Gå til innhold

Dell Inspiron 5160

ReyalP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Eg har ein Dell Inspiron 5160 Bærbar PC.

2x512Mb DDR SDRAM

Mobile Intel Pentium 4 2,8 GHz 1Mb L2 Cache

Jeg er veldig misfornøyd med en ting på denne maskinen, og det er vifta :thumbdown::( . Den bråker utrolig mye. Så jeg lurer på hva som får PC'en til å bli så varm at vifta må jobbe så mye når jeg bare f.eks. har oppe MS Word. Det er så vidt jeg gidder å ha med meg PC'en på skolen p.g.a. dette... Går det eventuelt an å skifte til en vifte som bråker mindre?

Takker på forhånd :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Problemet ligger nok i at din laptop har en prosessor som i liten grad har de strømsparingsfunksjonene som trengs for senke temperaturen.

- Du kan google etter programmet fangui, last det ned og innstaller det, og se om du kan sette vifta til å starte først ved noe høyere temperatur.

Skrevet
- Problemet ligger nok i at din laptop har en prosessor som i liten grad har de strømsparingsfunksjonene som trengs for senke temperaturen.

- Du kan google etter programmet fangui, last det ned og innstaller det, og se om du kan sette vifta til å starte først ved noe høyere temperatur.

Eg har prøvd fanGUI nå, å an står på start:

.. on off speed

1 60 50 Slow

2 70 60 Slow

3 80 70 Fast

4 85 80 Fast

PC'en ligge stabilt på ca. 60 grader...e ikkje d sykt møye? Går d an å stilla ner hastigheten på CPU'en sånn at an ikkje bler så varme? Så an kjøre som 1,8 istedenfor 2,8..?

Någen som vett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...