Gå til innhold

Kan Starforce ødelegge DVD-ROMen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hadde en kamerat på besøk i dag som sa at et spill jeg hadde kjøpt (Trackmania Sunrise), hadde et kopibeskyttelsesprogram som kaltes for Starforce. Han sa også at denne kopibeskyttelsen kan ødelegge DVD-ROMen og få hele maskinen til å henge seg opp. Hva er dette Starforce for noe, og er det virkelig så farlig?

Edit: Finnes det et sted der jeg kan lese om alle spill som inneholder denne kopibeskyttelsen?

Endret av Splitter P. Inegal
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ubi Soft, Digital Jesters and Codemasters are now known to use StarForce routinely on newly released software. StarForce has prompted negative reactions among many consumers.

Så er nok en del spill som bruker starforce.

Nå har ikke jeg satt med så veldig inn i alle de problemene starforce skal forårsake, men jeg tror ikke man skal se bort ifra at mye av den negative omtalen kommer av at starfoce gjør det enda litt mer kronglete å piratkopiere spill. Mange som ikke liker det.

Skrevet

Takk for linken Minix. Virker som Trackmania er det eneste spillet jeg har med denne kopibeskyttelsen. Kanskje best å fjerne hele greia? Har ikke lagt merke til noen problemer, men hater at noen legger inn slike ting på PCen min! :angry:

Skrevet
Takk for linken Minix. Virker som Trackmania er det eneste spillet jeg har med denne kopibeskyttelsen. Kanskje best å fjerne hele greia? Har ikke lagt merke til noen problemer, men hater at noen legger inn slike ting på PCen min!  :angry:

5101867[/snapback]

De fleste spill legger inn ting på PC'n :tease:

Skrevet

Har selv GTR og GT legends, GTR har ihvertfall starforce som beskyttelse.

Har dårlig tro på at starforce kommer til å ødelegge dvd'n din, men har opplevd mange ganger at spillet ikke vil starte.

Finner det ganske irriterende at man skal ha den typen problemer når man har kjøpt ett spill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...