Gå til innhold

TES: Morrowind, sitter fast!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fyyyyyy faaaan! Jeg har spilt Morrowind på xbox siden tidlig 2004. sikkert 30-40 timer, men nå har jeg satt meg fast og klarer ikke å gjøre Main Questsene!

[Merk at dette er XBOX versionen]

ok, dette har skjedd;

For lenge siden, var jeg som enhver imperial barbarian alltid gjør, og utforsket. Det var øst i landet, ved de derre øyene eller noe sånt... Ihvertfall, jeg kom over et tårn, og jeg gikk inn. Til høyre så jeg noe som lignet en dungeon, med et slags gitter som stenget for inngangen... Jeg åpnet gitteret og der sto det en som sa;

- Hvis jeg ser du prøver å drepe noen her, kommer jeg personlig til å hakke deg i fillebiter.'

Jeg var fornermet over det han sa, så jeg løp inn i hulen i ren protest. Men han bare sto igjen.

Lenger inni denne hulen kom det en hau med slags zombier gående mot meg, jeg tenkte bare èn ting, disse var stygge, disse må drepes.

Jeg overlevde og gikk ut og tilbake til balmora...

Noen timer senere.

Da jeg hadde kommet litt lenger og var sterkere og tøffere, fikk jeg i oppdrag å drepe en dagoth! Ikke Ur, men en av brorene hans tror jeg... Uansett, jeg drepte ham lett, men rett før han falt om, kastet han et spell. Det var en disease! Jeg løp til balmora, inn til alkymistene.

- Har du noe som kurerer denne sykdommen?

- Huff og Huff! Denne sykdommen kan bare kureres av trollmannen i tårnet...

Så gikk jeg dit. Jeg gikk inn døra i tårnet, gikk opp trappa og så at jeg måtte flyve. Intet problem, jeg så et par flyve-potions liggende på ei hylle nedi gangen. Jeg fløy opp. Der sto det en fyr med ei kiste ved siden. Han virket rik og vis. Jeg nærmet ham. Og sa;

- Hallo

Da svarte han bare;

- Deg! Kom deg ut! Jeg vil ikke snakke med deg..!

Den eneste option som er igjen når han sier dette er "Goodbye", så derfor sitter jeg fast! Det viser seg at jeg drepte "pasientene" hans! Det var folk som hadde fått samme sykdommen som jeg HAR! Og jeg drepte dem alle!

Hvordan lan jeg gjøre han blid? Jeg har prøvd med sånne sjarmerings spells, virker lite... Jeg gidder ikke å spille med den stygge sykdommen min, ingen liker meg da...(*snufs*)

Endret av GameMaker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan ikke spillet med sygdomen da du må bli kurer for å komme videre, så hvis du har en gammel save bruk den og gjør det på nytt,

og ta dette som en lære penge at man skal ikke bryte loven..

Skrevet (endret)

Du kan alltids sjarmere fyren til å like deg igjen. Har en kamerat som gjorde akkurat samme feilen som deg.

Ta med masse Telvanni Bug Musk og Charm spells/enchantments og flørt i vei ;)

Edit: Hmm, ser ikke ut som om jeg leste posten din skikkelig.. Så da er du vel ille ute. Bare å starte på nytt igjen med mindre du vil fortsette uten MQ'en.

Endret av Mr.FOXHOUND
Skrevet

Det går vel an å bruke konsollen på en måte for å rette opp igjen questen eller noe slikt. Jeg har dog ingen peiling på hvordan man gjør det. Og det kan muligens føre til andre merkelige problemer.

Vel, du fikk som fortjent! Spill alltid gjennom mainquesten før du prøver deg på slike "bragder". Eller prøv å drepe personen som sier slike ting, så merker du om vedkommende er en viktig NPC (du får den beskjeden om at verden er doomed og alt det der).

Skrevet

Du kan også prøve en liten cheat.

etter at han ikke vil prate med deg, tar du opp consol, klikker på personen og skriver forcegreeting

Mulig han bare sier det samme, men prøv.

Skrevet

Som sagt før: Du kan sjarmere Fyr til å like deg.

Men her er det morsomme: I de eldre Morrowind-patchene fant jeg en bug som var lett og utnytte. For hvert døgn som går, mister du ett poeng i alle atributter, med unntak av Strength og Endurance. Disse to stiger med ett poeng per døgn.

Personlig sov jeg i 300 dager før jeg snakket med Fyr og fikk sykdommen kurert. Etter flerfoldige restore potions for å få tilbake de tapte atributene, satt jeg igjen med over 400 strenght og endurance.

På denne måten er det lett å skaffe seg flerfoldige tusen poeng i disse atributtene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...