Gå til innhold

Rogue's og Main - off hand forholdet på våpen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en lvl 38 rogue på Bloodfeather, har spillt i ca 1 måned nå men er en desj ting jeg lurer på når det kommer til rogue's og våpen :)

Noe jeg har fundert på er forholdet mellom:

Daggers og Swords, i main og off-hand

Maces bruker jeg aldri fordi det er aldeles latterlig å se en rogue som springer rundt med det i honda uansett hvor bra dps det har...

Har sett folk med sverd i main hand og dagger i off-hand, og begge har da vært "One handed" weapon.

Jeg har selv prøvd å holdt våpena slik men klarte ikke og drepe en rotte engang...

Kunne jo ikke bruke backstab eller ambush osv, roguen min blei jo latterlig dårlig.

Så er det noen spesiell grunn til at de har våpena slik som jeg ikke vet om eller er de bare sånn passe på jordet...? Grunnen til at jeg spør om det er fordi jeg faktisk har sett rogues på lvl 60 med Mace i main hand og dagger i off hand :dontgetit:

Lurer også på hva som er best av:

Dagger - Dagger

og

Dagger - Sword

Mener å ha lest noe som DeeTee skreiv om det her på forumet men klarte ikke å finne det igjen da søkemotorn 9av10 ganger ikke fungerer! Syns å huske det var ganske mye fancy koblet om mot de 2 forholdene av sverd og dolk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går an å lage macr som bytter våpna i main og offhand (riktignok med en liten delay på alle skills etterpå), det kan være det de gjør.

Ellers kan de være combat rogues, som gjør det best med treige våpen i main hand og kjapp i offhand (kjapt i offhand = mer poison).

Dagger/Dagger er som regel bedre enn Dagger/Sword fordi daggers som oftest er raskere, og da får du av mer poison.

Skrevet

Ja skifta fra dagger/sword til dagger/dagger for 2 dager siden da jeg fikk:

Black Menace / Hypnotic Blade

Når jeg kjørte dagger/sword så brukte jeg instant poison på daggern og deadly posion på sverdet, ellers ble deadly poison så fort oppbrukt om jeg hadde det på daggern og syns det funket bedre en slik som jeg har det nå...

Skrevet

Spiller absolutt INGEN rolle hva du har i off-hand. Null og niks. På ditt level er vel det ideelle off-hand våpenet et våpen med 1) bra DPS, 2) bra speed og 3) bra stats (er vanligvis det uansett). Hvilket sword brukte du da du prøvde å ha swords i main hand istedet for dagger? Er mange ting som spiller inn om det funker bra eller ikke: Våpenets damage range (Høyest mulig max/min damage), talent build, og sword skill.

Rogues som speccer dypt inn i combat treet kan enten ta mace, sword eller dagger spec. Da lønner det seg å ha 2x av det våpenet du har spesialisert deg innen.

Jeg kjører f.eks. dual maces (Mass of McGowan & The Cruel Hand of Timmy med dual crusaders), fordi det er den beste main-handen jeg har hatt mulighet til å skaffe meg. Har speccet 33/18/00, og det fungerer utmerket. Ligger hele tiden blant de 1-3 beste dmg dealerne i MC. Forresten så ser ikke maces latterlig ut, det ser utrolig grovt ut med 2 svære maces. Du skiller deg ut, du er ikke som 90% av cookie cutterne, og det er minst like effektivt som swords i PvP. (6% stun er en fin bonus).

Men har tenkt å kjøre sword spec når jeg får tak i Brutality Blade eller Vis'Kag, så macene er bare midlertidig til jeg får noe bedre. Mace spec er nemelig totalt ubrukelig i MC og oppover.

Alt er avhenigig av spillestilen din. Velg våpen ut fra det.

Skrevet (endret)

Heh, det er jo ganske fantastisk å påstå at lvl60-rogues med mace "er på jordet".

Det er generelt sett to måter å spille med rogue; combat/stunlock og ambush/backstab.

Førstnevnte bruker hovedsakelig tregt sverd/mace i mainhand og kjapp dagger/sverd/mace i offhand. De åpner med Cheap shot, som stunner mobs/spillere i 4 sekunder. Dette gir nok tid til å få inn en SS, og når mob/fi kommer ut fra CS-stun, blir de gouget. 5.5 sekunder stun her, nok til å få nok energi til å få inn en 6-sekunders Kidney shot. Med talenter i Relentless strikes, Initiative og Seal fate raker man inn combo-poeng i bøtter og spann, og det er ikke uvanlig å holde en mob/spiller stunnet under hele kampen.

Sistnevnte bruker vanligvis dagger/dagger, da helst treg i mainhand og kjapp i offhand. Talent-poeng går i oppgradert ambush/gouge/backstab. Mye burst-skade, men mobs/fi står fritt til å vandre rundt og gjøre skade mot deg.

