Gå til innhold

Sleipt av Nomatica


Anbefalte innlegg

Her forleden dag lette jeg etter steder som selger Caplio R3. Nomatica har jo lave nok priser, så det falt meg naturlig å se etter det der. Jeg fant ingen R3 og heller ingen ting som tydet på at de kom til å ta inn R3. Men mens jeg lette kom jeg over Nomaticas forpliktelses oppføring. Her står det at: "Hvis du leter etter et produkt som du ikke finner på våre hjemmesider, kan du kontakte oss, og vi vil gjøre vårt ytterste for å fremskaffe det."

Så jeg kontaktet dem, og spurte om de kunne begynne å føre R3. Svaret jeg fikk var et bastant NEI, og ingen forklarig.

 

Hvis ikke dette er sleipt så vet ikke jeg. :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda.. har sjekket denne linken. Grunnen til at jeg lette hos Nomatica er at de selger Caplio R2 nesten 700kr billigere der enn det billigste stedet i produktguiden, derfor tenkte jeg at det kunne være mye å spare på R3'en også

 

Greit nok at de er ærlige når de sier at de ikke vil ta inn R3, men når de sier det og samtidig går imot sine egne forpliktelser uten så mye som en forklaring på det, så er det i min mening sleipt.

 

Edit: ser at det billigste stedet i produktguiden var nomatica... det er litt rart, for på sidene deres står det 1607 kr, mens i produktguieden står det 2159 kr... snodig det der

Endret av Corn Flakes
Lenke til kommentar
Edit: ser at det billigste stedet i produktguiden var nomatica... det er litt rart, for på sidene deres står det 1607 kr, mens i produktguieden står det 2159 kr... snodig det der

5108666[/snapback]

 

Etter det jeg forstår, oppgir Nomatica prisene sine uten moms. Derfor kan de ved første øyekast virke mye billigere enn andre nettbutikker.

 

Klippet fra Nomatica.no:

 

"Da Nomatica er et fransk selskap, er Nomatica ikke mva-pliktig til Norge, og vi krever derfor heller ikke inn norsk moms. Dette påløper ved ankomst til Norge, og som regel er dette noe transportøren legger ut på vegne av kunden. Deretter pleier transportøre å fakturere kunden for dette. Videre pleier det å påløpe et ekspedisjonsgebyr på ca NOK 150. Det er ikke toll på våre produkter."

Lenke til kommentar

Det er sleipt av ein butikk å sei: "Nei denne vara har me ikkje eller kjem til å ta den inn"?

 

Det eg vil definere som sleipt er å sei:

Jada denne får me inn, berre betal forskudd på denne konoten, og så aldri levere vara.

 

Ein kan nok ikkje forvente å få ei stor forklaring på kvifor dei ikkje vil ta inn eit produkt.

Forklaringene kan vere mange som kan inngå i bedriftsinterne ting, noko dermed ikkje noko dei slenger ut til ein kvar kunde.

 

 

Og at dei skriver det på nettsida, at dei vil forsøke å skaffe det, kor mykje er det verd?

Null niks nada.

 

Beklager men at dei er sleipe i dette tilfellet er tåpeleg å sei.

Den nærmaste som er "sleip" i dette dette tilfellet er faktisk deg sjølv då du ville prøve å spare ein del pengar på at dei skulle selge produktet til deg istandenfor nokon som hadde høgare pris.

 

La til slik at sleip blei "sleip" då det ikkje var tiltenkt som eit angrep på trådstarter, men som eit eksempel.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Kanskje sleipt var et litt malplassert ord.. men noe er de i alle fall (hvor er synomymordboken når man trenger den) For meg virket det som de bare dret i meg og gjorde absolutt ingen ting i det hele tatt for å prøve å hjelpe meg... men å kalle MEG sleip er vel kanskje litt ute på viddene. Med mindre man er en sånn rik snobbejævel som kan tørke seg i rompen med tusenlapper, og det er i alle fall ikke jeg, så tror jeg nok de fleste vil prøve å spare litt penger

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis ikke jeg tar helt feil (jeg spurte spoersmaalet selv nemlig...) saa er moms lagt til i prisguiden til akam. Frakt derimot kan bli ganske dyrt.

Dessuten mener ikke jeg det er direkte sleipt av dem aa ikke ta inn G3, det er dem som velger varene de vil ta inn, og hvis de ikke vil ta inn varen maa de faa lov til det... Ikke den beste kundebehandlingen derimot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...