Gå til innhold

Ratt og Liveforspeed, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann..

Nå har jeg endelig fått meg ratt og pedaler + Live for speed demoen.

Men jeg får ikke rattet til å funke der, har prøvd med andre bilspill der det funke drit bra men her vil ikke gassen og bremsen funke...

noen som vet hvordan oppsettet skal se ut?

Veldig frustrerende at det ikke går, har prøvd med alt, så hvis det er noen som spiller som kan poste et bilde av hvordan deres setup ser ut så hadde det vært konge!!

mitt ser sånn ut, noen som kan se hva som er feil?

post-60576-1131200476_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du gir gass, og bremser skal en eller to av de gul/blå søylene bevege seg.

Gi gass, og se hvilken av de det er som beveger seg.

Så trykker du på Gasspedal knappen. Og så på knappen til den søylen som bevegde seg når du ga gass.

Det samme gjør du med brems og styring. Det kan hende du må trykke på inverter knappen. Men det finner du ut.

Håper det hjalp. Er dårlig til å forklare slike ting ;-)

Skrevet (endret)

OK skal teste.. men brems og gass er samme akse! altså når jeg trykker inn brems og gass så er det samme søyle som beveger seg

Greit da funker det...

Men hva skal jeg gjøre når turtelleren går helt amok uten at jeg har gassen inne? den akslerer av seg selv?? WTF??

Endret av hansakebab
Skrevet
OK skal teste.. men brems og gass er samme akse! altså når jeg trykker inn brems og gass så er det samme søyle som beveger seg

5108663[/snapback]

Da må du sette at aksene er kombinerte først. Snodige ratt/pedaler du har som kombinerer de.

Skrevet (endret)
Det er drit kult :D

Men jeg må unlocke S2 da:P

Kan vi ikke lage "den store LFS" tråden her eller no sånn da? sånn at vi kan avtale og kjøre sammen eller no sånn?

5110876[/snapback]

Er med på det. Syns det er lenge mellom jeg møter landsmenn i LFS. Nærmeste jeg kommer vanligvis er finsker.

Kaller meg 'Rappkjeftet Røykerobot' Ingame.

Endret av Tordenflesk
Skrevet
Det er drit kult :D

Men jeg må unlocke S2 da:P

Kan vi ikke lage "den store LFS" tråden her eller no sånn da? sånn at vi kan avtale og kjøre sammen eller no sånn?

5110876[/snapback]

Har gjort det for lenge siden :p

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=309206&hl=

Men jeg tror vi må spørre om lov for å kunne bruke den, for det har kommet regler mot samletråder. Regner med at det ikke skal bli noe problem i og med at det ikke er noe stort LFS samfunn her.

Om noen er interesert kan dere kjøre i Nations Cup hvis dere vil/er raske nok ;)

Det er en cup der land konkurerer mot hverandre slik som i VM i fotball.

http://nationscup.7.forumer.com/index.php

Skrevet (endret)

Tror det hadde vært bedre å hatt en egen side med et norsk LFS forum, da samletråder ikke er så populært her, kunne meld meg inn der selv om jeg ikke har spilt lfs på lenge.

Er mest glad i å drifte, da jeg svetter som en gris vis jeg skal kjøre særiøst :D

Mange ganger jeg har blitt psyka ut vis jeg skal prøve å slå personlig rekord på en bane og jeg ligger ann til å klare det, ender som regel opp med at jeg kjører ut i siste sving :p

Endret av mushi
Skrevet
Tror det hadde vært bedre å hatt en egen side med et norsk LFS forum, da samletråder ikke er så populært her, kunne meld meg inn der selv om jeg ikke har spilt lfs på lenge.

Er mest glad i å drifte, da jeg svetter som en gris vis jeg skal kjøre særiøst :D

Mange ganger jeg har blitt psyka ut vis jeg skal prøve å slå personlig rekord på en bane og jeg ligger ann til å klare det, ender som regel opp med at jeg kjører ut i siste sving :p

5111512[/snapback]

Ja, samme her. Har rekord split (ihvertfall i mine øyner), så kommer siste sving syndromet. Bremser for sent, bang i veggen eller snurrer eller noe verre. Men hvis det er til noen trøst , mange som gjør det. Opplevede å se 1,2 og 3 mann kjøre av veien i siste sving :D

Skrevet (endret)
hansakebab Postet 06/11-2005 : 19:39

hvordan har dere stillt inn force feedbacken deres?

Kan dere skrive her med hvordan du har det i windows og på spillet?

Jeg har Momo rattet, og for tiden har jeg det som på bildet under, altså en del lavere enn standard. Men du bør prøve deg frem å se hva du liker, da dette er en god del smak og behag. Innstillingene jeg bruker i Momo driveren er først og fremst tilpasset R.Burns og GTR, og da har jeg FF ganske høyt i spillene.

I LFS vil du merke at det for en ting er ganske forskjellig fra bil til bil, og avhengig av hvor høyt du har den rattutslags kompensasjons innstillingen satt, og ikke minst har Caster hjulinnstilling svært mye å si. Det er denne innstillingen som både i virkeligheten og i LFS avgjør hvor hardt hjulene forsøker å gå rett frem.

Det som er genialt med LFS er at du kan still disse tingen mens du kjører, så det er fort gjort og prøve seg frem til noe som kjennes bra ut. Du kan godt starte med standard innstillinger i logitech drivere, funker helt fint det, bare du har separate akser som du vel har fikset nå. Så prøver du deg frem med FF innstillinger i spillet.

post-56388-1131483465_thumb.jpg

Endret av pcp160
Skrevet

Hva ligger rundetidene deres på blackwood da? med gt turbo (har fremdeles bare demoen)

Klarte 1:28:xx, skal nok klare 1:27:xx med det oppsettet jeg bruker og klarer å kjøre perfekt.

Har akkurat begynt å spille igjen

Tar gjerne imot tips om forbedringer :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...