Har man mace-spec, får man 6% sjanse til å stunne mobs, og har man sword-spec, får man 6% sjanse til å smekke inn et ekstra angrep. I tillegg gjør man betraktelig mer skade med SS med trege sverd/maces.

Edit: i tillegg er det ganske bortkastet å bruke deadly poisons. Ødelegger for gouge og blind. Instant/instant til PvE, eller crippling/crippling til PvP/BG.

Endret av psilocybe
Skrevet
Heh, det er jo ganske fantastisk å påstå at lvl60-rogues med mace "er på jordet".

Det er generelt sett to måter å spille med rogue; combat/stunlock og ambush/backstab.

Førstnevnte bruker hovedsakelig tregt sverd/mace i mainhand og kjapp dagger/sverd/mace i offhand. De åpner med Cheap shot, som stunner mobs/spillere i 4 sekunder. Dette gir nok tid til å få inn en SS, og når mob/fi kommer ut fra CS-stun, blir de gouget. 5.5 sekunder stun her, nok til å få nok energi til å få inn en 6-sekunders Kidney shot. Med talenter i Relentless strikes, Initiative og Seal fate raker man inn combo-poeng i bøtter og spann, og det er ikke uvanlig å holde en mob/spiller stunnet under hele kampen.

Sistnevnte bruker vanligvis dagger/dagger, da helst treg i mainhand og kjapp i offhand. Talent-poeng går i oppgradert ambush/gouge/backstab. Mye burst-skade, men mobs/fi står fritt til å vandre rundt og gjøre skade mot deg.

Har man mace-spec, får man 6% sjanse til å stunne mobs, og har man sword-spec, får man 6% sjanse til å smekke inn et ekstra angrep. I tillegg gjør man betraktelig mer skade med SS med trege sverd/maces.

Edit: i tillegg er det ganske bortkastet å bruke deadly poisons. Ødelegger for gouge og blind. Instant/instant til PvE, eller crippling/crippling til PvP/BG.

5099422[/snapback]

Nja, man er jo ikke nødvendigvis stun-locker om man bruker maces/swords da. Du snakker om å specce dypt i subtelty, og kanskje gå for hemmorage istedet for sinister strike?

Er egentlig vanligere at man heller går for 31 points i combat, og 20 points i assasination, det er den builden som virkelig gjør mye skade end-game i instances. Jeg vet ikke hvordan Initiative . Seal Fate funker i PvE, men jeg tviler på at det kan måle seg med combat-assasin rent damage-wise.

Skrevet

Oki ble litt klokere nå, akkurat det med poison har jeg ikke peiling på... valgte 2 tilfeldige og syns de funka greit :p

Når jeg spillte med sword i main hand så hadde jeg dette der og et annet sverd i off hand.

Men skjønner jo nå hvorfor det ikke funka så bra for meg, spiller med 15/4/10 build. Har så langt kun lært meg å spille med assasin skills :yes:

Har som sagt spillt spillet i knappe 1 måned, blir vell til å teste ut de forskjellige talent buildene når jeg kommer litt høyere opp i lvl.

Skrevet

Merk: "generelt sett" og "hovedsakelig". Har dog fått inntrykk av at de fleste cookie-cutter-rogues (20/31) går for enten stunlock eller SnD. Stunlock faller seg også litt mer naturlig når man ikke kan åpne med Ambush.

Min erfaring er at Initiative + Seal fate fungerer særdeles bra for grinding. Store sjanser for å ende opp med 5cp etter CS og første SS, og brukes de på KS, har man mobs/fi stunnet i 10 sekunder. Men det er nok sant som du sier, combat/assassination er antageligvis best til end-game-instancer.

Skrevet

Jepp.. det har alltid vært sånn at når combat rogues bare kan stå inntil en mob i MC og spamme SS og eviscirate og aldri blir angripet, har de alltid mer damage done enn dagger rogues som pleier å gouge og backstabbe mobs. Skal dagger rogues spamme SS og eviscirate blir det sikkert bare 3/5 deler av damagen til combat sword/mace rogues.

Skrevet
Jepp.. det har alltid vært sånn at når combat rogues bare kan stå inntil en mob i MC og spamme SS og eviscirate og aldri blir angripet, har de alltid mer damage done enn dagger rogues som pleier å gouge og backstabbe mobs. Skal dagger rogues spamme SS og eviscirate blir det sikkert bare 3/5 deler av damagen til combat sword/mace rogues.

5101363[/snapback]

En annen fordel combat-rogues har over dagger(evt sub/assasin)-rogues er at de får mye mer ut av den "hvite" skaden, altså auto-attackene. Derfor det lønner seg med SnD+Blade Flurry, slik at man får mest mulig ut av dual wield spec osv.

Problemet med å backstabbe i MC er at man taper mye tid på å finne rett posisjon i forhold til combat-rogues, som kan spamme SS hvor som helt når som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...