b-real Skrevet 25. august 2002 Skrevet 25. august 2002 Quoter fra side 6: John Carmack said something at the end of the Q&A about how the multiplayer will be only four players? Tim: After 2 hours of talking up at the podium, sometimes you leave a few details out. Doom 3 multiplayer will be fully scalable. It will be a peer to peer system. We haven't started working on it yet. Tell everyone not to panic - it will be fine. John just forgot to mention it'll be scalable past four players. It's hard to give a hard number because we haven't started working on it yet. Right now we're focused on making Doom 3 a kickass, over the top single player game." [edit]: Artikkel Hvordan i alverden skal det være mulig å gjøre det med p2p? Det skjønner ikke jeg. [ endret av B|Real den 2002-08-26 00:48 ]
TST Skrevet 25. august 2002 Skrevet 25. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 00:28, B|Real skrev:Quoter fra side 6: Side 6 fra hva da?
b-real Skrevet 25. august 2002 Forfatter Skrevet 25. august 2002 Ups...glemte å poste artikkelen :razz: My Fault _________________ "My pupils dance, lost in a trance. Your sacred silence, losing all violence. Stars in their place, mirror your face.I have to find you.. [ endret av B|Real den 2002-08-26 00:48 ]
Mulch Skrevet 26. august 2002 Skrevet 26. august 2002 Spill som starcraft, warcraft og alle de spillene bruker jo samme metode på å connecte.. Funker fett det. Vil jo savne muligheten å hoppe inn på en server og kverke det som er der og så stikke av, menmen..
b-real Skrevet 26. august 2002 Forfatter Skrevet 26. august 2002 Quote: Macint0sh skrev (2002-08-26 16:33):...du har fortsatt ikke postet artikkelen. Jo, det har jeg. står da klart og tydelig i ID:1 et link som heter "Artikkel"
Cybermantix Skrevet 27. august 2002 Skrevet 27. august 2002 Tror de mener at istedenfor å ha ett Server-Client forhold som de fleste spill bruker i multiplayer, vil den ha ett peer-til-peer system som fordeler arbeidsmengden mellom maskinene. Husker gamle Aliens Versus Predator (1'ern) hadde det slik. Da kunne maskinen som hostet liksågodt disconnecte, så ville bare en annen maskin bli "host", og spillet fortsatte uten slowdown. Genialt, da det fordeler byrden av båndbredde osv på alle, slikt at man ikke behøver å ha en sinnsyk server. Selvsagt finnes det nok ulemper med denne løsningen også...
MrMKE Skrevet 27. august 2002 Skrevet 27. august 2002 ugh dette kommer til å suge, man vil få altfor høy ping :
Civilix Skrevet 27. august 2002 Skrevet 27. august 2002 Quote: Den 2002-08-27 12:28, mrMKE skrev:ugh dette kommer til å suge, man vil få altfor høy ping pingen vil faktisk bli bedre enn ved hjelp av server-klient metoden, problemet er å få synkronisert(er det slik det staves?) det hele...noe som gikk veldig bra i AVP, men var elendig i rollcage...så ingen vet hvordan dette vil bli i doom før det har blitt testet.
isaoys Skrevet 27. august 2002 Skrevet 27. august 2002 Kjenner jeg john rett, så fikser han multiplayeren rimelig bra !! Tidligere versjoner av Quake/Doom tyder jo på dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå