Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alvorlig feil med adsl


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er riktig sted å poste denne tråden, men vet ikke ellers hvor jeg skal poste den.

 

Har store problemer med adsl linja vår som vi får fra bluecom.

Oppgraderte fra 2mb til 4mb tidlig i vår og har hatt dette helt til midten av august. Da startet problemene. Pluteslig fungerte ikke internett i det hele tatt. Bare nå og da en skjelden gang. Etter en par ukers tid beggynte det så smått å fungere igjen men var veldig utabilt å stoppet rimlig fort. Det eneste som så ut til å hjelpe var å resette modemet. Derette byttet vi modem, ruter, splitter, og alle kablene som vi bruker til internett. Har sittet utallige timer i telefon å snakket med support men de finner ikke ut av noe å sier at alt er bra.

Har akkurat prøvd å nedjustere linja for å se om det hjalp men det gjorde det ikke(4400 til 4000).

For øyblikket fungerer internett bare om dagen. Ut på kveldingen er linja død.

også i helgene.

Hastigheten er så dårlig at jeg ikke klarer å gjennomføre itavisen sin speedometer test en gang.

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring bluecom og be de sjekke linjeføringen. Kan hende at kabelen er altfor dårlig. Og at linja di tåler ikke 4.4. Har samme problemet egentlig.

 

Blitt en del forskning i det iste, ser ut som det er en del crosstalk \ interferens på ledninger også, jo flere adsl brukere det blir, jo mere støy, lavere hastigheter, etc etc.

Lenke til kommentar

MIstenker sterkt at Bluecom har tatt seg vann over hodet, da du ikke er den enste som opplever noe lignende. De kan nå tilby 6Mbit linjer til de med anstendig kabelføring, er sikker på at det går utover oss som har litt avstand til sentralen og ikke fullt så gode kabler. Fikk 4,59Mbit før de begynte med 6Mbit linjer, nå får jeg 3,7. De rævkjører rett og slett kundene sine for å se bedre ut på markedet. Jeg for min del skal faen ikke betale for 4,4.

Lenke til kommentar

Du siter tilfeldig ikke på en server som drives av telnor og bluecom låner... Slik er det her i vertfall... feilen er hoss telenor og ikke hos de andre...

telenor låner ut servere til bluecom, ngt og andre firamer til der de ikke selv har bygd ut....

 

sliter med det samme om kvelden og i helgene er farten synsykt lav.....

Lenke til kommentar
Du siter tilfeldig ikke på en server som drives av telnor og bluecom låner... Slik er det her i vertfall... feilen er hoss telenor og ikke hos de andre...

telenor låner ut servere til bluecom, ngt og andre firamer til der de ikke selv har bygd ut....

5113462[/snapback]

Server? Du mener vel DSLAM tenker jeg...

 

Har samme problem med NextGenTel i leiligheten min. Etterhvert som hastigheten ble økt så ble linjen min dårligere.

Lenke til kommentar

Jeg har også Bluecom. Hadde nesten akuratt samme problem som deg.

det begynte ca 3-4 uker etter at jeg hadde fått oppgradert. Ca i september en gang.

Nettet fungerte på dagen, men i 7-8 tiden på kvelden begynte det å dette ut hele tiden. Og det hengte seg opp så alt gikk veldig tregt. Også hvis jeg resatte modemet så funket det-

 

Ringte til bluecom og fikk ett nytt og kraftigere modem. Og siden det har jeg ikke hatt ett eneste problem. :)

Lenke til kommentar
Jeg har også Bluecom. Hadde nesten akuratt samme problem som deg.

det begynte ca 3-4 uker etter at jeg hadde fått oppgradert. Ca i september en gang.

Nettet fungerte på dagen, men i 7-8 tiden på kvelden begynte det å dette ut hele tiden. Og det hengte seg opp så alt gikk veldig tregt. Også hvis jeg resatte modemet så funket det-

 

Ringte til bluecom og fikk ett nytt og kraftigere modem. Og siden det har jeg ikke hatt ett eneste problem.  :)

5113570[/snapback]

 

 

Hei FraXinus!

 

Jeg har samme problemet, detter ut hele tiden om kvelden, langt mer stabil om dagen. Jeg har linjelengde på 2850 meter. :thumbdown:

 

Hvilket modem (kraftigere og nyere) fikk du? Kan tenke meg å teste ut om det kan hjelpe meg også...

 

 

Mvh

NorTor

Lenke til kommentar
Greit, jeg får vel fortsette å ringe bluecom support. Men jeg skal ikke betale for 4400.

Tror dere det hjelper å skifte leverandør? Jeg har hatt problemet siden august, og begynner å bli ganske forbannet. Bluecom hjelper meg jo ikke i det hele tatt.

5115017[/snapback]

 

 

Tror nok det er billigere for dem, på kort sikt, å ha misfornøyde kunder, enn å prøve og rette opp problemene.

 

Det å skifte leverandør blir som å bruke den sure underbuksa på vranga. Samme lukta, nye bremsespor.

Endret av UAM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...