bunnen i blokka er faretruende tynn allerede.

Samtidig: Det kan like gjerne hende at det er andre ting i systemet ditt som "spises opp".

Avhengig av kombinasjon av metaller, så kan det f.eks. like gjerne være partikler fra niplene i blokka som avsettes på kobberet i blokka.

Lenke til kommentar

Ja jeg tipper også at det er noe annet enn selve blokka som er problemet. Det kan godt også være at det er veldig mange forskjellige ting i systemet ditt, kobber messing aluminium ++ og at det da slår ut på blokka di.

 

EDIT: Ville plukka alt i fillebiter og studert alle delene grundig og se om det er noen av delene som ser "oppspist" ut.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Hva tror du Skrue, kan løsningen være zink anode?  Hør på Snekker`n og bytt kjøler.

5120774[/snapback]

 

Du kunne jo også prøve å bytte niplene,disse fulgte iallefall med på den jeg hadde. Kan godt være dem som er årsaken og ikke selve blokken, har du sjekket alt annet i systemet og er sikker på at det ikke er noe der?

Lenke til kommentar

Så langt jeg klarte å tenke er dette min konklusjon : Du har ALT FOR LITE KJØLEVÆSKE! Væsken i begge mine biler er myeee myeee mørkere! Du kan som så blande 50%/50% (vann/kjølevæske) Prøv å rense hele systemet (slangene, blokkene og radiatoren) så prøver du på nytt med mere kjølevæske!

Lenke til kommentar
Så langt jeg klarte å tenke er dette min konklusjon : Du har ALT FOR LITE KJØLEVÆSKE! Væsken i begge mine biler er myeee myeee mørkere! Du kan som så blande 50%/50%  (vann/kjølevæske) Prøv å rense hele systemet (slangene, blokkene og radiatoren) så prøver du på nytt med mere kjølevæske!

5135250[/snapback]

 

Trenger vel ikke skrike.

Og 20% frostveske skal vel strengt tatt være nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...